A A A K K K
для людей із порушенням зору
Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

Зверніть увагу! З 11 вересня 2018 року діятимуть виключно нові бюджетні рахунки для сплати податків, зборів, платежів до державного та місцевих бюджетів

Дата: 07.09.2018 15:21
Кількість переглядів: 2177

Фото без опису

Бердянська ОДПІ повідомляє (скачати оригінальний документ)

Зверніть увагу! З 11 вересня 2018 року діятимуть виключно нові бюджетні рахунки для сплати податків, зборів, платежів до державного та місцевих бюджетів

Бердянська ОДПІ звертає увагу, що 10 вересня завершиться граничний термін перехідного періоду, протягом якого старі рахунки залишалися активними.

 Таким чином, починаючи з 11.09.2018 кошти, які сплачуватимуться платниками податків на рахунки зі старими реквізитами не будуть зараховуватись до бюджетів, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження.

З метою запобігання утворення заборгованості та пов’язаних з цим штрафних санкцій, Бердянська ОДПІ звертає увагу платників податків на необхідність перерахування платежів до державного та місцевих бюджетів на нові рахунки, з якими можна ознайомитись на стендах ЦОП та 3 поверху в приміщенні Бердянської ОДПІ, а також на сайті Бердянської районної державної адміністрації -  www.berda.gov.ua/Територіальні органи міністерств та відомств України в районі/Бердянська ОДПІ інформує.

 

Зменшення боргів з єдиного внеску – результат злагодженої роботи фахівців податкової служби, пенсійного фонду та виконавчої служби

В останній день серпня в Бердянській податковій інспекції зібралися підбити попередні підсумки спільної роботи з питання погашення заборгованості з єдиного внеску представники Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області, Бердянського об'єднаного управління пенсійного фонду України в Запорізькій області та Бердянського міськрайвідділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області.

Згідно алгоритму спільних дій, які було визначено напередодні на спільній робочій нараді, протягом тижня фахівцями було здійснено 52 виходи до боржників єдиного внеску, за результатами яких намітилася позитивна динаміка зменшення заборгованості з єдиного внеску.

Під час зустрічі начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксани Федорової наголосила, що поставлені завдання у напрямку вжиття заходів з легалізації виплати заробітної плати та повної сплати обов'язкових платежів суб'єктами господарювання, які здійснюють діяльність у регіоні, можливе за умови об'єднання спільних зусиль органів Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та Державної виконавчої служби, при чому є вже перші позитивні результати.

Тому, під час наради було вирішено продовжувати сумісні заходи, направлені на роботу з боржниками єдиного внеску, на постійній основі.  

Учасники наради звертаються до усіх роботодавців та наголошують на необхідності чіткого дотримання діючого законодавства у трудовій сфері, а також забезпечення повноти та своєчасності сплати всіх належних сум до бюджету та Пенсійного фонду.

 

Малий та середній бізнес Бердянщини та Приморська перерахував на потреби місцевих громад майже 68 мільйонів гривень єдиного податку

За вісім місяців 2018 року платники, які обрали спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, перерахували до місцевого бюджету Бердянська 42 млн. грн., Бердянського району – 14 млн. грн. та Приморського району 12 млн. грн. єдиного податку.

Майже дві третини з цієї суми або 41,5 млн. грн. – це внесок фізичних осіб. Юридичні особи-спрощенці сплатили за цей час 26,5 млн. грн.

Проти минулорічного загальна сума єдиного податку, перерахованого у місцеві скарбнички, зросла майже на 14 відсотків. За рахунок такого приросту місцеві громади отримали на 8,6 млн. грн. більше ніж у січні-серпні 2017 року.

 

 На Бердянщині та в Приморську місцеві бюджети отримали майже 466 тисяч гривень "автоподатку"

За січень-серпень 2018 року до місцевих бюджетів сплачено майже 466 тис. грн. транспортного податку. У порівнянні з минулим роком надходження зросли на 139 тис. грн.,  або майже на 43%. Із загальної суми понад 195 тис. грн. надійшло від автовласників - юридичних осіб та майже 271 тис.грн.  - від фізичних осіб.

Одним з критеріїв для визначення об’єкта обкладення транспортним податком є вартісна оцінка легкового автомобіля. Оподатковуються легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня.

 

Новини законодавства

Фермери-підприємці зможуть працювати на єдиному податку

Бердянська ОДПІ повідомляє, що з 15.08.2018 набрав чинності Закон України від 10 липня 2018 №2497 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств».

Так, фізичні особи, які організували сімейне фермерське господарство, зможуть оформити статус фізичної особи - підприємця і стати платниками єдиного податку четвертої групи, за умови виконання сукупності таких вимог:

– здійснення діяльності виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону «Про фермерське господарство»;

– здійснення виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власновирощеної або відгодованої продукції та її продаж;

– здійснення господарської діяльності (окрім постачань) за місцем податкової адреси;

– невикористання праці найманих осіб;

– членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім'ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України;

– площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

 

Щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій

Бердянська ОДПІ інформує, що ДФС України розпочата реалізація пілотного проекту щодо застосування інноваційної електронної системи e-Receipt (електронний чек) для реєстрації розрахункових операцій.

Мова йде про запровадження альтернативи касовим апаратам – замість традиційних РРО представники бізнес спільноти зможуть використати мобільні телефони, планшети, ноутбуки та інші засоби комунікації.

Інноваційна система передбачає он-лайн реєстрацію пристроїв, без подання до контролюючих органів буд-яких паперових документів, та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

При здійсненні розрахункової операції суб’єкти господарювання можуть он-лайн відправити покупцю на засіб комунікації (планшети, мобільні телефони, смартфони, тощо) електронний чек, який в подальшому можуть використовувати суб’єкти господарювання, покупці та контролюючі органи.

Так, бізнес очікують зміни щодо РРО, які дозволять спростити та здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.

Реалізація експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року, під час якого буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій. В ході проекту буде прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання.

Додаткова інформація розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/ або за телефоном 0-800-501-007.

 

Роз’яснення законодавства

Підприємство - платник єдиного податку 3-ї групи безоплатно отримало товар. Як визначити дохід?

Для юридичної особи-платника єдиного податку 3-ї групи доходом є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

Так, до суми доходу платника єдиного податку включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг).

Безоплатно отриманими вважаються товари (роботи, послуги), надані платнику єдиного податку згідно з письмовими договорами дарування та іншими письмовими договорами, укладеними згідно із законодавством, за якими не передбачено грошової або іншої компенсації вартості таких товарів (робіт, послуг) чи їх повернення, а також товари, передані платнику єдиного податку на відповідальне зберігання і використані таким платником єдиного податку.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів платнику єдиного податку у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання платником єдиного податку акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг).

Якщо ціна у договорі не встановлена і не може бути визначена виходячи з його умов, вона визначається виходячи із звичайних цін, що склалися на аналогічні товари, роботи або послуги на момент укладення договору (ст. 632 Цивільного кодексу України).

Отже, до суми доходу юридичної особи-платника єдиного податку 3-ї групи включається вартість безоплатно отриманих протягом звітного періоду товарів (робіт, послуг) з урахуванням звичайних цін.

Звичайна ціна – це ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено цим Кодексом.

Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Це визначення не поширюється на операції, що визнаються контрольованими відповідно до ст. 39 Податкового кодексу. 

Під ринковою ціною розуміється ціна, за якою товари (роботи, послуги) передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає передати такі товари (роботи, послуги), а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари (роботи, послуги), а також ціни, які склалися на ринку ідентичних (а за їх відсутності - однорідних) товарів (робіт, послуг) у порівняних економічних (комерційних) умовах.

Зазначена норма визначена п.п. 14.1.71 ст. 171, п.п. 2 п. 292.1; п. 292.3; п. 292.6 ст. 292 Податкового кодексу України.

 

Платник податку на прибуток продає невиробничий основний засіб. Як визначити податкові наслідки?

Платник податку на прибуток, який враховує різниці при визначенні фінансового результату, у разі продажу невиробничих основних засобів, фінансовий результат до оподаткування:

- збільшує на суму залишкової вартості окремого об'єкта невиробничих основних засобів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

- на суму витрат на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів, віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

- зменшує на суму первісної вартості придбання або виготовлення окремого об'єкта невиробничих основних засобів та витрат на їх ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення, у тому числі віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, але не більше суми доходу (виручки), отриманої від такого продажу.

Невиробничі основні засоби - це основні засоби, не призначені для використання в господарській діяльності платника податку.

Не підлягають амортизації та проводяться за рахунок відповідних джерел:

- витрати на придбання / самостійне виготовлення невиробничих основних засобів;

- витрати на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів.

Отже, у разі продажу невиробничих основних засобів, які не використовуються у господарській діяльності, фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості таких активів, визначеної згідно з бухгалтерським обліком, та зменшується на суму первісної вартості придбання (виготовлення) та витрат на їх ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення, визначеної згідно з бухгалтерським обліком.

Зазначена норма визначена п 138.1, п. 138.2 ст. 138, п.п. 138.3.2 ст. 139 Податкового кодексу.

 

Як оподатковуються проценти на суми банківських депозитних рахунків фізичних осіб?

До пасивних доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб, належать проценти на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок і проценти на вклад (депозит) у кредитних спілках.

Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.

Такі доходи остаточно оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування.

Ставка податку на доходи фізичних осіб на доходи у вигляді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок і процентів на вклад (депозит) у кредитних спілках встановлюються у розмірі 18% до бази оподаткування.

У строки, визначені для місячного податкового періоду, податковим агентом до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку на доходи фізичних осіб, нарахованого за ставкою 18% із загальної суми процентів, нарахованих за податковий (звітний) місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків.

Отже, податковий агент - банківська установа перераховує податок на доходи фізичних осіб до бюджету із сум процентів, нарахованих за звітний місяць на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків фізичних осіб у термін не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

Зазначена норма визначена  п.п.170.4.1  ст. 170 Податкового кодексу.

Підприємець на загальній системі оподаткування зробив помилку  у Книзі обліку доходів та витрат. Як виправити помилку?

Фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України).

Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481).

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Внесення виправлень до Книги підприємцем, який веде облік доходів у паперовому вигляді, здійснюється шляхом закреслення помилкового запису та внесення нового, який засвідчується підписом.

У Книзі в електронному вигляді допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.

Книга зберігається протягом трьох років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

 

Платник ПДВ списує пошкоджені товарно-матеріальні цінності. Чи нараховується ПДВ?

Податковий кредит з ПДВ звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку  протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

- придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;

- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);

- ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Платник ПДВ зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в ЄРПН зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися, зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Податкові зобов'язання за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, визначаються  на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

Господарською діяльністю згідно з п. 14.1.36 ст. 14 Податкового кодексу є діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.

У разі списання товарно-матеріальних цінностей у зв'язку з визнанням їх непридатними для використання, такі товарно-матеріальні цінності не можуть бути використані у межах господарської діяльності підприємства.

Оскільки платником ПДВ здійснюється операція зі списання товарно-матеріальних цінностей, то вони починають використовуватись в операціях, що не є господарською діяльністю такого платника податку.

Враховуючи викладене, при списанні ТМЦ, якщо під час їх придбання суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту, необхідно визначити податкові зобов'язання з ПДВ за ставкою 20%.

Податкові зобов'язання нараховуються виходячи з бази оподаткування: для придбаних запасів – це вартість придбання; для самостійно виготовлених – звичайна ціна.

Зазначена норма визначена п. 189.1.ст. 189, п. 198.3 та п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України.

 

Підприємство - платник єдиного податку повертає аванс за товар. Дізнайтесь, чи відображати дохід?

Доходом платника єдиного податку для юридичної особи є будь-який дохід, включаючи дохід представництв, філій, відділень такої юридичної особи, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі.

Датою отримання доходу платника єдиного податку є дата надходження коштів у грошовій (готівковій або безготівковій) формі, дата підписання акта приймання-передачі безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг). Для платника єдиного податку третьої групи, який є платником ПДВ, датою отримання доходу є дата списання кредиторської заборгованості, за якою минув строк позовної давності.

При цьому, до складу доходу не включаються, зокрема, суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) – платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів.

Тобто, якщо зарахування та повернення авансу відбулося в одному звітному періоді та за умови розірвання договору, такі кошти не включаються до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку та не відображаються у податковій декларації.

У разі якщо повернення коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) за товари (роботи, послуги), відбулося в іншому податковому періоді, юридична особа - платник єдиного податку повинна включити такий аванс до складу доходу у звітному періоді, в якому відбулося зарахування вказаних коштів, та здійснити перерахунок доходу у податковому періоді, в якому відбулось їх повернення.

Такий перерахунок здійснюється шляхом подання уточнень до раніше поданої податкової декларації або уточнення показників у складі звітної податкової декларації за наступний податковий період.

Зазначена норма передбачена п.п. 2 п. 292.1, п.п. 5 п. 292.11, п. 292.6  ст. 292 Податкового кодексу України.

 

Податок на нерухомість фізична особа – орендар не сплачує

Бердянська ОДПІ нагадує, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, (далі – податок на нерухомість) відповідно до ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями є фізичні та юридичні особи – власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Обчислення суми податку на нерухомість з об’єкта/об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.

 

Підприємець-спрощенець у відпустці: особливості оподаткування

Бердянська ОДПІ повідомляє, що згідно з п.295.5 ст.295 нормами Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

  Відповідно до п.295.1 ст.295 ПКУ платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок авансовими внесками, не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. Такі платники-спрощенці можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період – квартал чи рік, але не більш, ніж до кінця поточного звітного року.

  Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності. Зазначена норма передбачена п.295.2 ст.295 ПКУ.

 

Порядок оскарження платниками податків податкового повідомлення-рішення

Порядок оскарження платниками податків  податкового повідомлення-рішення  про визначення контролюючими органами  грошового зобов’язання визначається ст.56 Податкового кодексу України.

Рішення, прийняті  контролюючим органом можуть бути  оскаржені в адміністративному або судовому порядку (п.56.1 ст.56 ПКУ).

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених ПКУ або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення – це визначає п.56.2 ст.56 ПКУ.

Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог п.44.6 ст. 44 ПКУ протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Під час процедури адміністративного оскарження обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом у випадках, визначених ПКУ, або будь-яке інше рішення контролюючого органу є правомірним, покладається на контролюючий орган.

Обов'язок доведення правомірності нарахування або прийняття будь-якого іншого рішення контролюючим органом у судовому оскарженні встановлюється процесуальним законом.

Платник податків одночасно з поданням скарги контролюючому органу вищого рівня зобов'язаний письмово повідомляти контролюючий орган, яким визначено суму грошового зобов'язання або прийнято інше рішення, про оскарження його податкового повідомлення-рішення або будь-якого іншого рішення.

 У разі коли контролюючий орган приймає рішення про повне або часткове незадоволення скарги платника податків, такий платник податків має право звернутися протягом 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення про результати розгляду скарги, зі скаргою до контролюючого органу вищого рівня.

У разі порушення платником податків вимог п.56.3 і 56.6 ст.56 ПКУ, подані ним скарги не розглядаються та повертаються йому із зазначенням причин повернення.

Контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу може прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у п.56.8 цієї статті, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника податків до закінчення 20-денного строку, визначеного  п.56.8  ст56 ПКУ.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.

Також скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків, якщо рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу про продовження строків її розгляду не було надіслано платнику податків до закінчення 20-денного строку, зазначеного в абзаці першому цього пункту.

 Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, прийняте за розглядом скарги платника податків, є остаточним і не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.

Грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків не підлягає оскарженню – це встановлено п.56.11 ст.56 ПКУ.

 

Чи оподатковується вартість путівок на відпочинок податком на доходи з фізичних осіб та військовим збором? 

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Податкового кодексу, згідно з пп. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об’єктом оподаткування фізичної особи — резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Статтею 165 цього Кодексу визначено доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які надаються його роботодавцем — платником податку на прибуток підприємств безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) один раз на календарний рік за умови, що вартість путівки (розмір знижки) не перевищує п’яти розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня податкового (звітного) року (у 2018р. — 18 615 грн.) (абзац другий пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 Кодексу згідно із Законом України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році” №2245-VIII від 07.12.2017).

Крім того, згідно з пп. 1.7 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Кодексу звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.

Отже, з 01.01.2018 р. дохід працівника підприємства у вигляді наданої роботодавцем — платником податку на прибуток підприємств безоплатно або зі знижкою (у розмірі такої знижки) вартості путівки на лікування до санаторію-профілакторію на території України не підлягає оподаткуванню ПДФО та військовим збором у разі дотримання вимог пп. 165.1.35 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу);

 

Іноземець або його представник може зареєструватись у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та отримати підтверджуючий документ

Податковим кодексом України передбачено, що усі фізичні особи - платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.

До Державного реєстру вноситься інформація про осіб, які є громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які постійно проживають в Україні, іноземцями та особами без громадянства, які не мають постійного місця проживання в Україні, але відповідно до законодавства зобов’язані сплачувати податки в Україні або є засновниками юридичних осіб, створених на території України.

Фізична особа - платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу облікову картку фізичної особи - платника податків (далі – Облікова картка №1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу.

Іноземці та особи без громадянства для реєстрації додають до Облікової картки №1ДР документ, що посвідчує особу іноземця чи особу без громадянства, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (після пред’явлення повертається) і копію такого перекладу.

Облікова картка №1ДР може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копії. 

Іноземці та особи без громадянства подають документи до головних управлінь ДФС в областях. Іноземці та особи без громадянства, які мають посвідку на постійне проживання або посвідку на тимчасове проживання в Україні, можуть реєструватись як платники податків у державних податкових інспекціях у районах, містах, районах у містах, об’єднаних державних податкових інспекціях, що відповідають місцю проживання в Україні, зазначеному в посвідці.

Реєстрація фізичної особи - іноземця у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки № 1ДР. 

За зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі. У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків.

 

Щодо оподаткування сум доходів, отриманих під звіт

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до пп. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 якого об'єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п. 170.9 ст. 170 Кодексу (пп. 165.1.11 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).

Разом з тим, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема:

сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ст. 170 Кодексу (пп. 164.2.11 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);

інші доходи, крім зазначених у ст. 165 Кодексу (пп. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).

Порядок оподаткування суми надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт, не повернутої у встановлений строк, визначено п. 170.9 ст. 170 Кодексу, відповідно до пп. "б" пп. 170.9.1 якого податковим агентом платника податку під час оподаткування суми, виданої платнику податку під звіт та не повернутої ним протягом встановленого пп. 170.9.2 п. 170.9 ст. 170 Кодексу терміну, є особа, що видала таку суму під звіт для виконання окремих цивільно-правових дій від імені та за рахунок особи, що їх видала, - у сумі, що перевищує суму фактичних витрат платника податку на виконання таких дій.

Крім того, доходи, визначені ст. 163 Кодексу, є об'єктом оподаткування військовим збором (пп. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб і військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу.

Так, згідно із пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку 18 відс., визначену ст. 167 Кодексу, і ставку військового збору 1,5 відс., встановлену пп. 1.3 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу.

до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти, отримані платником податку від роботодавця під звіт за умови дотримання усіх вимог, встановлених п. 170.9 ст. 170 Кодексу.

 

За яких умов фізичні особи - підприємці можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи?

Бердянська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 1 п. 291.4 ст. 291 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до платників єдиного податку, які відносяться до першої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 гривень.

До платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, згідно з п.п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

- не використовують працю найманих осіб або кількість які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

- обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень.

До платників єдиного податку, які відносяться до третьої групи, належать фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень (п.п. 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ).

 

Законодавство щодо ЄСВ

Звіт з єдиного соціального внеску за новими формами подається починаючи з серпня 2018 року

01 серпня 2018 року набрав чинності наказ МФУ від 15.05.2018 № 511, яким внесено зміни до «Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом МФУ від 14.04.2015 № 435.

Відповідно до внесених змін з 01.08.2018 оновлено Додаток 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Додаток 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску».

Отже, звітність за новими формами, затвердженими наказом № 511, подається платниками єдиного внеску, починаючи з 01.09.2018, тобто за звітні періоди починаючи з серпня 2018 року.

Таким чином, за серпень 2018 року додаток 4 (термін подання протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду) та Додаток 5 (звітний період за 2018 рік)  подаються за новими формами.

Додаток 4 за липень 2018 року (термін подання - з 01 по 20 серпня 2018 року) подається за формами звітності, затвердженими Наказом № 435.

 

Працівнику виплачено дохід за роботу зі строком виконання більше місяця. Як нарахувати єдиний соціальний внесок?

Базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування для осіб, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами та інших осіб, які отримують, зокрема, дохід за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, є сума, що визначається шляхом ділення, зокрема, доходу, виплаченого за результатами роботи, на кількість місяців, за які він нарахований.

Отже, базою нарахування єдиного соціального внеску для осіб, які отримують дохід за виконану роботу (надані послуги), строк виконання яких перевищує календарний місяць, є сума, що визначається шляхом ділення доходу, виплаченого за результатами роботи, на кількість місяців, за які він нарахований.

Тобто, якщо в акті щодо виконання робіт чи надання послуг вказано період, наприклад «з 20 серпня по 20 вересня», то сума винагороди підлягає пропорційному розподілу на 2 місяці.

Зазначена норма передбачена част. 2 ст. 7 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Підприємець - платник єдиного податку не отримав дохід. Який порядок сплати єдиного соціального внеску?

Платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи підприємці, в тому числі підприємці - платники єдиного податку.

Для фізичних осіб підприємців - платників єдиного податку єдиний соціальний внесок нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного соціального внеску.

При цьому сума єдиного соціального внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (у 2018 році – 819 грн. 06 коп. (3 723 грн. х 22%)).

Отже, базою нарахування єдиного внеску для підприємців – платників єдиного податку першої – третьої груп для себе є сума, визначена такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску та не менше розміру мінімального страхового внеску (у 2018 році – 819 грн. 06 коп.).

Єдиний соціальний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Таким чином, підприємці - платники єдиного податку сплачують єдиний соціальний внесок за періоди, в яких вони були платниками єдиного податку, незалежно від того, отримували вони дохід у цей період чи ні.

Виключенням є підприємці, які отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону від 09.07.2003 № 1058-IV «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

Зазначена норма передбачена п. 4 част. першої ст. 4; п. 3 част. першої ст. 7, част. дванадцята ст. 9  Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

Підприємство виплачує фізичній особі орендну плату за користування майном. Чи нараховувати єдиний соціальний внесок?

Базою нарахування єдиного соціального внеску для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, та сума винагороди фізичній особі за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

За договором оренди одна сторона (орендодавець) передає іншій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

Відносини, які виникають при укладенні договору найму (оренди), не мають ознак правовідносин, що регулюють виконання робіт або надання послуг.

Отже, єдиний соціальний внесок не нараховується на суму орендної плати, виплаченої на користь фізичної особи згідно договору найму (оренди) нерухомого або рухомого майна.

Зазначена норма передбачена  п. 1 част. 1 ст. 7 Закону України від 08.07.2010  № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».

 

До уваги платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування!

Бердянська ОДПІ інформує, що набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.05.2018 № 511 «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», яким затверджено нові форми звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Враховуючи зазначене, звітність за новими формами буде подаватися платниками єдиного внеску починаючи з 01.09.2018, за звітні періоди починаючи з серпня 2018 року.

 

Розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ законодавством не передбачено

Бердянська ОДПІ звертає увагу платників, що чинним законодавством, яке регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ.

Відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) ЄСВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄСВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄСВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).

У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).

 

Система електронного адміністрування ПДВ

Коли не застосовуються штрафи за порушення строків реєстрації розрахунку коригування до ПН

Порядок та умови застосування контролюючим органом штрафних санкцій за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН визначено ст. 1201 Податкового кодексу.

Відповідно до п. 1201.1 ст. 1201 Кодексу порушення платниками ПДВ граничного строку, передбаченого ст. 201 Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), тягне за собою накладення на платника ПДВ, на якого згідно з вимогами статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу.

Щодо реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних, які не надаються отримувачу (покупцю), то п. 1201.2 ст. 1201Кодексу передбачено, що відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого ст. 201 Кодексу, податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, — тягне за собою накладення на платника податку штрафу у розмірі 50 % суми податкових зобов’язань з ПДВ, зазначеної у такій податковій накладній, або від суми ПДВ, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

Отже, за порушення термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН або відсутність реєстрації податкової накладної в ЄРПН штрафні санкції, визначені Кодексом, не застосовуються виключно до податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю) та складені на постачання товарів/послуг для операцій, які: звільнені від оподаткування; оподатковуються за нульовою ставкою.

 

Платникам ПДВ на замітку: нові сервіси в Електронному кабінеті допоможуть під час реєстрації податкових накладних

Податківці Бердянська звертають увагу суб’єктів господарювання на те, що платники податку на додану вартість мають змогу скористатися новими сервісами в Електронному кабінеті під час реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. Такі сервіси скоротять час на пошук необхідної інформації та допоможуть уникнути помилок при складанні розрахунків коригування.

Зокрема, в Електронному кабінеті є можливість подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо вони складені на одного отримувача за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних відображені однотипні операції.

Для уникнення помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної платники можуть скористатися сервісом, який дозволяє переглянути повну інформацію щодо податкової накладної з урахуванням усіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.

Доступ до інформації надано в приватній частині Електронного кабінету (особистому кабінеті) у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахуванням всіх наступних зареєстрованих до неї розрахунків коригування.

Можна здійснити перегляд розрахункових показників навантаження та суми ПДВ, зазначені платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді.

Платники мають змогу скористатися Реєстром ПН/РК, реєстрація яких зупинена. Він розміщений у відкритій частині Електронного кабінету. За допомогою цього сервісу можна в он-лайн режимі переглядати інформацію щодо розгляду та статусу зупинених документів.

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

На Запоріжжі банківські установи перерахували з відсотків вкладників майже 30,5 мільйона гривень податку

За сім місяців 2018 року з виплачених відсотків за депозитами банківські установи регіону сплатили до державного бюджету майже 30,5 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 1,8 мільйона або на 6 відсотків.

Найбільші суми податку перерахували фінансові установи м. Запоріжжя – 21,7 мільйона гривень, що більш ніж на мільйон гривень перевищує рівень семи місяців 2017 року. З банківських відсотків мелітопольських та приазовських вкладників до держбюджету надійшло майже 2,5 мільйона, бердянських та приморських – 2,2 мільйона. З нарахованих процентів банками м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів сплачено понад 1,1 мільйона, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – майже мільйон гривень.

Нагадаємо, відсотки від депозитних банківських рахунків, вкладів у кредитних спілках оподатковуються за ставкою 18% ПДФО. При цьому інформація про суми банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані проценти, а також відомості про вкладників залишаються конфіденційними.

 

На Запоріжжі ліквідовано підпільний цех з виробництва фальсифікованого вина

Співробітники податкової міліції фіскальної служби Запорізької області ліквідували підпільний цех, в якому виготовляли фальсифіковане вино.

В рамках проведення операції "Акциз-2018" та розслідування кримінального провадження за ч.3 ст.204 КК України оперативники встановили, що незаконне виробництво організував в одному із сіл області місцевий житель у приватному будинку. Фальсифікат виготовлявся за допомогою ароматизаторів з різними фруктовими смаками та спирту.

Готову продукцію фігурант реалізовував в місцях масового відпочинку громадян на узбережжі Азовського моря, а також через створені акаунти у системі обміну повідомленнями відомих мобільних додатків.

За результатами проведених обшуків вилучено та передано на відповідальне зберігання 18,5 тисячі літрів вина та виноградного сусла в пластикових ємностях, 1,1 тисячі літрів рідини з характерним запахом спирту в пластикових ємностях, ароматизатори з різними фруктовими смаками, обладнання для масового виготовлення фальсифікату, 35,5 тисячі гривень, отриманих від реалізації незаконно виготовленої продукції, а також чорнові записи, мобільні телефони тощо.

Загальна вартість вилучених підакцизних товарів склала майже 2,9 мільйона гривень.

Зразки алкогольної продукції відібрано для проведення експертного дослідження..

 

Від оподаткування нерухомості місцеві бюджети Запорізької області отримали понад 66 мільйонів

У січні-липні поточного року надходження податку на нерухоме майно у Запорізькій області склали понад 66 мільйонів гривень, що на 22,3 мільйона або на 51 відсоток більше, ніж за сім місяців минулого року.

Найбільші суми перерахували власники нерухомості м. Запоріжжя – майже 23 мільйони, м. Мелітополь, Мелітопольського та Приазовського районів – більш ніж 12 мільйонів, Якимівського та Веселівського районів – 7,6 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 7 мільйонів, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – понад 6 мільйонів.

Усього в цьому році у Запорізькій області податок сплачують 23,6 тисячі власників нерухомості, у тому числі 19683 фізичні та 3970 юридичних осіб. Зокрема, від фізосіб місцеві скарбниці вже отримали 13,4 мільйона, від юридичних – 52,6 мільйона.

Ставки податку на нерухоме майно встановлюються рішеннями місцевих рад: сільських, селищних, міських та об'єднаних територіальних громад. Вони не повинні перевищувати 1,5 відсотка від мінімальної зарплати за квадратний метр. Податок сплачується тільки за ту площу, яка перевищує пільгову.

Додатково оподатковуються об'єкти житлової нерухомості, площа яких понад 300 квадратних метрів для квартир і 500 квадратних метрів для житлових будинків за ставкою 25000 гривень за кожен об’єкт житлової нерухомості або його частки.

 

Олексій Мужев: "Митні платежі на Запоріжжі подолали відмітку в 5 мільярдів"

За оперативними даними, станом на 29 серпня у Запорізькій області до бюджету спрямовано 5 мільярдів 58 мільйонів гривень митних платежів. Як підкреслив начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев, такий показник у минулому році був досягнутий лише станом на 16 листопада, а у 2016-му – наприкінці року.

– Запорізькі суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності кожного місяця забезпечують, у середньому, більш ніж 632 мільйони, це на 185 мільйонів перевищує рівень щомісячних надходжень у січні-серпні 2017 року. Передусім, це пояснюється позитивним станом зовнішньоекономічної діяльності, зокрема, динамікою експортних операцій, оскільки основні підприємства області є експортоорієнтовними. Крім того, за рахунок залучення до митного оформлення запорізьких імпортерів, які раніше здійснювали митні процедури на інших митницях, надходження до бюджету зросли на 836,1 мільйона гривень, – зазначив Олексій Мужев.

Суб’єкти господарювання, які у 2018 році розпочали обслуговуватися у Запорізькій митниці ДФС, до бюджету сплатили понад 145,6 мільйона гривень митних платежів.

 

На Запоріжжі 1670 роботодавців підвищили рівень заробітних плат

У Запорізькій області з початку року 1670 підприємців та керівників підприємств добровільно підвищили рівень оплати праці найманим працівникам. У результаті до бюджетів та соціальних фондів додатково надійшло більше 1 мільйона 600 тисяч гривень, у тому числі, майже 770 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб та 867 тисяч гривень єдиного соціального внеску.

Спільні дії органів влади та фіскальної служби області у цьому напрямі зосереджені, перш за все, на взаємодії з роботодавцями, що виплачують зарплати, розмір яких менше за законодавчо встановлений, або які мають заборгованість по виплаті заробітних плат. На обласному та районних рівнях діють профільні комісії та робочі групи, на які запрошуються суб'єкти господарювання для вирішення проблемних питань.

У цьому році на робочих групах заслухано керівників 1731 підприємства. На сьогодні понад 96 відсотків з них вже збільшили рівень оплати праці.

 

Щоденно фіскальна служба регіону видає запорізьким платникам більш ніж двісті електронних ключів

Запоріжці активно користуються ключами цифрового підпису фіскальної служби. За вісім місяців поточного року фахівці органів ДФС регіону видали понад 13 тисячам платникам 38,5 тисячі посилених сертифікатів ЕЦП. Лише за попередній місяць зареєстровано 1450 нових користувачів, яким видано 4200 електронних ключів.

За допомогою ключів ЕЦП платники податків отримують доступ до десятків он-лайн сервісів фіскальної служби. Більшість із них впроваджено в Електронному кабінеті платника. Крім того, посилені сертифікати електронного цифрового підпису застосовуються при надсиланні звітності до органів ДФС та митної служби, Пенсійного фонду України та інших відомств.

Більше інформації про роботу Акредитованого центру сертифікації ключів, його регіональних відділень, особливості отримання ЕЦП для різних категорій користувачів можна дізнатися на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).

 

Запорізькі митники виявили незадекларовану партію слухових апаратів

Громадянка США намагалася ввезти в Україну 88 слухових апаратів без митного декларування та не маючи на них супроводжуючих документів. Цей факт виявили запорізькі митники учора ввечері у міжнародному аеропорту м. Запоріжжя.

Під час оформлення пасажирів рейсу з Туреччини "Сабіха-Запоріжжя" громадянка США самостійно обрала спрощений порядок митного контролю, без заповнення митної декларації. Після перетину "білої смуги", яка позначає закінчення "зеленого коридору", у її багажі серед особистих речей без ознак приховування працівники митниці виявили 88 слухових апаратів та 3 зарядних пристрої до них. Супроводжуючі документи, які б підтверджували вартість товарів, були відсутні. Відповідно до інформації, що міститься на веб-порталі www.ebay.com, станом на 2 вересня ціна залежно від моделі складала від 40 до 1300 доларів США. Тобто загальна вартість цих виробів перевищує неоподатковану норму, встановлену ч.4 ст. 374 Митного кодексу України.

Таким чином, громадянка США не заявила за встановленою формою точні та достовірні відомості (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

За даним фактом складено протокол про порушення митних правил за ознаками статті 472 Митного кодексу України. Безпосередні предмети правопорушення тимчасово вилучено.

 

Юліана Козаченко: "На соціальні потреби від Запорізької області надійшло 4,5 мільярда гривень"

За вісім місяців 2018 року роботодавці Запорізького регіону спрямували до соцфондів 4 мільярди 528 мільйонів гривень єдиного соціального внеску (без показників великих платників податків, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року рівень сплати ЄСВ збільшився на 1 мільярд 53 мільйони.

Найбільші відрахування до пенсійного та соціальних фондів забезпечили працедавці м. Запоріжжя – 2 мільярди 450 мільйонів, м. Енергодар – 475 мільйонів, м. Мелітополь та Мелітопольського району – 393 мільйони, м. Бердянськ та Бердянського району – 282,6 мільйона, Вільнянського району – 95 мільйонів, Василівського – 90 мільйонів, Токмацького – 84 мільйони, Пологівського – майже 78 мільйонів, Запорізького – 77,6 мільйона та Оріхівського районів – 67,5 мільйона.

Всього за даними звітності з ЄСВ кількість найманих працівників у регіоні складає майже 383 тисячі, більшість з яких працевлаштовані у суб’єктів господарювання-юридичних осіб – близько 92 відсотків, решта працюють у фізичних осіб – понад 8 відсотків.

 

ДФС України

Мирослав Продан: Завдяки заходам з протидії тіньовій економіці надходження до бюджету зросли на понад 50 млрд. грн.

Завдяки ефективній протидії тіньовій економіці, у тому числі за результатами вжитих ДФС заходів із боротьби з контрабандою, надходження до бюджету зросли на 51,2 млрд. грн. в порівнянні з минулорічними показниками.  Про це повідомив в. о. Голови ДФС Мирослав Продан під час засідання Кабінету Міністрів України.

За його словами, за 7 місяців поточного року до державного бюджету спрямовано понад 395 млрд. грн. Надходження податкових платежів порівняно з минулорічними збільшились на 35 млрд. грн., або на 19,3%, митних – на 16,3 млрд. грн., або на 10%.

«Курс національної грошової одиниці порівняно з відповідним періодом минулого залишається практично на тому ж самому рівні, отже це дає можливість говорити, що збільшення надходжень відбулося не за рахунок знецінення грошової одиниці. Загальна динаміка зростання платежів на 15% свідчить про те, що боротьба з тіньовою економікою в Україні продовжується», -  підкреслив Мирослав Продан.

Так, завдяки заходам з протидії контрабанді, за оперативними даними по серпню, динаміка зростання надходжень митних платежів становить 31% або 6,4 млрд. грн. порівняно з серпнем минулого року.

За 2 місяці реалізації операції по боротьбі з ухиленням від сплати митних платежів (з 21.06.2018 по 20.08.2018) в держбюджет перераховано 66,8 млрд. грн. Надходження митних платежів збільшились на 12,6 млрд. грн. порівняно з відповідним періодом минулого року.

Серед резонансних фактів виявлених митниками правопорушень – спроби незаконного перевезення рекордної партії бурштину  – понад 1,2 тонни, понад 45 кг срібла, спроба ввезення на митну територію України понад 13 кг кокаїну та понад 26 кг героїну, незаконне ввезення валюти, ввезення Luxury-авто за заниженою вартістю, незаконне вивезення зернових культур тощо.

В.о. Голови ДФС повідомив, що позитивній динамці надходжень до бюджету також сприяють новації, запроваджені ДФС. Зокрема, завдяки електронному відшкодуванню ПДВ сьогодні бізнес отримує кошти автоматично та вчасно. Цей фактор також вплинув і на зростання на 21% кількості підприємств, які декларують прибуток у 1 півріччі. Ще один фактор – робота СМКОР, яка блокує будь-які спроби маніпулювання з ПДВ. Завдяки роботі цієї системи позитивна щомісячна динаміка з надходження ПДВ до бюджету становить 2,5-3 млрд. грн.

Також очільник ДФС звернув увагу на повноцінне функціонування Електронного кабінету, де фактично всі послуги, які надає ДФС, бізнес та громадяни можуть отримати он-лайн.

 

Електронні сервіси ДФС

Модернізовано пошукову систему Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу

Бердянська ОДПІ інформує про внесення змін у пошукову систему Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР), зокрема, розділів «Запитання-відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та підрозділу «Письмові звернення» розділу «Єдиний реєстр ІПК, Електронний кабінет, письмові звернення».

Відтепер, скориставшись новою функціональною кнопкою «Нове у розділі», користувачі ЗІР мають можливість в один клік здійснити вибірку та ознайомитись із запитаннями-відповідями, документами, відповідями на письмові звернення або всіма одночасно (в залежності від обраного джерела пошуку), внесеними в ЗІР протягом останніх семи календарних днів. Крім того, у разі необхідності ознайомлення з інформацією за відповідним тематичним напрямом, критерії можуть бути додатково деталізовані по обраному податку (збору, платежу, внеску), напряму пошуку, типу платника, ключовим словам тощо.

Одночасно звертаємо увагу, що для додаткової деталізації пошуку необхідної інформації, пошукову систему ЗІР доповнено критерієм, який дозволяє розподіляти інформацію за типами платників (юридичні, фізичні, самозайняті особи або всі типи платників).

Нагадаємо, що скористатись ЗІР можна через офіційний веб-портал ДФС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо через пошукову систему в Інтернет мережі, зазначивши назву ресурсу.

Докладніше про користування ЗІР можна дізнатися у розділі «Про ресурс&


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора