A A A K K K
для людей із порушенням зору
Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

29 серпня — граничний термін сплати громадянами податку на нерухоме майно та земельного податку

Дата: 23.08.2018 09:37
Кількість переглядів: 1017

Фото без опису

Бердянська ОДПІ повідомляє (скачати документ)

 

29 серпня — граничний термін сплати громадянами податку на нерухоме майно та земельного податку

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що 29 серпня спливає термін сплати майнових податків - за нерухоме майно та земельного податку.

Власники землі та землекористувачі, крім тих, хто має право на пільгу із земельного податку, сплачують до відповідного місцевого бюджету плату за землю у вигляді земельного податку або орендної плати.

Податок на нерухомість сплачується щорічно за минулий рік. Відповідно, у 2018 р. платники податку зобов’язані сплатити податок на нерухомість за 2017 р., який сплачується за місцем розташування об'єкта оподаткування.

Відповідно до п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізособи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов’язання. Якщо ж платники податків протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю та податку на нерухоме майно, то вони притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, — у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.

Водночас на суму податкового зобов’язання, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 ПКУ.

 

До уваги платників податків! Сплачуйте податки на нові бюджетні рахунки

З 2 липня 2018 року почали діяти нові рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів. Проте, для зручності платників та з метою уникнення втрат бюджету, встановлено перехідний період – до 11 вересня 2018 року, на час якого старі рахунки для зарахування доходів до державного та місцевих бюджетів залишаються діючими.

З 11 вересня 2018 року кошти, сплачені платниками на старі рахунки не будуть зараховуватись до бюджетів, а будуть повернуті платникам як нез’ясовані надходження.

З метою запобігання утворення заборгованості та пов’язаних з цим штрафних санкцій, Бердянська ОДПІ звертає увагу платників податків на необхідність перерахування платежів до державного та місцевих бюджетів на нові рахунки, з якими можна ознайомитись на стендах ЦОП та 3 поверху в приміщенні Бердянської ОДПІ, а також на сайті Бердянської районної державної адміністрації -  www.berda.gov.ua/Територіальні органи міністерств та відомств України в районі/Бердянська ОДПІ інформує.

 

Основні напрямки взаємодії з питань покращення надходжень ЄСВ обговорено на спільній нараді

Питання своєчасної сплати роботодавцями утриманих із сум заробітних плат найманих працівників податків, зборів та єдиного соціального внеску знаходиться на постійному контролі органів фіскальної служби та є одним із пріоритетів роботи.

Днями під головуванням начальника Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксани Федорової відбулась спільна робоча нарада за участі представників Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області, Бердянського об’єднаного управління пенсійного фонду України в Запорізькій області та  Бердянського міськрайвідділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області.

Під час наради розглянуто актуальний стан сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для забезпечення своєчасного фінансування виплати пенсій.

Учасники зустрічі окреслили основні напрямки взаємодії з питань погашення заборгованості з єдиного внеску, а також запобігання мінімізації роботодавцями заробітної плати найманим працівникам. Згідно алгоритму спільних дій визначено перелік боржників з єдиного внеску, як юридичних так і фізичних осіб-підприємців, які будуть запрошені на засідання комісії при виконавчому комітеті Бердянської міської ради та Бердянської районної державної адміністрації з питань погашення заборгованості із заробітної плати.

Наприкінці наради було наголошено, що виконання поставлених завдань у напрямку вжиття заходів з легалізації виплати заробітної плати та повної сплати обов’язкових платежів суб’єктами господарювання, які здійснюють діяльність у регіоні, можливе за умови об’єднання спільних зусиль органів Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та Державної виконавчої служби.

Оксана Федорова  звертається до усіх роботодавців та наголошує на необхідності чіткого дотримання діючого законодавства у трудовій сфері, а також забезпечення повноти та своєчасності сплати всіх належних сум до бюджету та Пенсійного фонду.

Тільки офіційні трудові відносини дозволять українцям відчути себе захищеними та впевненими у завтрашньому дні!

 

Про зміну прізвища та місця проживання фізичній особі слід повідомити податкову протягом місяця з дня виникнення таких змін

Протягом останніх місяців значна кількість громадян отримали повідомлення-рішення для сплати майнових податків. У зв’язку з цим почастішали звернення платників податків-фізичних осіб до Бердянської ОДПІ щодо надсилання повідомлень-рішень про сплату податків не за тією адресою, або не на теперішнє прізвище фізичної особи.

Тому Бердянська ОДПІ нагадує, який порядок подання заяви за ф. № 5ДР або за ф. № 5ДРП про зміну даних (прізвища фізичної особи, місця проживання тощо), які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків (резидента) або Повідомлення (для фізичної особи, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків), у т.ч. про зміну даних фізичної особи віком до 16 років або неповнолітніх осіб, які ще не отримали паспорта, адже надсилання повідомлень-рішень за невірною, на думку платника податків, адресою, є наслідком порушення фізичною особою порядку інформування фіскальної служби про зміни у її реєстраційних даних.

Так, відповідно до п. 70.7 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями та п. 1 розд. IХ Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822) фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки фізичної особи – платника податків протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за формою № 5ДР (додаток 12 до Положення № 822).

Фізичні особи подають зазначені заяви особисто або через представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу.

Для заповнення за формою № 5ДР використовуються дані документа, що посвідчує особу, та інших документів, які підтверджують зміни таких даних (пп. 2, 3 розд. IХ Положення № 822).

Внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання фізичною особою заяви за формою № 5ДР до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання). У разі звернення до будь-якого контролюючого органу строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до п’яти робочих днів (п. 4 розд. IХ Положення № 822).

Заява за формою № 5ДР може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення процедури зміни даних щодо фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копії.

Згідно з п. 5 розд. IХ Положення № 822 у разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій заяві за формою № 5ДР фізичній особі може бути відмовлено у внесенні змін та/або видачі документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі.

 

Боротьба з виплатою заробітної плати «в конвертах» - шлях до підвищення рівня життя

Актуальною проблемою у нашому суспільстві залишається боротьба з виплатою заробітної плати «в конвертах».

Громадяни і досі віддають перевагу нелегальній сумі в "конверті", ніж легальній заробітній платі та офіційному трудооформленню, забуваючи про велику ціну цього питання в майбутньому. А підприємства, з метою мінімізації податків, офіційно виплачують працівникові мінімальну заробітну плату, або навіть і меншу. Виплата такого рівня заробітної плати зазвичай свідчить про численні порушення роботодавцем трудового законодавства та, як наслідок, виплати нелегальної заробітної плати.

Тож, шановні громадяни, пам’ятайте, що Ви маєте право вимагати від роботодавців виплати гідної та легальної заробітної плати відповідно до законодавства. Кожна гривня податку із заробітної плати, що надійде до бюджету, впливає на забезпечення Вашої пенсії у майбутньому!

 

Новини законодавства

Про реалізацію пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій

Найближчим часом бізнес очікують суттєві зміни щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити та здешевити процес, та покращити умови ведення господарської діяльності.

Справа в тому, що з 19.06.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13.06.2018 № 472, якою затверджено відповідний Порядок.

Порядком передбачено, що учасниками експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей комплексів, зокрема удосконалених комп’ютерно-касових систем, які виявили заінтересованість щодо участі в експериментальному проекті.

Інноваційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt, розроблена ДФС України, передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Новітня система може бути встановлена та підтримуватися будь-яким пристроєм (персональним комп’ютером, планшетом, смартфоном). Крім того, вона матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідати вимогам захисту інформації та передбачати мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.  Передбачається оnline реєстрацію пристрою виключно через Електронний кабінет та Оnline передачу (отримання) даних. Система працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів. Електронний чек має генеруватися, реєструватися в системі ДФС і доповнюватися QR-кодом, після чого передаватиметься на пристрій. Інформація про фіскальний номер чеку та його QR-код зберігатиметься в e-Receipt та буде доступною для перегляду в Електронному кабінеті платника як платником, так і покупцем.

Прогресивні новації продиктовані часом. Адже сучасна діюча система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій є недосконалою, доволі обтяжлива, незручна та високовартісна для платника податків, потребує суттєвих коштовних затрат на технічне обслуговування та ремонт РРО.

Додатково повідомляємо, що постанова № 472 опублікована в «Урядовому кур’єрі» від 19.06.2018 № 114, а також розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/postanovi-kabinetu-ministr/72935.html

 

Роз’яснення законодавства

Дізнайтесь, коли підприємці – платники єдиного податку застосовують РРО

Реєстратори розрахункових операцій (РРО) та розрахункові книжки не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту) та наданні послуг фізичними особами – підприємцями, які відносяться до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

РРО не застосовуються платниками єдиного податку:

- першої групи;

- другої і третьої груп (підприємці) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн грн.

При цьому, зазначена норма не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

Постановою КМ України від 16.03.2017 № 31 (набрала чинності з 08.05.2017)   затверджено "Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій".

Отже, платники єдиного податку 2-ї і 3-ї груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, з метою визначення необхідності застосування РРО, повинні самостійно визначити перевищення обсягу доходу понад 1 млн грн.

При розрахунку враховується обсяг доходу за поточний звітний податковий рік.

Доходом платника єдиного податку – підприємця є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі.

До доходу не включаються пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності.

У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

У такому випадку застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку.

У разі встановлення протягом календарного року, в ході проведення перевірки, факту непроведення розрахункових операцій, через РРО з фіскальним режимом роботи, до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

- вчинене вперше - 1 гривня;

- за кожне наступне вчинене порушення – 100% вартості проданих з порушеннями товарів (послуг).

При цьому, згідно з чинним законодавством платник єдиного податку другої і третьої груп (підприємець) не залишається на спрощеній системі оподаткування у разі сплати штрафних (фінансових) санкцій за непроведення розрахункових операцій через РРО.  

Зазначена норма передбачена п. 292.1, п. 292.3 ст. 292; п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу; п. 6 ст. 9 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

 

Торгівля продукцією власного виробництва не потребує застосування РРО

Інколи виробники продукції вирішують самостійно реалізовувати власну продукцію. Виникає питання: чи потрібно в такому випадку використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО)? Бердянська ОДПІ нагадує таким платникам, що правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначено Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265), дія якого поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Відповідно ст. 9 Закону N 265 реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва. Тож для підприємств, установ і організацій усіх форм власності при здійсненні торгівлі виключно власної продукції, за умови проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, використання РРО не є необхідним. Слід зауважити що це не поширюється на продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту та на підприємства торгівлі і громадського харчування.

 

Інноваційна система «Електронний чек» дозволить заощадити кошти платникам податків

В Бердянському управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадують, що триває пілотний проект щодо застосування інноваційної електронної системи «Електронний чек» або e-Receipt.

Система «Електронний чек» передбачає впровадження новітніх моделей програмних та/або прог­рамно-технічних комплексів для реєстрації розрахункових операцій у сфері торгівлі та послуг без застосування традиційних реєстраторів (РРО). Застосування такої моделі позбавляє необхідності придбавати традиційний касовий апарат та друкувати паперові чеки. При застосуванні нових моделей РРО платники заощаджуватимуть кошти, які витрачаються на придбання касових апаратів, вартість яких є досить високою - від 4 тис. до 20 тис. грн. Також система дозволяє виключити послуги інформаційних еквайєрів, якими передаються дані РРО, що коштує платникам мінімум 200 грн. щомісяця для кожного РРО.

Програма «Електронний чек» має низку суттєвих переваг, зокрема:

- вона доступна, безкоштовна та може бути інтегрована з іншими системами ДФС і бухгалтерськими програмами;

- має найвищий ступінь захисту й працює 24 години на добу та 7 днів на тиждень;

- систему можна встановити на будь-який пристрій - персональний комп'ютер, планшет чи смартфон.

Нова інформаційна система передбачає оnline реєстрацію персональних комп’ютерів, планшетів, смартфонів, без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

 

Платник єдиного податку 2-ї групи надає послуги. Що необхідно знати про обмеження?

Другу групу єдиного податку мають право обрати фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

 - не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб,

- обсяг доходу не перевищує 1,5 млн грн.

Отже, підприємці - платники єдиного податку 2-ї групи мають право надавати послуги тільки платникам єдиного податку або населенню.

Тобто, якщо платник єдиного податку 2-ї групи у господарських відносинах з іншим суб'єктом господарювання, який не є платником єдиного податку, відповідно до умов договору виступає як виконавець послуг, то такий підприємець не може перебувати на другій групі.

У разі недотримання зазначеного обмеження, необхідно перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому здійснювалася заборонена діяльність.

Крім того, до доходу, отриманому платником єдиного податку 2-ї групи від провадження забороненої діяльності, застосовується ставка єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Зазначена норма визначена абз. другим п. 291.4 ст. 291; п.п. 4 п.293.4 ст. 293 та п.п.9 п.п. 298.2.3 ст. 298 Податкового кодексу України.

 

Як платнику єдиного податку отримати довідку про доходи за бажаний період?

Платники єдиного податку мають право для отримання довідки про доходи подавати до фіскального органу податкову декларацію за інший, ніж квартальний (річний) податковий (звітний) період.

При цьому, подання такої декларації не звільняє платника єдиного податку від обов’язку подання податкової декларації у строк, встановлений для квартального (річного) податкового  (звітного) періоду.

Для отримання платником єдиного податку довідки про доходи за інший, аніж квартальний (річний) звітний період, декларація подається із позначкою «довідково».

Така податкова декларація не є підставою для нарахування та/або сплати податкового зобов’язання.

В полі «місяць» поля 02 декларації через тире проставляється арабськими цифрами порядковий номер першого місяця й останнього місяця (включно), за який подається така декларація.

У полі «рік» поля 02 арабськими цифрами проставляється рік, за який подається така декларація.

Зазначена норма визначена п. 296.8 ст.296 Податкового кодексу України.

 

Юридична особа порушила умови застосування спрощеної системи оподаткування.  Які наслідки?

Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених Податковим кодексом, у таких випадках та в строки:

- у разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення;

- у разі застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, ніж в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій), - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому допущено такий спосіб розрахунків;

- у разі здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування, або невідповідності вимогам організаційно-правових форм господарювання - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності або відбулася зміна організаційно-правової форми;

- у разі здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності;

- у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Крім того, платники єдиного податку можуть самостійно відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.

Для відмови від спрощеної системи оподаткування суб’єкт господарювання не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає до контролюючого органу заяву.

Зазначена норма передбачена п.п. 298.2.1 - п.п. 298.2.3  ст. 298 Податкового кодексу України.

 

Фізична особа продає легковий автомобіль. Дізнайтесь про особливості оподаткування

За загальним правилом дохід платника податку від продажу об'єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

Разом з тим, із загального правила є виключення.

Так, дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного (податкового) року одного з об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

Отже, дохід, отриманий фізичною особою – резидентом України від продажу протягом року одного легкового автомобіля не оподатковується податком на доходи фізичних осіб.

А ось дохід, отриманий від продажу  протягом звітного (податкового) року двох та більше легкових автомобілів (мотоциклів, та/або мопедів), підлягає оподаткуванню за ставкою 5%.

Крім того, такий дохід є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.  

Дохід від продажу легкового автомобіля (мотоцикла, мопеда) визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості, визначеної згідно із законом (за вибором платника податку).

Середньоринкова вартість легкових автомобілів (мотоциклів, мопедів) визначається щокварталу центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, у порядку, встановленому КМУ (для кожної марки, моделі таких транспортних засобів з урахуванням року випуску та пробігу, на підставі аналізу фактичних цін продажу відповідних транспортних засобів), і оприлюднюється на офіційному веб-сайті цього органу в режимі вільного доступу до 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Якщо стороною договору купівлі-продажу є юридична особа чи підприємець, такий суб’єкт господарювання вважається податковим агентом, який утримує податок за ставкою 5%, або не оподатковує дохід з урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, зазначеної продавцем у договорі купівлі-продажу чи в окремій заяві.

У разі продажу об'єкта рухомого майна за посередництвом юридичної особи або представництва нерезидента чи підприємця або укладення та оформлення договорів відчуження транспортних засобів у присутності посадових осіб органів, які здійснюють реєстрацію (перереєстрацію) транспортних засобів, такий посередник або відповідний орган виконує функції податкового агента стосовно подання до контролюючого органу інформації про суму доходу та суму сплаченого до бюджету податку, а продавець - під час укладання договору зобов'язаний самостійно сплатити до бюджету податок з доходу від операцій з продажу.

При продажу легкових автомобілів (мотоциклів, мопедів) договори купівлі-продажу посвідчуються нотаріусом за наявності документа про сплату до бюджету продавцем податку, обчисленого виходячи із зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості таких транспортних засобів.

Якщо при продажу легкових автомобілів (мотоциклів, мопедів) проводиться їх оцінка відповідно до закону, нотаріус посвідчує відповідні договори за наявності документа про сплату до бюджету продавцем податку, обчисленого виходячи з такої оціночної вартості таких транспортних засобів, та документа про оцінку транспортних засобів.

Нотаріус щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса інформацію про посвідчені договори купівлі-продажу, про вартість кожного договору та про суму сплаченого податку.

Продавець - платник податку самостійно визначає суму податку і сплачує його до бюджету через банківські установи.

Зазначена норма передбачена п. 173.1 - п. 173.4 ст. 173 Податкового кодексу України.

 

Звичайна ціна в господарських операціях. Порядок  визначення.

Звичайна ціна – це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до ст. 39 Податкового кодексу. 

Під ринковою ціною розуміється ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах.

Ринок товарів (робіт, послуг) – це сфера обігу товарів (робіт, послуг), що визначається виходячи з можливості покупця (продавця) без значних додаткових витрат придбати (реалізувати) товар (роботи, послуги) на найближчій для покупця (продавця) території.

У разі якщо ціни (націнки) на товари (роботи, послуги) підлягають державному регулюванню згідно із законодавством, звичайною вважається ціна, встановлена відповідно до правил такого регулювання.

Це положення не поширюється на випадки, коли встановлюється мінімальна ціна продажу або індикативна ціна. У такому разі звичайною ціною вважається ціна, визначена сторонами договору, але не нижче за мінімальну або індикативну ціну.

Якщо під час здійснення операції обов'язковим є проведення оцінки, вартість об'єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування.

Під час проведення аукціону (публічних торгів) звичайною вважається ціна, яка склалася за результатами такого аукціону (публічних торгів), обов'язковість проведення якого передбачено законом.

Якщо продаж (відчуження) товарів, у тому числі майна, переданого у заставу позичальником з метою забезпечення вимог кредитора, здійснюється у примусовому порядку згідно із законодавством, звичайною ціною є ціна, сформована під час такого продажу.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.71, п.п. 14.1.218, п.п. 14.1.219 ст. 14 Податкового кодексу України.

 

Зміни в законодавстві. Сімейне фермерське господарство може здійснювати діяльність на єдиному податку 4-ї групи.

15 серпня 2018 року набув чинності Закон України від 10.07.2018  № 2497-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств".

Закон №2497 набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опублікований в офіційному виданні «Голос України»  14.08.2018 №150).

Так, сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується фізичною особою самостійно або спільно з членами її сім'ї на підставі договору (декларації) про створення сімейного фермерського господарства.

Такі фізичні особи - підприємці, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України "Про фермерське господарство", можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи за умови виконання сукупності таких вимог:

- здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

- провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

- не використовують працю найманих осіб;

- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім'ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України;

- площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше 2 га, але не більше 20 га.

При цьому, новоутворені сільськогосподарські товаровиробники фізичні особи - підприємці  можуть бути платниками податку у рік  їх державної реєстрації.

Крім того, суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані податковим агентом з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються таким податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Тобто податок з доходів фізичних осіб з орендної плати за земельні ділянки (паї) підлягає сплаті до місцевих бюджетів за місцезнаходженням таких земельних ділянок.

Ще одне нововведення передбачає надання сімейним фермерським господарствам - платникам єдиного податку 4-ї групи додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб - членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (доплата ЄСВ за рахунок Державного бюджету протягом 10 років).

 

Затверджено узагальнюючі податкові консультації з оподаткування ПДВ

Наказом Мінфіну від 03.08.2018 року № 673 затверджено чотири узагальнюючі податкові консультації з питань оподаткування податком на додану вартість:

- Узагальнюючу податкову консультацію щодо особливостей оподаткування податком на додану вартість від'ємної різниці між ціною придбання (звичайною ціною) товару та ціною реалізації такого товару на експорт.

Консультація визначає, що в разі здійснення операції з експорту товару за ціною нижче ціни придбання (звичайної ціни) такого товару, нульова ставка ПДВ застосовується до такої операції в цілому, за умови підтвердження факту вивезення товарів у відповідному митному режимі належно оформленою митною декларацією.

- Узагальнюючу податкову консультацію щодо документального підтвердження знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів.

У випадку ліквідації основних виробничих або невиробничих засобів у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили та у інших випадках ліквідації без згоди платника податку, в тому числі при викраденні, податкові зобов'язання з ПДВ не нараховуються, якщо факт знищення або зруйнування документально підтверджується відповідно до законодавства.

У консультації наведено перелік документів, які для цілей оподаткування ПДВ можуть підтвердити факт знищення або зруйнування внаслідок дії обставин непереборної сили та в інших випадках ліквідації без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення, основних виробничих або невиробничих засобів, а також у разі ліквідації основних засобів у зв'язку з їх розібранням або перетворенням у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.

- Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з отримання постійним представництвом нерезидента фінансування від головної компанії – нерезидента.

Консультація визначає, що  кошти, що надходять на рахунок постійного представництва нерезидента в Україні від головної компанії-нерезидента, не є компенсацією вартості товарів/послуг, що постачаються таким представництвом, отже у зв'язку із відсутністю об'єкта оподаткування ПДВ при отриманні таких коштів постійне представництво нерезидента в Україні не визначає податкові зобов'язання.

Крім того, при отриманні таких коштів представництво не враховує їх у загальному обсязі операцій для цілей обов'язкової реєстрації такого постійного представництва платником ПДВ.

- Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування податком на додану вартість операцій банків та інших фінансових установ з передачі у фінансовий лізинг майна, набутого ними у власність внаслідок звернення стягнення на таке ма

Консультація визначає, що в разі передачі у фінансовий лізинг майна, набутого банками або іншими фінансовими установами внаслідок звернення стягнення на таке майно, такі банки та інші фінансові установи:

- застосовують режим звільнення від оподаткування ПДВ на підставі абз. 2 п. 197.12 ПКУ до частини вартості майна, за якою таке майно було набуте у власність в рахунок погашення зобов'язань за договором кредиту (позики);

- нараховують податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, у разі якщо під час придбання банком такого майна суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту;

- нараховують податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної як позитивна різниця між ціною постачання та ціною придбання такого майна з урахуванням вимог, визначених п. 189.15 ПКУ.

 

Зміни в оподаткуванні аліментів

28 липня 2018 року набрав чинності Закон  України від 03.07.2018 р. № 2477-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України". 

Законом України № 2477-VIII викладено у новій редакції п.п. 165.1.14 ст. 165 Податкового кодексу. 

Так, відповідно до нової редакції цього пункту, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку з метою оподаткування податком на доходи фізичних осіб, не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом.

Раніше аліменти, що виплачувались нерезидентом, оподатковувались податком на доходи фізичних осіб.

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування (опублікований у виданні «Голос України»  27.07.2018 № 137).

 

Платникам ПДВ

Після отримання авансу за послуги відбулося збільшення ціни. Коли складати розрахунок коригування?

Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.

Розрахунок коригування, складений постачальником до податкової накладної, яка складена на отримувача – платника ПДВ, підлягає реєстрації в ЄРПН, зокрема, постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника.

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь постачальника, то:

- постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов'язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок;

- отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник ПДВ на дату проведення перерахунку.

Отримувач має право збільшити суму податкового кредиту лише після реєстрації постачальником в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної.

Отже, якщо на дату отримання авансу за послуги постачальником була складена податкова накладна, а згодом були внесені зміни до умов договору щодо збільшення ціни послуги, то постачальник за датою отримання доплати повинен скласти розрахунок коригування до податкової накладної, складеної на дату отримання авансу.

Тобто факт укладання додаткової угоди щодо зміни ціни постачання, не є підставою для постачальника оформлювати розрахунок коригування.

Зазначена норма визначена п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу.

 

Запитували – відповідаємо

Як звітувати новоствореному  підприємцю, який є платником єдиного податку 1 чи 2 груп?

Зареєстровані в установленому порядку фізичні особи – підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Тобто, новостворена фізична особа – підприємець є платником єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Доходи, отримані у цьому періоді, включаються до податкової декларації платника єдиного податку, яка подається у строки, встановлені для річного податкового періоду, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) року.

При цьому, у період від дати державної реєстрації до переходу на спрощену систему оподаткування підприємець перебуває на загальній системі оподаткування, і як наслідок, доходи, отримані новоствореною особою у цей період, оподатковуються на загальних підставах.

Підприємці, які здійснюють діяльність на загальній системі оподаткування, подають податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Форму декларації про майновий стан і доходи затверджено наказом МФУ від 02.10.2015 №859 зі змінами.

Тобто, новостворена фізична особа – підприємець за період від дати державної реєстрації до дати переходу на спрощену систему оподаткування, коли він перебуває на загальній системі оподаткування, подає податкову декларацію за звітний період, який дорівнює календарному року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року.

Зазначена норма передбачена п.п.49.18.5 ст.49, п.п.49.18.5 ст.49, п.177.5 ст.177, п.п.298.1.2 ст.298 Податкового кодексу України.

 

Розміри щорічної плати за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, - 500 гривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту) становить 780 гривень на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування.

Для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного підпорядкування я на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

 

Фізичні особи - фермери можуть стати платниками єдиного податку

Закон України від 10 липня 2018 року № 2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» (далі - Закон № 2497-VIII) набрав чинності з 15.08.2018 року.

Законом № 2497-VIII, зокрема, внесено зміни до Податкового кодексу України, згідно з якими фізичні особи, які організували фермерське господарство, зможуть зареєструватись фізичними особами - підприємцями платниками єдиного податку четвертої групи за умови виконання сукупності вимог визначених п. 291.4 ст. 291 Кодексу:

- здійснювати виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

вести господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;

не використовувати працю найманих осіб;

- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім’ї у визначенні частини другої ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-ІІІ із змінами і доповненнями;

- площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

Разом з тим Законом № 2497-VIII внесено зміни до Закону України від 24 червня 2004 року № 1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України», якими, зокрема передбачено пільговий порядок сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для членів/голови сімейного фермерського господарства протягом 10 років за рахунок коштів, передбачених у Державному бюджеті України.

Крім того, визначено, що податок на доходи фізичних осіб з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачується податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об’єктів оренди (суборенди, емфітевзису).

Довідково: Закон № 2497-VIII опубліковано 14.08.2018 в газеті «Голос України» № 150.

З оновленою редакцією тексту Кодексу Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

 

Податкова вимога

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, згідно з п.п 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) «податкова вимога» - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

Статтею 59 ПКУ передбачено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до статті 42 ПКУ:

- податкові вимоги повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу;

- листування контролюючих органів з платниками податків здійснюється засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Податкова вимога вважається надісланою (врученою) платнику податків:

- якщо її передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення;

- якщо її вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення; у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкові вимоги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкову вимогу, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкова вимога вважається врученою платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Мінімальна сума податкового боргу, менше якої платнику податків не направляється податкова вимога, становить 1020 гривень (60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян).

Податкова вимога є документом, яким платнику податків, що має податковий борг, повідомляється про факт появи у нього податкового боргу і виникнення права податкової застави, обов'язок щодо погашення такого боргу, наслідки невиконання такої вимоги, попередження про опис майна у податкову заставу та можливість продажу на публічних торгах заставного майна.

Податкова вимога вважається відкликаною у разі: погашення суми податкового боргу, скасування раніше прийнятих податкового повідомлення-рішення (або зменшення суми грошового зобов'язання, визначеної у ньому) чи податкової вимоги (або скасовується сума податкового боргу, визначена у ній).

Порядок направлення контролюючими органами податкових вимог платникам податків (далі - Порядок) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 30 червня 2017 N 610.

 

 

Законодавство щодо ЄСВ

З 1 вересня 2018 року платники єдиного внеску подаватимуть звітність за новими формами

В Бердянській ОДПІ нагадують, що відповідно до наказу Міністерства фінансів України 15.05.2018 №511, який набрав чинності з 1 серпня п.р., внесено зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску.

Зокрема,  змінено Додаток 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (звітний період серпень місяць 2018 року, термін подання протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду) та Додаток 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (звітний період за 2018 рік). Відповідно до внесених змін платники єдиного внеску подаватимуть, звітність за новими формами з 01.09.2018 за звітні періоди починаючи з серпня 2018 року.

 

Щодо чинності Договорів, термін яких припадає на 2018 рік, за всіма видами соціального страхування, укладених з членами фермерських господарств

Члени фермерських господарств мали можливість до 01.01.2018 за заявами про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, поданими до органів фіскальної служби, укладати Договори про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі - Договір).

Згідно із змінами, внесеними Законом України від 03.10.2017 №2148-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій", з 01.01.2018 члени фермерського господарства виключені із переліку платників, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).

З 01.01.2018, згідно з пунктом 51 частини першої статті 4 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", членів фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, визначено платниками єдиного внеску.

Тому такі Договори органами фіскальної служби з 01.01.2018 не укладаються.

Органи фіскальної служби в односторонньому порядку, станом на 31.12.2017, мали достроково розірвати укладені з членами фермерських господарств Договори, з обов'язковим повідомленням таких осіб про підстави дострокового розірвання такого Договору.

Останнім звітним періодом (місяцем), за який члени фермерського господарства сплачують єдиний внесок, відповідно до укладеного Договору, у розмірі 22% є грудень 2017 року, граничний термін сплати - до 22.01.2018.

Члени фермерського господарства, з якими розірвано Договори, у зв'язку зі зміною з 01.01.2018 законодавства про єдиний внесок, подають до органів фіскальної служби самі за себе протягом 30 календарних днів після розірвання Договору таблицю 1 Звіту про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та суми доплати до органів доходів і зборів за формою згідно з додатком 6 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, за період з початку дії Договору по грудень 2017 року включно.

Дострокове розірвання Договорів у зазначеному випадку не є підставою вважати Договори такими, умови за якими не виконано.

У подальшому така особа, у разі бажання, матиме право на укладення Договору, якщо буде належати до кола осіб, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску.

Детальне роз‘яснення щодо обліку в контролюючих органах членів фермерських господарств, визначення бази нарахування та сплати єдиного внеску у 2018 році наведено у листі ДФС України від 26.06.2018 р. №19425/7/99-99-13-02-01-17.

 

Коли звітують з єдиного внеску члени фермерського господарства

Відповідно до п. 5 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі – Порядок №435), для членів фермерських господарств, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, звітними періодами є календарні місяці, які формуються та відображаються у річній звітності, що подається до 1 травня року за результатами фінансового року.

Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) подається за формою № Д5 згідно з додатком 5 до Порядку №435 із зазначенням типу форми «початкова».

Згідно з п. 3 розділу ІІІ Порядку №435 члени фермерського господарства звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України від 9 липня 2003 року №1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (далі – Закон №1058), та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Звіт зазначеними особами не подається.

При самостійному визначенні бази нарахування єдиного внеску члени фермерських господарств, які отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону №1058, та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт самі за себе відповідно до пп. 10, 11 розділу IV Порядку №435 один раз на рік у терміни, визначені п. 5 розділу ІІІ Порядку №435.

 

Система електронного адміністрування ПДВ

Запобігти зупиненню реєстрації ПН/РК допоможе Таблиця даних платника

Бердянська ОДПІ звертає увагу, що платник податку має право подати до ДФС Таблицю за встановленою формою (додаток 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 року №117 (Порядок).

На сьогодні формою Таблиці є J1312302.

Згідно Порядку Таблиця подається платником податку до ДФС в електронній формі засобами електронного зв’язку, в один із таких способів:

за допомогою офіційного веб-порталу ДФС;

через особистий кабінет платника податку;

через програмне забезпечення, яке дає можливість отримувати вихідний файл затвердженого формату (наприклад, M.E.Doc).

Таблицю доречно подавати після факту блокування реєстрації ПН/РК разом із Поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника ПДВ.

Згідно Порядку розгляд Таблиці із Поясненням (протягом п’яти робочих днів, що настають за днем її отримання) є компетенцією Комісій. Відповідно, Комісіями приймаються рішення щодо її врахування/неврахування, про що платник податків може дізнатись з інформації, яка протягом операційного дня стає доступною в Електронному кабінеті. Якщо Таблиця неврахована, в зазначеній інформації обов’язково зазначається причина.

Не слід забувати і про те, що Таблиці, подані та вже внесені в систему ДФС з 01 липня 2017 року, будуть враховуватись, і в подальшому реєстрація ПН/РК в ЄРПН по кодах товарів, зазначених у цій Таблиці на реалізацію, не підлягатиме зупиненню.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

Юліана Козаченко: "Надходження екологічного податку зросли на 23 відсотки"

У Запорізькій області з початку року до спеціальних фондів бюджетів надійшло 145,3 мільйона гривень екологічного податку (без показників великих платників, які перебувають на обліку в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС).

Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, рівень сплати податку до показників минулого року зріс на 27,7 мільйона або на 23,5 відсотка. Зокрема, до загального фонду держбюджету зараховано 65,4 мільйона, до бюджетів громад – майже 80 мільйонів.

Найбільші суми "екоподатку" отримали скарбниці м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – близько 120 мільйонів, м. Запоріжжя – 9,5 мільйона, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 9,4 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Приазовського районів – понад 1,8 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 1,7 мільйона.

Усього у 2018 році в територіальних органах ГУ ДФС у Запорізькій області зареєстровано понад 2,4 тисячі суб'єктів господарювання, які перераховують платіж за забруднення довкілля.

Нагадаємо, в цьому році ставки екологічного податку збільшено на 11,2 відсотка. Його щоквартально сплачують підприємства за викиди, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів.

 

Юліана Козаченко: "Кількість наданих запорізьким платникам податків адміністративних послуг зросла до 164 тисяч"

З початку року фахівці фіскальної служби Запорізької області надали платникам податків понад 164 тисячі адміністративних послуг. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, яка наголосила, що порівняно з минулим роком їхня кількість збільшилась майже на 67 тисяч.

Лише за попередній місяць громадяни та представники бізнесу отримали у територіальних органах ДФС регіону близько 22 тисяч сервісних послуг, що на 7 тисяч більше, ніж у липні 2017 року.

Як відзначила керівник фіскальної служби області, поряд із розвитком електронних сервісів, які надаються он-лайн за допомогою "Електронного кабінету", запорізькі платники активно користуються адмінпослугами на місцях.

Зокрема, громадяни та представники бізнесу звертаються за такими послугами:

- видача відомостей з Держреєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків;

- внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта;

- реєстрація платників єдиного податку, реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій, розрахункових книжок, книг обліку доходів та книг обліку доходів і витрат;

- включення неприбуткових підприємств (установ, організацій) до Реєстру неприбуткових установ та організацій;

- надання витягу з реєстру платників єдиного податку та інші.

Повний перелік адміністративних послуг, що надаються Головним управлінням ДФС у Запорізькій області та його територіальними органами, доступний на сайті фіскальної служби регіону: http://zp.sfs.gov.ua.

 

Підприємці-початківці отримали практичні поради щодо сплати єдиного соціального внеску

У Запоріжжі стартував другий сезон пілотного проекту для підприємців, які нещодавно започаткували власну справу.

"Перший бізнес Хаб на Запоріжжі" – це нова навчальна платформа, заснована ЗОСППР "Потенціал" спільно із Запорізьким обласним центром зайнятості, яка забезпечує підтримку малого підприємництва з боку представників органів влади та спеціалістів різних організацій. До роботи навчальної платформи активно долучаються фахівці фіскальної служби області, які під час тренінгів та семінарів надають майбутнім бізнесменам корисну інформацію з питань оподаткування.

Під час сьогоднішньої зустрічі заступник начальнику відділу аналізу та прогнозування надходжень податків та зборів з фізичних осіб та єдиного внеску Головного управління ДФС у Запорізькій області Лариса Страхова роз'яснила учасникам проекту порядок сплати єдиного соціального внеску. Зокрема, вона акцентувала увагу на особливостях нарахування ЄСВ та подання звітності підприємцями, які перебувають на спрощеній та загальній системах оподаткування, а також наголосила на відповідальності за несплату внеску та за використання неоформленої найманої праці. У ході обговорення слухачі отримати відповіді на запитання щодо обчислення та перерахування до бюджету єдиного соціального внеску.

 

На Запоріжжі майже 78 відсотків судових рішень винесено на користь бюджету

Юристи фіскальної служби Запорізької області за сім місяців поточного року виграли у судах 308 справ на суму позовів 209,5 мільйона гривень, що складає майже 78 відсотків від загальної кількості та 70 відсотків – від сум. Відповідно, на користь платників винесено 88 рішень на суму 89,5 мільйона.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора