A A A K K K
для людей із порушенням зору
Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

Податок на доходи фізичних осіб - майже 345,4 мільйона гривень сплачено до бюджету

Дата: 20.09.2018 13:53
Кількість переглядів: 1147

Фото без опису

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє (СКАЧАТИ ОРИГІНАЛЬНИЙ ФАЙЛ)

 

Податок на доходи фізичних осіб - майже 345,4 мільйона гривень сплачено до бюджету

У Бердянську та Приморську в січні-серпні поточного року до бюджетів усіх рівнів сплачено  345,4  мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб. Це на 22,6 відсотків більше проти аналогічного періоду торік.

Як зазначає начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова,  75 відсотків зібраного податку на доходи фізичних осіб зараховується до місцевих бюджетів, тож казна міста Бердянська отримала 179 млн. грн., Бердянського району – 38,9 млн. грн., Приморська та Приморського району – 39,2 млн.грн. цього податку.

Враховуючи те, що податок на доходи є основним джерелом наповнення місцевого бюджету, громадяни мають бути особливо зацікавлені в тому, щоб на території нашої громади всі наймані працівники мали офіційне працевлаштування, а громадяни, котрі отримують доходи, за наявності законодавчих підстав обов’язково їх декларували.

Посадовець  зауважує, що ріст бюджетних надходжень з податку на доходи фізичних осіб безпосередньо залежить від збільшення розміру заробітної плати. Тому  працівники Бердянського управління систематично проводять роз’яснювальну роботу з роботодавцями щодо підвищення рівня заробітної плати найманим працівникам, ліквідації схем виплат доходів у «конвертах». Крім того, звертають увагу  найманих працівників на те, що їх легальне робоче місце – це гарантовані державою виплати  у разі втрати працездатності та страховий стаж, який дає право на належне пенсійне забезпечення.

 

За шкоду довкіллю бердянські та приморські платники сплатили понад 2,2 мільйона податку

Упродовж восьми місяців цього року платники екологічного податку, які перебувають на обліку в Бердянській ОДПІ, сплатили 2,2 мільйона екологічного податку, що на 300 тисяч, або на 15,8 відсотків перевищує показник минулого року.

Згідно із розподілом коштів на відновлення довкілля місцеві скарбниці Бердянська, Бердянського та Приморського районів отримали 1,2 мільйона гривень від сплати екологічного податку, державна казна – 1 мільйон гривень.

В податковій нагадують, що якщо платник екологічного податку з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то він повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розташування джерел забруднення та скласти заяву довільної форми про відсутність у нього у звітному році об'єкта обчислення екологічного податку.

В іншому разі, платник податку зобов'язаний подавати декларації відповідно до вимог Податкового кодексу України (ст. 250 ПКУ). 

 

Громадянам Бердянська, Бердянського та Приморського районів вже повернули більше 400 тис. гривень податкової знижки

Станом на 1 вересня цього року своє право на податкову знижку задекларували 255 громадян Бердянська та Бердянського району, 41 - Приморського району, загальна сума до повернення складає 436,1 тис.грн. Повернуто 296 громадянам на суму 436,1 тис. гривень податку на доходи фізичних осіб.

Фахівці Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області  повідомляють, що право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

Відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

З метою використання права на компенсацію вартості навчання один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.

При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п. п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Законом України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату. Перелік вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти визначено відповідними законами України, зокрема, «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту».

Для отримання податкової знижки за 2018 рік громадяни мають подати декларацію про отримані доходи з 1 січня до 31 грудня 2019 року. Якщо у цей період декларація не була подана, то знижка за цей період втрачається. До декларації необхідно додати копію договору на здобуття освіти, довідку про нараховану та виплачену заробітну плату, копію квитанції чи іншого розрахункового документа на оплату освітніх послуг, копію паспорта та реєстраційного номера платника податків, копію свідоцтва про народження дитини яка навчається.

Податкова знижка нараховується на доходи, які отримані у вигляді заробітної плати, при цьому сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яку платник отримав протягом року.

 

Робота Бердянської ОДПІ зі зверненнями громадян та запитами на публічну інформацію

За січень-серпень 2018 року до Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області надійшло 18 звернень громадян, з них:

14 - отримано поштою (безпосередньо від громадян), 1 - через правоохоронні органи,

3 - через органи місцевої влади.

За ознакою надходження  16 звернень були первинними, 2 дублетних.

За видами - всі заяви, скарг та пропозицій не надходило.

За суб’єктом звернень – 13 звернень індивідуальних, 4 – колективних (кількість громадян, що колективно звернулись до органу влади, склало 28), 1 - анонімне.

Щодо статті авторів звернень - до Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області звернулись 5 жінок, 10 чоловіків, по 28 стать не визначено.

Кількість колективних звернень протягом 8 місяців 2018 року зменшилось у порівнянні з минулим роком на 43 відсотка, або на 3 звернення.

Також спостерігається зменшення і кількості громадян, які колективно звернулись до Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області, на 90 осіб.

За змістом основних питань, які порушено громадянами у січні-серпні 2018 року, отримані звернення за наступною тематикою:

у 9 випадках, що складає 50 % від загальної кількості звернень, заявники звертались до Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області  з метою проведення контрольно-перевірочних заходів;

у 6 випадках, що складає 33,3 % від загальної кількості звернень, – з метою інформування органів влади про ухилення від сплати податків;

у 2 випадках, що складає 11,1 % від загальної кількості звернень, – щодо надання роз’яснень з питань отримання довідки про доходи громадян, сплати місцевих податків і зборів;

у 1 випадку, що складає 5,6 % від загальної кількості звернень, – щодо податкової звітності.

Всього протягом січня-серпня 2018 року розглянуто 18 звернень (100%) від загальної кількості звернень. 

З них на 1 – надано роз’яснення, 14 – надіслано за належністю до відповідних органів, до компетенції яких входить вирішення порушених у зверненнях питань, повернуто авторові – 2, анонімних - 1.

Відповіді на розглянуті звернення надано без порушення термінів.

 

Проведення особистого прийому громадян

За січень-серпень 2018 року посадовими особами Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області проведено 15 особистих прийомів громадян, з них 15 заяв, скарг та пропозицій не надходило.

Запис на особистий прийом громадян здійснюється у відповідності до затвердженого графіку, який оприлюднено на суб-сайті ГУ ДФС у Запорізькій області та розміщено на інформаційних стендах Центрів обслуговування платників Бердянської ОДПІ.

Актуальними на особистих прийомах громадян були питання щодо сплати загальнодержавних та місцевих податків і зборів, податкової звітності, сплати єдиного соціального внеску.

В ході особистих прийомів, скарги громадянами не подавалися.

Повторні, неодноразові звернення громадян на особистих прийомах  відсутні.

 

Розгляд запитів на публічну інформацію

З початку року до Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області надійшов електронною поштою 1 запит на отримання публічної інформації.

Запитувач звертався з проханням надати інформацію щодо порядку отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.

За результатами розгляду запиту, заявнику дано роз’яснення,  надано інформацію.

Нагадуємо, що запит на інформацію, або звернення може бути подано до Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області особисто або надіслано поштою за адресою: 71118, м.Бердянськ, пр.Праці, буд.20.

Також інформацію можна надіслати на електронну скриньку Бердянської ОДПІ zp.822.pubinfo@sfs.gov.ua, zp.822.zvernennya@sfs.gov.ua.

 

 

 

 

 

 

Новини законодавства

 

Звільнено від ПДВ експорт олійних культур

   З 01.09.2018 набрав чинності Закон України від 22.05.2018 р. № 2440-VIII «Про внесення зміни до підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної території України олійних культур».

   Згідно внесених змін до п. 63 підр.2 р. XX  «Перехідні положення» ПКУ тимчасово звільняються від оподаткування ПДВ операції з експорту:

з 1 вересня 2018 року до 31 грудня 2021 року соєвих бобів (товарна позиція 1201 згідно з УКТ ЗЕД);

з 1 січня 2020 року до 31 грудня 2021 року насіння свиріпи або ріпаку (товарна позиція 1205 згідно з УКТ ЗЕД).

   Положення  цього пункту не поширюються на операції з вивезення за межі митної території України в митному режимі експорту сільськогосподарськими підприємствами - виробниками соєвих бобів (товарна позиція 1201 згідно з УКТ ЗЕД) та насіння свиріпи або ріпаку (товарна позиція 1205 згідно з УКТ ЗЕД), вирощених ними на землях сільськогосподарського призначення, які перебувають у власності таких сільськогосподарських товаровиробників чи в їх постійному користуванні або використовуються ними на правах оренди (суборенди) чи емфітевзису.

 

 

Роз’яснення законодавства

 

Спадкоємець не має права отримати інформацію про доходи з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків у разі смерті фізособи

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що відповідно до п. 70.3 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до інформаційної бази Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) включаються дані про фізичних осіб, зокрема про джерела отримання доходів. 

Згідно з п. 70.16 ст. 70 ПКУ органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, самозайняті особи, податкові агенти подають безоплатно в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, контролюючим органам за своїм місцезнаходженням інформацію про фізичних осіб, що пов’язана з реєстрацією таких осіб як платників податків, нарахуванням, сплатою податків і контролем за дотриманням податкового законодавства України, зокрема органи державної реєстрації актів цивільного стану – про фізичних осіб, які померли (для закриття облікових карток).

Порядок отримання відомостей із Державного реєстру регламентується розділом X Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року № 822 (далі – Положення № 822).

Так, відомості з Державного реєстру надаються контролюючим органом особисто фізичній особі або її представнику за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу, та довіреності (для представника), про що робиться відповідний запис в журналі надання відомостей за формою, наведеною у додатку 17Положення № 822 (п. 8 розділу Х Положення № 822).

Пунктом 3 розділу VI Порядку обробки персональних даних у базі персональних даних – Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 лютого 2015 року № 210 (далі – Порядок № 210), передбачено, що персональні дані у Державному реєстрі зберігаються протягом усього життя фізичної особи – платника податків та 75 років з дати внесення запису про її смерть. 

Без згоди фізичної особи – платника податків її персональні дані можуть передаватися, зокрема, за рішенням суду або коли передача персональних даних прямо передбачена законом України і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини тощо (п. 2 розділу VII Порядку № 210).

На підставі отриманого від органів державної реєстрації актів цивільного стану повідомлення про фізичну особу, яка померла, відомості про таку особу в Державному реєстрі закриваються і не підлягають подальшому використанню.

Отже спадкоємець, звертаючись до контролюючого органу, не може отримати з Державного реєстру інформацію про джерела отриманих доходів фізичної особи, яка померла. Без згоди фізичної особи – платника податків її персональні дані можуть передаватися лише в випадках, зазначених у п. 2 розділу VII Порядку № 210.

 

З чого підприємцю починати оформлення найманого працівника

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.

Оформлюючи нового працівника на роботу, підприємцю необхідно:

- укласти в письмовій формі трудовий договір за формою, затвердженою наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260;

- оформити наказ про прийняття на роботу;

- повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу.

При цьому необхідно пам’ятати, що повідомлення про прийняття на роботу подається до початку роботи працівника за формою згідно з додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413.

Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем їх обліку як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

Фахівці Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадують, що для працівників, які вже працюють, та для тих, які мають намір влаштуватися на роботу, важливо розуміти способи виплати і розміри заробітної плати та їх вплив на соціальне та пенсійне забезпечення, адже офіційне працевлаштування — це певна гарантія роботодавцем соціальних, економічних, трудових та інших прав працівника.

 

Витрати, понесені «незалежником» до взяття на облік його як платника податків, не враховуються при визначенні доходу

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу на наступне.

Оподаткування доходів фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до положень ст. 178 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами і доповненнями (далі – ПКУ).

У разі взяття на облік як платників податків і зборів осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, контролюючий орган за основним місцем обліку формує та видає довідку про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, за формою № 34-ОПП (п. 3.10 розділу ІІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами і доповненнями).

Згідно з п. 178.3 ст. 178 ПКУ оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.

У разі неотримання довідки про взяття на облік особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, об’єктом оподаткування є доходи, отримані від такої діяльності без урахування витрат.

Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності (п. 178.6 ст. 178 ПКУ).

Пунктом 1 Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 16 вересня 2013 року № 481 із змінами і доповненнями, визначено, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат, у якій за підсумком робочого дня, протягом якого отримано дохід, на підставі первинних документів здійснюються записи про отримані доходи та документально підтверджені витрати.

Отже, витрати, пов’язані з організацією провадження фізичною особою незалежної професійної діяльності (організація робочого місця, отримання посвідчення, дозволів тощо), які понесені до взяття її на облік як платника податків, не відносяться до витрат такої самозайнятої особи.

 

Підстави, за яких припиняється дія договору про визнання електронних документів

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та № 852-IV «Про електронний цифровий підпис» із змінами; наказу Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі – наказ № 557), а також на підставі Договору про визнання електронних документів (далі – Договір), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу та укладається з контролюючим органом.

Пунктом 4 наказу № 557 встановлено, що Договори, які на день введення в дію наказу № 557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (далі – Порядок).

Згідно з абзацом п’ятим п. 2 розділу І Порядку Договір укладається шляхом приєднання платника до Договору в цілому шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору).

Пунктами 11 та 12 розділу ІІІ Порядку визначено, що для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до п. 5 розділу ІІІ Порядку) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо електронних цифрових підписів (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку.

Дія Договору та пов’язаних з ним Повідомлень припиняється за ініціативи підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) та за наявності однієї з підстав, визначених п. 14 розділу ІІІ Порядку, у тому числі і за отриманням інформації від будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів про завершення строку чинності (або скасування) посиленого сертифіката керівника.

 

Звіт про контрольовані операції подається до 01 жовтня

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до пп. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов’язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 01 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Довідково: форма та Порядок складання Звіту про контрольовані операції затверджені наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 № 8 із змінами і доповненнями.

 

Підприємець на загальній системі оподаткування зробив помилку у Книзі обліку доходів та витрат. Як виправити помилку?

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє.

Фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару (п. 177.10 ст. 177 Податкового кодексу України).

Порядок ведення Книги фізичними особами – підприємцями на загальній системі оподаткування встановлений наказом Міндоходів від 16.09.2013 № 481).

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.

Внесення виправлень до Книги підприємцем, який веде облік доходів у паперовому вигляді, здійснюється шляхом закреслення помилкового запису та внесення нового, який засвідчується підписом.

У Книзі в електронному вигляді допускається виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.

Книга зберігається протягом трьох років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

 

Переваги інноваційної системи «Електронний чек»

В Бердянському управлінні ГУ ДФС у Запорізькій області нагадують, що триває пілотний проект із впровадження електронного чеку (e-Receipt). Ця новація має призвести до якісно нових відносин у ланці "підприємець - споживач" та дозволить перевести на абсолютно новий рівень реєстрацію розрахункових операцій.

Програма "Електронний чек" має низку суттєвих переваг, зокрема:

- вона доступна, безкоштовна та може бути інтегрована з іншими системами ДФС і бухгалтерськими програмами;

- систему можна встановити на будь-який пристрій – персональний комп’ютер, планшет чи смартфон;

- має найвищий ступінь захисту й працює 24 години на добу та 7 днів на тиждень.

Нова інформаційна система передбачає оnline реєстрацію персональних комп’ютерів, планшетів, смартфонів, без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Також, застосування такої моделі на практиці позбавляє необхідності встановлювати традиційний касовий апарат та друкувати паперові чеки. Покупці зможуть перевірити фіскальний чек у відкритій частині Електронного кабінету, розміщеного на офіційному веб-порталі ДФС України.

 

Змінили місце проживання – не зволікайте із своєчасним інформуванням про зміни контролюючі орган

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну місця проживання (реєстрації) та прізвища, ім’я, по батькові протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання заяви за встановленою формою.

Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, контролюючі органи мають можливість своєчасно інформувати громадян про податкові зобов’язання.

Зокрема, податкові повідомлення – рішення про нараховану суму земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку обов’язково надійдуть у визначений законом термін до адресата.

Зазначимо, що відповідно до вимог Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані платнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику. Але, у разі, якщо пошта не може вручити платнику повідомлення-рішення через відсутність за місцезнаходженням або відмову його прийняти то повідомлення-рішення вважається врученим платнику податків у день, вказаний поштовою службою у відповідному повідомленні із зазначенням причин невречення.

Тому, щоб не потрапити у перелік податкових боржників кожному громадянину, котрий змінює свої реєстраційні дані, зокрема  прізвище, ім’я, по батькові або місце проживання (реєстрації), варто невідкладно подати заяву за формою 5-ДР  за місцем нової реєстрації (проживання).

 

Подання Таблиці даних платника податку у разі здійснення нових видів діяльності

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що пунктом 29 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018, передбачено, що платник податку має право подати до ДФС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком З до Порядку.

Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронною зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.30 Порядку, у Таблиці даних платника податку зазначаються:

- види економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);

- коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;

- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.

 Пунктом 31 Порядку визначено, що Таблиця даних платника податку подається із поясненням, в якому зазначається діяльність, із можливим посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

    Таким чином, у разі якщо платник податку розпочинає здійснювати новий вид діяльності, то Таблиця даних платника податку заповнюється та подається згідно з пунктом 31 Порядку.

 

Іноземні громадяни та особи без громадянства не мають права набувати права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності

Відповідно до п.281.1 ст.281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються інваліди першої і другої групи, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років, пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», та фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

 Пунктом 281.2 ст. 281 ПКУ передбачено, що звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п. 281.1 ст.281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 га;

-  для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25га, в селищах – не більш як 0,15га, в містах – не більш як 0,10га;

- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 га;

- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 га;

- для ведення садівництва – не більш як 0,12 га.

Земельним кодексом України від 25.10.2001 № 2768-III передбачено, що право на безоплатне отримання із земель державної або комунальної власності земельних ділянок, у межах зазначених граничних норм, мають громадяни України (ст.121).

 Іноземні громадяни та особи без громадянства не мають права набувати права власності на земельні ділянки на підставі безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

   Враховуючи зазначене, іноземні громадяни та особи без громадянства не користуються пільгами щодо сплати земельного податку.

 

Платники податків мають право подавати повідомлення щодо об’єктів оподаткування за формою № 20-ОПП через «Електронний кабінет»

Відповідно до ст. 42 прим. 1 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, шляхом, зокрема заповнення, перевірки та подання податкових декларацій, звітності до контролюючого органу, а також забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених ПКУ, яка може бути реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Зокрема, платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяви за формами № 17-ОПП, № 1-ОПП або за формою № 1-РПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» та повідомлення за формою № 20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Подання в електронному вигляді заяви за формою № 1-ОПП або за формою 1-РПП передбачено виключно у разі подання заяви з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

Вимоги щодо подання банками та іншими фінансовими установами повідомлення про відкриття/закриття рахунка платника податків до контролюючого органу, в якому обліковується платник податків, у день відкриття/закриття рахунків встановлені ст. 69 ПКУ.

Обмін інформацією щодо відкриття/закриття рахунків платників податків між Державною фіскальною службою України та банками здійснюється в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідно до положень Порядку подання повідомлень про відкриття/закриття рахунків платників податків у банках та інших фінансових установах до контролюючих органів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 18.08.2015 № 721 зі змінами та доповненнями.

Таким чином, платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, мають право подавати через спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» або інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет»: заяви за формою № 17-ОПП; заяви за формою № 1-ОПП або за формою № 1-РПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку»; повідомлення за формою № 20-ОПП.

Банки та інші фінансові установи подають повідомлення про відкриття/закриття рахунка платника податків у фінансовій установі через спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності».

З 01.09.2017 банки та інші фінансові установи мають можливість направляти та отримувати електронне повідомлення про відкриття/закриття рахунка платника податків через інформаційно-телекомунікаційну систему «Електронний кабінет».

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 119.13).

 

Який порядок інформування роботодавців, якщо перевіркою виявлено наявність порушень застосування платником податку  податкової соціальної пільги?

Міністерством фінансів України наказом від 19.05.2017 №514 затверджено «Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форму Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу».

Порядок №514 визначає процедуру інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування ним податкової соціальної пільги, виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок.

Також Порядок №514 визначає порядок інформування роботодавця про позбавлення платника податку - працівника такого роботодавця або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу.

Положення Порядку №514 поширюються на роботодавців, працівники яких допустили порушення застосування податкової соціальної пільги.

Контролюючий орган, що здійснює аналіз показників податкової звітності, повідомляє роботодавця про наявність виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок порушень платником податку - працівником такого роботодавця застосування податкової соціальної пільги, про позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу відповідно до норм п.п. 169.2.1, 169.2.4 статті 169 Податкового кодексу.

У зазначених випадках складається Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу за формою, затвердженою наказом МФУ №514, якщо платник податку отримував її більше ніж за одним місцем нарахування (виплати) доходу або у разі отримання доходів, зазначених у п.п  169.2.3 ст. 169 Податкового кодексу.

Повідомлення про порушення вважається надісланим (врученим) роботодавцю – юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юрособи під підпис або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Повідомлення про порушення вважається надісланим (врученим) роботодавцю - самозайнятій особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження з повідомленням про вручення.

  

Чи може бути платником єдиного податку фізична особа-підприємець,  що надає послуги Інтернетзв’язку?

Згідно зі ст.1 Закону України від 18.11.2003 № 1280-IV «Про телекомунікації» Інтернет - всесвітня інформаційна система загального доступу, яка логічно зв’язана глобальним адресним простором та базується на Інтернет – протоколі, визначеному міжнародними стандартами. Відповідно до п.1 ст.42 Закону № 1280 діяльність у сфері телекомунікацій здійснюється за умови включення до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій, а у визначених законом випадках також за наявності відповідних ліцензій та/або дозволів. Частиною 7 ст.42 Закону № 1280 визначений вичерпний перелік видів діяльності у сфері телекомунікацій, які підлягають ліцензуванню.

Термін «послуга Інтернет – зв’язку» законодавством не визначено, водночас, Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2012 № 295, встановлено, що послуга з доступу до Інтернету – це забезпечення можливості з’єднання кінцевого обладнання споживача з Інтернетом.
         Оскільки вид діяльності з надання послуг доступу до Інтернету не входить до переліку видів діяльності, що підлягає ліцензуванню, визначеному ч.7 ст.42 Закону № 1280, необхідність отримання ліцензії на вказаний вид діяльності відсутня.

Таким чином, фізична особа – підприємець, що надає послуги Інтернет – зв’язку, може бути платником єдиного податку.

 

Чи виникає право на податкову знижку, якщо за навчання студента сплатили не члени його сім’ї першого ступеня споріднення?

Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення.

Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Отже, якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення (брат, сестра, дід, баба та інші особи), то право на податкову знижку щодо таких сум відсутнє.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.263 ст. 14; п.п.166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу України.

  

При продажу нерухомого майна на яку дату у продавця виникають податкові зобов’язання з ПДВ, якщо дата переходу права власності на таку нерухомість та дата оплати за неї різні?

Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Враховуючи зазначене, у продавця при продажу нерухомого майна податкові зобов’язання з ПДВ виникають на дату події, що сталася раніше, а саме, або на дату зарахування коштів від покупця, або на дату складення документа, що засвідчує факт переходу права власності на таку нерухомість.

 

Які способи подання юридичною особою заяви для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування?

Податковим кодексом (п. 298.1 ст. 298) визначено, що для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.

Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
            2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

4) державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань». 

 

   З якої дати вважатиметься платником ПДВ підприємство при добровільній реєстрації?

У разі добровільної реєстрації особи як платника ПДВ реєстраційна заява за формою 1-ПДВ подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних.

У разі відсутності підстав для відмови у реєстрації особи як платника ПДВ фіскальний орган протягом трьох робочих днів після надходження реєстраційної заяви вносить до реєстру платників ПДВ запис про реєстрацію такої особи як платника ПДВ:

- з бажаного (запланованого) дня реєстрації, зазначеного у реєстраційній заяві, що відповідає даті початку податкового періоду (календарного місяця), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на складання податкових накладних;

- з першого числа місяця, наступного за днем спливу 20 календарних днів після подання реєстраційної заяви до фіскального органу, якщо бажаний (запланований) день реєстрації у заяві не зазначено.

Зазначена норма передбачена п. 183.3 та п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України.

 

Як здійснити коригування показників в уточнюючому податковому розрахунку за ф. № 1ДФ?

У разі самостійно виявлених податковим агентом помилок у поданому розрахунку за формою № 1ДФ здійснюється коригування податкового розрахунку.

Тобто уточнюючий податковий розрахунок за формою № 1ДФ подається у разі необхідності проведення коригувань податкового розрахунку після закінчення строку його подання.

Уточнюючий податковий розрахунок може подаватися як за звітний період, так і за попередні періоди.

Уточнюючий податковий розрахунок подається на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містить інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються.

Коригування показників розділу I здійснюється наступним чином:

- для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати "1" - на виключення рядка;

- для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати "0" - на введення рядка;

- для заміни одного помилкового рядка іншим, потрібно повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується "1" - рядок на виключення, а в другому - "0" - рядок на введення.

Коригування показників розділу IІ підрозділу «Військовий збір» здійснюється наступним чином:

- для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення ****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

Зазначений порядок визначений п. 4.1 - 4.4 "Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку", затвердженого наказом МФУ від 13.01.2015 № 4.

 

Матеріальна допомога на оздоровлення оподатковується податком на доходи фізичних осіб

Об'єктом оподаткування фізичної особи - резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту).

Якщо виплата матеріальної допомоги на оздоровлення передбачена положеннями про оплату праці найманих працівників (колективним договором, галузевою угодою тощо), прийнятими згідно з нормами трудового законодавства, то така матеріальна допомога з метою оподаткування прирівнюється до заробітної плати та включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку у місяці, в якому здійснено її фактичне нарахування.

Суми матеріальної допомоги на оздоровлення є базою нарахування єдиного внеску у місяці, у якому роботодавець нараховує суму відпускних.

Зазначена норма передбачена  пп. 163.1.1 ст. 163, пп. 164.2.1 ст. 164 Податкового кодексу України.

 

Як  оподатковуються податком на доходи фізичних осіб виграші та призи?

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.

Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).

Податковим агентом - оператором лотереї у строки, визначені для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується загальна сума податку з доходів фізичних осіб, нарахованого за ставкою 18%, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.

Крім того, податкові агенти - оператори лотереї у податковому розрахунку за формою 1ДФ відображають загальну суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) та загальну суму утриманого з них податку.

У податковому розрахунку не зазначається інформація про суми окремого виграшу, суми нарахованого на нього податку, а також відомості про фізичну особу - платника податку, яка одержала дохід у вигляді виграшу (призу).

Оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою 18%.

Під час нарахування (виплати) доходів у вигляді виграшів у лотерею або в інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником податку права на участь у таких лотереях чи розіграшах, не беруться до уваги витрати платника податку у зв’язку з отриманням такого доходу.

Доходи остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок.

Зазначена норма визначена пп. 164.2.8 ст. 164 та п. 170.6. ст. 170 Податкового кодексу України.

 

Законодавство щодо ЄСВ

 

Обов'язкові реквізити, які зазначаються у звіті з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування

Наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року N 435 (у редакції наказу від 15 травня 2018 року N 511) затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Цей порядок визначає процедуру, форму, строки подання звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску до Державної фіскальної служби України. Зокрема, у Порядку передбачено обов'язкові реквізити, які мають зазначатися у  звітності з єдиного внеску:

тип форми ("додаткова", "початкова", "ліквідаційна", "скасовуюча", "призначення пенсії");

звітний період, за який подається Звіт;

повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) страхувальника згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також інші категорії страхувальників, на яких не поширюється дія Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань";

код за ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків, серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);

код основного виду економічної діяльності;

клас професійного ризику виробництва (у разі подання Звіту за період до 01 січня 2016 року);

місцезнаходження (місце проживання) страхувальника;

код органу доходів і зборів, до якого подається Звіт;

дата подання Звіту;

ініціали, прізвища, податкові номери або серії та номери паспортів посадових осіб страхувальника;

середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період (за наявності);

кількість застрахованих осіб у звітному періоді, яким нараховані виплати (за наявності);

облікова кількість штатних працівників (за наявності);

кількість створених нових робочих місць у звітному періоді (за наявності);

підписи страхувальника - фізичної особи та/або посадових осіб страхувальника, засвідчені печаткою страхувальника (за наявності).

Зазначені реквізити мають бути обов'язково заповнені в усіх таблицях додатків до Звіту, де вони передбачені.

Слід зауважити, що електронна форма Звіту, яка подається на електронних носіях, має бути ідентичною Звіту на паперових носіях.

Звіт страхувальником має подаватися в повному обсязі. Звіт, складений з порушенням вимог Порядку, у тому числі без обов'язкових реквізитів, та поданий без необхідних таблиць, не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався.

Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення строків подання звітності, який пройшов всі контролі при завантаженні до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб.

 

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

 

Юліана Козаченко: "Надходження плати за землю у Запорізькій області зросли на 25 мільйонів"

За користування і оренду запорізьких земель до місцевих бюджетів сплачено 767,2 мільйона гривень. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, надходження плати за землю за вісім місяців поточного року порівняно з минулорічними зросли на 25 мільйонів або на 3,4 відсотка.

Зокрема, землекористувачі-юридичні особи поповнили бюджети на 592 мільйони, збільшивши відрахування на 14 мільйонів, від фізичних осіб надійшло понад 175 мільйонів, що на 11 мільйонів більше, ніж торік.

Понад 40 відсотків від загальної суми плати за землю по області спрямували платники м. Запоріжжя – 307,6 мільйона. Суб'єкти господарювання і мешканці м. Енергодар, Кам'янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів перерахували до бюджетів своїх громад 94,6 мільйона, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 71 мільйон, м. Мелітополь, Мелітопольського та Приазовського районів – 68 мільйонів, Якимівського та Веселівського – 53,8 мільйона, Василівського та Михайлівського – 41 мільйон, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського – 38 мільйонів, Пологівського, Більмацького та Розівського районів – близько 35 мільйонів, м. Токмак, Токмацького та Чернігівського районів – 31,4 мільйона, Оріхівського та Гуляйпільського районів – 26,4 мільйона.

Керівник фіскальної служби регіону підкреслила, що значну частину додаткових надходжень забезпечено за результатами заходів "Врожай-2018", зокрема, за рахунок оформлення нових договорів оренди земельних ділянок, укладання додаткових угод, реєстрації договорів оренди земельних часток (паїв), зміни цільового використання земельних ділянок.

 

 

На Запоріжжі ліквідовано цех з виготовлення фальсифікованої горілки та коньяку

Оперативники фіскальної служби Запорізької області спільно з працівниками СБУ та під процесуальним керівництвом Мелітопольської місцевої прокуратури ліквідували підпільний цех, який спеціалізувався на виготовлені фальсифікованої горілки та коньяку.

У рамках проведення операції "Акциз-2018" та розслідування кримінального провадження за ч. 1 ст. 204 та ч. 1 ст. 199 КК України вони встановили мешканець м. Мелітополь, який організував незаконне масове виробництво фальсифікованої горілки і коньяку. Збувалась готова "продукція" за допомогою оголошень у мережі Інтернет.

Вироблявся фальсифікат шляхом змішування спирту з водою, потім отримана спиртовмісна суміш розливалася за допомогою обладнання для масового виготовлення в скляні пляшки з етикетками відомих торгових марок.

У подальшому з використанням спеціального пристрою кустарного виробництва зазначена продукція закупорювалась металевими ковпачками та обклеювалась марками акцизного податку України з ознаками підробки.

За результатами санкціонованих обшуків, проведених за місцями виготовлення, зберігання та реалізації фальсифікату, а також в транспортному засобі, який використовувався для їх перевезення, вилучено та передано на відповідальне зберігання 23 тис. 650 літрів спирту, 907 пляшок фальсифікованої горілки з етикетками відомої торгової марки, 160 літрів фальсифікованої горілки в тарі "Bag-in-box", 142 літри рідини із запахом коньяку, 60 літрів сурогату, підготовленого до розливу, 6 тис. 602 марки акцизного податку України з ознаками підробки, обладнання для масового виготовлення фальсифікату та 2 тис. 813 металевих ковпачків білого кольору для закупорювання горілчаних пляшок.

Всього вилучено товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 946,6 тис. гривень, з них товарів підакцизної групи – на 796,6 тис. гривень.

 

 

 

Юліана Козаченко: "Запоріжці сплатили понад 77 мільйонів гривень податку на нерухомість"

Власники нерухомого майна поповнили місцеві бюджети Запорізької області на 77,2 мільйона гривень. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, надходження податку на нерухомість за січень-серпень 2018 року на 24,3 мільйона або на 46 відсотків перевищили рівень аналогічного періоду минулого року.

Зокрема, нерухомість, зареєстрована у юридичних осіб, додала скарбницям 55,6 мільйона, що на 15 мільйонів більше, ніж торік. Від платників-фізичних осіб надійшло 21,6 мільйона, у порівнянні з відповідним періодом 2017 року збільшення склало 94 мільйони або 77 відсотків.

Найбільша сума податку сплачена за об'єкти нерухомості м. Запоріжжя – 26,6 мільйона, що на 4,3 мільйона більше минулорічних даних. Бюджети Мелітопольщини та Приазов'я отримали 15 мільйонів, Якимівського та Веселівського районів – 8,4 мільйона, Бердянщини та Приморська – 8,2 мільйона, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського районів – 6,8 мільйона, Оріхівського і  Гуляйпільського – 3,1 мільйона, Василівського та Михайлівського районів – понад 3 мільйони.

Усього в регіоні нараховується понад 4 тисячі юридичних та 19 тисяч фізичних осіб, які володіють нерухомим майном, площа якого перевищує пільгову. Нагадаємо, для квартир вона становить – 60 квадратних метрів, для житлових будинків – 120 квадратних метрів, для різних типів житла – 180 квадратних метрів. Ставка податку не може перевищувати 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати за кожен квадратний метр.

Додатково оподатковуються об'єкти житлової нерухомості, площа яких понад 300 квадратних метрів для квартир і 500 квадратних метрів для житлових будинків за ставкою 25 тисяч гривень за кожен об'єкт житлової нерухомості або його частки.

 

 

Запорізькі торговці автозапчастинами ухилилися від сплати майже 5 мільйонів гривень податків

Співробітники податкової міліції Головного управління ДФС у Запорізькій області під процесуальним керівництвом обласної прокуратури викрили підприємство, яке ухилилося від сплати податків в особливо великих розмірах.

Розслідуючи кримінальне провадження за ч. 3 ст. 212 КК України, оперативники фіскальної служби регіону встановили підприємство, службові особи якого протягом 2015-2018 рр. під час проведення фінансово-господарських операцій з торгівлі деталями для автотранспортних засобів не відобразили у документах податкової звітності операції з реалізації товарів за готівкові кошти. Таким чином фігуранти ухилились від сплати 3,8 мільйона гривень ПДВ.

Окрім того, у вказаний період у податковій звітності підприємства не було також відображено безповоротну фінансову допомогу, отриману від фіктивних компаній, що призвело до несплати податку на прибуток у розмірі 1,1 мільйона.

Загалом фігуранти ухилилися від сплати 4,9 мільйона гривень податків.

На підставі ухвали суду проведено обшук за фактичною адресою підприємства, під час якого вилучено документи фінансово-господарської діяльності та комп’ютерну техніку, 231,5 тисячі гривень та 35,6 тисячі російських рублів готівкою, а також товарно-матеріальні цінності (автозапчастини та автохімічну рідину, орієнтовною вартістю 6 мільйонів гривень), які ввезені на територію України поза митим контролем.

На теперішній час триває огляд вилучених документів та комп’ютерної техніки. До суду направлено клопотання про накладення арешту на товарно-матеріальні цінності.

 

На Запоріжжі майже половина розпочатих кримінальних справ у сфері оподаткування – про тяжкі злочини

З початку року співробітники податкової міліції Запорізького регіону викрили 87 злочинів у сфері оподаткування, за якими розпочато кримінальні провадження. Половина з них відноситься до категорії тяжких. За фактами ухилення від сплати податків і зборів в особливо великих розмірах розслідується 34 провадження.

До суду направлено 16 матеріалів з обвинувальним актом, ще три – для звільнення від кримінальної відповідальності у зв'язку з повним відшкодуванням збитків. На даний час порушники компенсували бюджету майже 14,2 мільйона гривень.

Упродовж цього року слідчі та оперативники ДФС області ліквідували діяльність двох "конвертаційних центрів" міжрегіонального характеру, у яких злочинні групи проконвертували 310 мільйонів гривень, завдавши збитків у 51 мільйон. За результатами відпрацювання контрагентів та фіктивних суб'єктів господарювання до бюджету стягнуто 16,2 мільйона.

Крім того, працівники податкової міліції виявили центр мінімізації митних платежів, загальний обсяг зовнішньоекономічних операцій якого склав понад 75 мільйонів.

Також викрито два факти легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом. Наразі закінчено одне досудове розслідування, матеріали у відношенні фігуранта з обвинувальним актом направлені до суду, на майно підозрюваного накладено арешт на загальну суму 3,8 мільйона.

За фактами незаконного відшкодування ПДВ з бюджету оперативні співробітники розкрили два злочини. Сума податку, яка перебуває під кримінальним провадженням, становить понад 1,2 мільйона.

 

Керівники Запорізької митниці ДФС відвідали з робочим візитом Ботієвську ВЕС

На базі Ботієвської вітроелектростанції відбулась робоча зустріч керівництва Запорізької митниці ДФС з радником директора "Вінд Пауер" директором Приморської ВЕС Юрієм Жабським та керівником Ботієвської ВЕС Геннадієм Жуковим.

У ході зустрічі начальник Запорізької митниці ДФС Олексій Мужев наголосив, що для зведення майбутньої Приморської вітроелектростанції більшість комплектуючих імпортуються з Німеччини, тому задля розвитку вітроенергетики та вчасного завершення будівництва митниця забезпечить максимально ефективну роботу.

Обладнання для Приморської ВЕС, яка після запуску матиме потужність 200 МВт, до місця будівництва надходить морським та автомобільним транспортом та має нестандартні габарити. Учора відбулося митне оформлення гондол, у серпні – лопастей для електровітряків.

При цьому Приморська ВЕС забезпечує потужні надходження до бюджету. Так, з початку 2018 року сплачено до бюджету 134,8 млн. грн. митних платежів, а всього до кінця року планується отримати 600 млн. грн.

Запорізькі митники під час зустрічі ознайомились з особливостями роботи та будівництва вітроелектростанцій, дізнались про перспективні плани на найближче майбутнє та обговорили питання митного оформлення експортно-імпортних операцій.

 

 

Запорізькі платники податку на додану вартість збільшили рівень відрахувань на 37 відсотків

У січні-серпні 2018 року представники бізнесу Запорізького регіону перерахували до де


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора