Берестівська громада
Бердянський район, Запорізька область

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє (скачати оригінальний файл)

 

Зустрічі з представниками органів місцевого самоврядування

На днях відбулося ряд робочих виїзних зустрічей керівника Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області з головами райдержадміністрацій та представниками об’єднаних територіальних громад  Приморського та Бердянського районів. На яких під час свого виступу начальник Бердянського управління Оксана Федорова проінформувала представників місцевих громад, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року «Про реформування територіальних органів ДФС», Бердянська ОДПІ та Приморське відділення Бердянської ОДПІ втрачають статус юридичної особи та припиняють свої повноваження.

В той же час відповідно до наказу ДФС України № 445 від 12 липня 2018 року на правах відокремленого підрозділу Головного управління ДФС в Запорізькій області утворено Бердянське управління, у складі якого сформовано Державну податкову інспекцію.

Відтепер платники податків, зокрема мешканці Приморського району, для отримання адміністративних послуг та при листуванні з питань функціональних повноважень новостворених управлінь, повинні звертатися за адресою  розташування Бердянського управління.

Посадовець наголосила, що наразі головне завдання фіскальної служби – щоб платники податків не відчули жодних незручностей, пов’язаних зі змінами в організаційній структурі фіскальної служби області,  і продовжували отримувати якісні сервісні послуги без перешкод та зволікань.

Саме тому, ще одним із важливих питань, що обговорювались з керівниками органів місцевого самоврядування, крім питань по забезпеченню надходжень податків і зборів до місцевих бюджетів, це перспективи подальшої співпраці. Зокрема, можливості надання послуг платникам податків фахівцями Бердянського управління на базі Центрів надання адміністративних послуг в районах та на територіях об’єднаних територіальних громад.

Бердянське управління продовжуватиме співпрацю з представниками органів місцевого самоврядування з питань формування дохідної частини бюджетів місцевого самоврядування   та забезпечення надання якісних сервісних послуг бізнесу та громадянам.

 

Майже 26 мільйонів гривень на підтримку армії перерахували платники Бердянщини та Приморська

За вісім місяців цього року надійшло до бюджету 26 млн. грн. військового збору. Це, за словами начальника Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксани Федорової, на 5 млн. гривень більше від аналогічного періоду минулого року.

Платники податків відповідально ставляться до нарахування та сплати військового збору задля захисту державного суверенітету, гарантій стабільності та зміцнення економічної безпеки України.

Нагадуємо, що військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Ставка військового збору складає 1,5% від об’єкту оподаткування.

 

За вісім місяців платники Бердянська, Бердянського та Приморського районів сплатили до бюджету 744 млн. грн. податків і зборів

За вісім місяців 2018 року до бюджетів усіх рівнів платниками податків Бердянщини сплачено 630,3 млн. грн. податків та зборів, Приморські платники поповнили бюджет на 113,7 млн. грн., що на 47,9 млн. грн. більше очікуваного показника.

З початку цього року бердянські платники сплатили до державного бюджету 262,7 млн. грн., приморські – 47,2 млн. грн. Місцеві громади отримали в своє розпорядження 367,6 млн. грн. та 66,5 млн. грн. податків і платежів відповідно. 

Найбільші суми надходжень складають надходження із податку з доходів фізичних осіб – 345,4 млн. грн.

Надходження від єдиного податку у січні-серпні по Бердянську склали 41,5 млн. грн., Бердянському району - 14 млн. грн., по Приморському району – 12,5 млн. грн.; надходження плати за землю – 49,8 млн.грн., 9,6 млн. грн. та 11,7 млн.грн. відповідно.

За словами начальника Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксани Федорової, одним із якісних показників зростання добробуту населення є його соціальна захищеність з боку держави, яка, в свою чергу, залежить від рівня надходжень платежів до бюджету. Сумлінність, відповідальність, підвищення рівня податкової культури платників податків є основою забезпечення надходжень до бюджетних скарбниць громад. 

 

Система e-Receipt: бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2018 року № 472 (далі – Постанова № 472) було затверджено проведення пілотного проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій.

Отже, бізнес очікують зміни щодо реєстрації розрахункових операцій, які дозволять спростити та здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.

Слід зазначити, що інноваційна електронна система e-Receipt передбачає:

? можливість використання новітніх моделей комплексів та їх миттєву фіскалізацію;

? можливість використання контрольно-звітної інформації, що передається від пристрою (чеки) суб’єктами господарювання, для самоконтролю та громадянами для захисту їх прав як споживачів;

? відмову від друку паперових чеків;

? відмову від послуг інформаційного екваєра;

? безкоштовне програмне забезпечення та інтерфейси користувачів — суб’єктів господарювання та покупців;

? створення центру супроводження бізнесу, який включатиме адміністраторів серверного обладнання та службу підтримки користувачів;

? цілодобову доступність користувачів до системи, можливість їх обслуговування у режимі 24/7/365.

Заходи, які здійснюються для вдосконалення процедур реєстрації і застосування РРО, спрямовано на дерегуляцію відносин між державою та бізнесом у сфері застосування РРО, адже створення нової системи з досить широким функціоналом стане не тільки ефективним інструментом контролю за проведенням розрахункових операцій з боку держави, а й зручним електронним сервісом для користувачів РРО та громадян-покупців.

Нагадуємо, що інноваційна система реєстрації та обліку реєстраторів розрахункових операцій – e-Receipt, розроблена ДФС, передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети,смартфони), без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребує абонентської плати за користування нею.

Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм. Вона передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».

Всі кейси цієї системи є безкоштовними для її користувачів та не потребують абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та міститиме значний масив інформації для забезпечення потреб її користувачів.

Система e-Receipt також матиме можливість інтегруватися з іншими системами ДФС та бухгалтерськими програмами, відповідатиме вимогам захисту інформації та передбачатиме мінімальні затрати часу на процес фіскалізації.

 

 

Новини законодавства

 

Нові мінімальні ціни на алкоголь вже з 02 жовтня!

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 748 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року № 957» (далі – Постанова № 748) прийнято рішення здійснити коригування мінімальних цін на алкогольні напої.

Зокрема, розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін залежно від коду виробів підвищено:

? на горілку та лікеро-горілчані вироби на 12,4 – 19,6 %;

? віскі, ром та джин на 12 %;

? коньяк (бренді) на 6,6 – 9,5 %;

? вина на 4,5 – 13,5 %.

Так, наприклад, мінімальну роздрібну ціну за пляшку горілки 0,5 літра вмістом спирту 40 % підвищено з 79,55 до 89,40 гривень, або на 12,4 %. Це пов’язано з тим, що запроваджений у вересні 2017 року розмір мінімальних цін не відповідав реальним витратам суб’єктів господарювання на виробництво та реалізацію алкогольних напоїв, оскільки: збільшились ставки акцизного податку, зокрема, на коньяк –  на 20 %, підвищилась ціна на спирт, відбулось зростання інших складових цін.

Крім того, Постановою № 748 визначено, що мінімальні оптово-відпускні і роздрібні ціни на окремі види алкогольних напоїв заокруглюються:

· у бік зменшення до найближчого числа, що закінчується на 0, якщо закінчуються від 1 до 4 копійок;

· у бік збільшення до найближчого числа, що закінчується на 0, якщо закінчуються від 5 до 9 копійок.

Постанова № 478 опублікована 22.09.2018 в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» № 78 (6294) та набирає чинності через 10 днів з дня її опублікування, тобто 02 жовтня 2018 року.

 

Оновлено форми заяв про державну реєстрацію платників податків

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області інформує, що 24.09.2018 набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 29 серпня .2018 року №2824/5 «Про внесення змін до деяких форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Наказ № 2824/5), яким внесено зміни до наказу Міністерства юстиції України від    18 листопада 2016 року № 3268/5 «Про затвердження форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань».

Так, Наказом № 2824/5 оновлено форми заяв про державну реєстрацію, зокрема:

? створення юридичної особи (форма 1);

? переходу юридичної особи на діяльність на підставі власного засновницького документу або модельного статуту (форма 2);

? змін у відомості про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань (форма 3);

? створення відособленого підрозділу юридичної особи (форма 4);

?змін у відомості про відособлений підрозділ юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань (форма 5);

?припинення відособленого підрозділу юридичної особи (форма 6);

? припинення юридичної особи в результаті його реорганізації (форма 8);

? включення відомостей про юридичну особу в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань (форма 9);

? (акредитації) відособленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації (форма 22);

?змін у відомості про відособлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань (форма 23).

Технічному адміністратору Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) доручено вжити заходів, необхідних для реалізації цього наказу, у тому числі забезпечити в ЄДР обов’язкове заповнення інформації про наявність або відсутність кінцевого бенефіціарного власника (контролера) бенефіціара юридичної особи і відомостей про нього в ЄДР.

Наказ № 2824/5 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 14.09.2018 № 70.

 

 

Роз’яснення законодавства

 

Оформлений трудовий договір – запорука соціальної захищеності громадян!

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу роботодавців на наступне.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 649-р «Про заходи, спрямовані на детінізацію відносин у сфері зайнятості населення»  (далі – Розпорядження) передбачено проведення Державною службою України з питань праці, Державною фіскальною службою України, Пенсійним фондом України, Національною поліцією України, іншими центральними органами виконавчої влади спільно з органами місцевого самоврядування комплексних заходів, спрямованих на детінізацію ринку праці та вдосконалення контролю за оформленням трудових відносин із найманими працівниками.

Розпорядженням передбачено посилення координації органів державної влади в питаннях проведення роз’яснювальної роботи, здійснення заходів щодо виявлення фактів застосування не задекларованої праці, а також перегляд актів органів виконавчої влади та внесення змін до них з метою посилення контролю за оформленням трудових відносин.

Нагадуємо, що відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби.

Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно:

? укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України ‎від 10.12.1971 № 322-VIII 2443-VIII із змінами та доповненнями). Форма трудового договору з фізичною особою затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики від 08 червня 2001 року № 260 «Про затвердження Форми трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, та Порядку реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю» із змінами, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 27 червня 2001 року за № 554/5745;

? оформити наказ про прийняття на роботу (заповнюється типова форма № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджена наказом Державного комітету статистики України від 05 грудня 2008 року № 489 із змінами та доповненнями);

? повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»).

 

Деякі особливості складання податкової накладної за щоденними підсумками операцій

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Правила складання податкової накладної (далі – ПН) регулюються ст. 201 розділу V ПКУ та регламентуються Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 2015 року № 1307 із змінами.

Відповідно до п. 201.4 ст. 201 ПКУ ПН може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо ПН не була складена на ці операції) у разі, зокрема, здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника).

Якщо постачання товарів кінцевим споживачам за готівку здійснюється через юридичну особу – оператора поштового зв’язку і грошові кошти від споживача за поставлений товар надходять на поточний рахунок юридичної особи – постачальника товарів з розрахункового рахунку юридичної особи – оператора поштового зв’язку, то у цьому випадку ПН за щоденними підсумками операцій не може бути складена, тому, що при здійсненні постачання товарів кінцевому споживачу розрахунки за такі товари здійснюються через іншу юридичну особу.

 

Категорії юросіб, які зобов’язані складати фінзвітність за міжнародними стандартами

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області доводить до відома, що частиною 2 ст. 121 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінам та доповненнями передбачено перехід на складання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності за міжнародними стандартами в обов’язковому порядку таким категоріям підприємств, як:

? підприємства, що становлять суспільний інтерес – підприємства – емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до біржових торгів, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які належать до великих підприємств (наразі до великих платників застосовуються критерії – балансова вартість активів – понад     20 млн євро, чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – понад   40 млн євро; середня кількість працівників – понад 250 осіб);

? публічні акціонерні товариства;

? підприємства, які здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення – підприємства, які здійснюють діяльність з геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки, родовищ корисних копалин загальнодержавного значення та/або видобування корисних копалин загальнодержавного значення, та/або виконання робіт (здійснення діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції щодо корисних копалин загальнодержавного значення, та/або транспортування трубопроводами (у тому числі з метою транзиту) вуглеводнів та хімічних продуктів;

? підприємства, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України – відповідно до п. 2 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінета Міністрів України від     28 лютого 2000 року № 419, до них належать підприємства, які провадять господарську діяльність за такими видами:

- надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення (розділ 64 КВЕД ДК 009:2010);

- недержавне пенсійне забезпечення (група 65.3 КВЕД ДК 009:2010);

- допоміжна діяльність у сферах фінансових послуг і страхування (розділ 66 КВЕД ДК 009:2010), за винятком допоміжної діяльності у сфері страхування та пенсійного забезпечення (група 66.2 КВЕД ДК 009:2010).

 

Визначення бази оподаткування збором за місця для паркування транспортних засобів

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до пп. 268¹.2.2 п. 268¹.2 ст. 268¹ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями базою оподаткування збору за місця для паркування транспортних засобів є площа земельної ділянки, відведена для паркування, а також площа комунальних гаражів, стоянок, паркінгів (будівель, споруд, їх частин), які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету.

 

Обмеження щодо граничної суми готівкових розрахунків поширюється і на внески до статутного фонду

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу, що відповідно до п. 6 розділу ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148 із змінами (далі – Положення № 148), суб’єкти господарювання мають право здійснювати розрахунки готівкою протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами, зокрема з фізичними особами – у розмірі до 50 000 (п’ятдесяти тисяч) грн уключно.

Платежі понад установлені граничні суми проводяться через банки або небанківські фінансові установи, які в установленому законодавством порядку отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунку, шляхом переказу коштів з поточного рахунку на поточний рахунок або внесення коштів до банку чи небанківської фінансової установи для подальшого їх переказу на поточні рахунки в банку. Кількість фізичних осіб, з якими здійснюються готівкові розрахунки, протягом дня не обмежується.

Отже, вимоги щодо обмеження готівкових розрахунків фізичної особи з підприємством (підприємцем), які установлені п. 6 розділу ІІ Положення № 148, поширюються на розрахунки за правочинами, предметом яких є будь-які матеріальні та нематеріальні блага, які можуть бути оцінені в грошовій формі, у тому числі – на внески до статутного фонду.

 

Платником єдиного податку третьої групи не подана заява щодо зміни видів діяльності: наслідки

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що відповідно до п. 299.7 ст. 299 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про платника єдиного податку, зокрема види господарської діяльності.

Згідно з пп. 298.3.1 п. 298.3 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку у разі зміни відомостей, внесених до реєстру платників єдиного податку, мають надати заяву, до якої, зокрема, включаються відомості про зміну видів господарської діяльності.

Отже, для забезпечення відображення у реєстрі платників єдиного податку достовірної інформації про види господарської діяльності платник єдиного податку третьої групи у разі зміни видів господарської діяльності протягом податкового (звітного) періоду повинен подати разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни, заяву про внесення змін до реєстру платників єдиного податку.

Слід зазначити, що у разі неподання заяви щодо зміни видів діяльності і здійснення видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, платники єдиного податку, зокрема, і платники єдиного податку третьої групи, зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності (пп. 7 пп. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ).

Крім того, у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої – третьої груп вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV ПКУ, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої – третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб’єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом (п. 299.11 ст. 299 ПКУ).

 

Документи, які підтверджують міжнародне перевезення з метою застосування ставки ПДВ нуль відсотків

Відповідно до пп. «е» п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податків з постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Операції з постачання послуг з міжнародного перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом оподатковуються за нульовою ставкою. Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом (пп. «а» пп. 195.1.3 п.195.1 ст.195 ПКУ).

Згідно із ст. 9 Закону України від 01 липня 2004 року № 1955-IV «Про транспортно-експедиторську діяльність» із змінами і доповненнями перевезення вантажів супроводжується товарно-транспортними документами, складеними мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту або державною мовою, якщо вантажі перевозяться в Україні. 

Такими документами можуть бути:

- авіаційна вантажна накладна (Air Waybill);

- міжнародна автомобільна накладна (CMR);

- накладна СМГС (накладна УМВС);

- коносамент (Bill of Lading);

- накладна ЦІМ (CIM);

- вантажна відомість (Cargo Manifest).

Відрядження до країни з візовим режимом: оподаткування ПДФО

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), згідно з пп. 165.1.11 п. 165.1 ст. 165 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема кошти, отримані платником податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) на відрядження або під звіт і розраховані згідно з п. 170.9 ст. 170 ПКУ.

Відповідно до пп. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ до оподатковуваного доходу не включаються витрати на відрядження, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон – не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим Національним банком України, в розрахунку за кожен такий день.

Суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів, визначаються Кабінетом Міністрів України. Сума добових для таких категорій фізичних осіб не може перевищувати суму, встановлену пп 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ.

Сума добових визначається у разі відрядження, зокрема до країн, в’їзд громадян України на територію яких здійснюється за наявності візи (дозволу на в’їзд), – згідно з наказом про відрядження за наявності документальних доказів перебування особи у відрядженні (відміток прикордонних служб про перетин кордону, проїзних документів, рахунків на проживання та/або будь-яких інших документів, що підтверджують фактичне перебування особи у відрядженні).

За відсутності зазначених відповідних підтвердних документів, сума добових включається до оподатковуваного доходу платника податку.

Отже, у разі відрядження до країн, в’їзд громадян України на територію яких здійснюється за наявності візи (дозволу на в’їзд), сума добових витрат не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу за умови наявності документальних доказів перебування особи у відрядженні (зокрема, відміток прикордонних служб про перетин кордону, проїзних документів (транспортних квитків) рахунків на проживання та/або будь-яких інших документів, що підтверджують фактичне перебування особи у відрядженні) та виконання інших вимог, встановлених п. 170.9 ст. 170 ПКУ.

 

Як звітувати платнику єдиного податку

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду. Відповідно до п.п. 49.18.3, п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Згідно з п. 296.3 ст. 296 Кодексу платники єдиного податку третьої групи подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.

Податкові декларації, крім випадків, передбачених Податковим кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Така норма встановлена п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Кодексу.

Платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал (п. 295.3 ст. 295 Кодекс).

 

Виник податковий борг? У органів фіскальної служби є підстава для анулювання реєстрації платника єдиного податку

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує підприємцям, які працюють за спрощеною системою оподаткування, про необхідність своєчасної сплати єдиного податку.

Відповідно до норм Податкового кодексу у разі наявності  податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів реєстрація платника єдиного податку може бути анульована. Контролюючий орган приймає рішення про виключення з реєстру платників єдиного податку.

В подальшому такий суб’єкт господарювання може  перейти на спрощену систему оподаткування тільки після закінчення чотирьох послідовнихкварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

Перевірити стан розрахунків з бюджетом по єдиному податку можна через «Електронний кабінет платника» або шляхом проведення звірки в Центрах обслуговування платників податків за місцем реєстрації.

Не  допускайте виникнення податкового боргу!

 

   Документальна планова перевірка. Підстави та тривалість проведення. 

Документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік розміщено на офіційному веб-сайті ДФС України: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) фіскального органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки надається лише у випадку, коли платнику податків не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Тривалість документальної планової перевірки не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків.

Для суб’єктів малого підприємництва строки проведення документальної планової перевірки  не повинні перевищувати 10 робочих днів.

Для інших платників податків тривалість документальної планової перевірки не має перевищувати 20 робочих днів.

Продовження строків проведення документальної планової перевірки  можливе за рішенням керівника фіскального органу не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків – не більш як на 10 робочих днів.

Зазначена норма передбачена ст. 77, п. 82.1  ст. 82 Податкового кодексу України.

 

Скористайтесь покращеною пошуковою системою Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу 

До пошукової системи Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (ЗІР) внесено зміни.

Так розділи «Запитання-відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та підрозділу «Письмові звернення» розділу «Єдиний реєстр ІПК, Електронний кабінет, письмові звернення» доповнені новою функціональною кнопкою «Нове у розділі».

Скориставшись кнопкою «Нове у розділі», можливо здійснити вибірку та ознайомитись із запитаннями-відповідями, документами, відповідями на письмові звернення або всіма одночасно (в залежності від обраного джерела пошуку), внесеними в ЗІР протягом останніх семи календарних днів.

Крім того, для додаткової деталізації пошуку необхідної інформації, пошукову систему ЗІР доповнено критерієм, який дозволяє розподіляти інформацію за типами платників (юридичні, фізичні, самозайняті особи або всі типи платників).

Про використання пошукової системи ЗІР можна дізнатись у розділі «Про ресурс» на офіційному веб-сайті ДФС України:  http://zir.sfs.gov.ua/main/index/about.

 

Вчасно сплатіть податки!

Нагадуємо, що на відміну від граничних строків подання звітності та сплати ЄСВ (які переносяться на наступний за вихідним або святковим робочий день), для строків сплати податків та зборів таке перенесення не передбачено.

Отже податки та збори, передбачені ПКУ, останній строк сплати яких спливає у неробочий (вихідний або святковий) день, необхідно сплатити напередодні.

28 вересня 2018 року останній день сплати:

- податку на додану вартість за серпень 2018 року;

- плати за землю за серпень 2018 року;  

- податку на доходи фізичних осіб із нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень 2018 року;

 - військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за серпень 2018 року; 

- акцизного податку за серпень 2018 року;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом  за серпень 2018 року;

- звіту про контрольовані операції за 2017 рік.

 

Тривалість проведення документальної позапланової перевірки

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) фіскального органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Тривалість проведення документальної позапланової перевірки  для великих платників податків не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Для суб’єктів малого підприємництва строки проведення документальної позапланової перевірки  не повинні перевищувати  5 робочих днів.

Для інших платників податків тривалість документальної позапланової перевірки не має перевищувати  10 робочих днів.

Продовження строків проведення документальної позапланової перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків – не більш як на 5 робочих днів.

Зазначена норма передбачена ст. 78, п. 82.2  ст. 82 Податкового кодексу України.

 

Чи ведуть наймані працівники підприємця - платника єдиного податку  Книгу обліку доходів?

Платники єдиного податку - підприємці першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форми Книги обліку доходів, книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення затверджені наказом МФУ від 19.06.2015 № 579.

У Книзі щоденно відображається дохід від провадження господарської діяльності, із сумарним підсумком за місяць, квартал, рік.

Отримана протягом податкового (звітного) періоду сума коштів за продані товари, виконані роботи (послуги0 в грошовій формі, відображається окремо в готівковій та безготівковій формі (готівкові і безготівкові надходження відображаються окремими рядками).

Дані Книги заповнюються у гривнях з копійками та використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку.

Нормами Податкового кодексу  та наказу № 579 не передбачено ведення окремо Книги обліку доходів (Книги обліку доходів та витрат) найманими працівниками фізичної особи – підприємця - платника єдиного податку.

  

Чи передбачена відповідальність фізичної особи за несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб, зазначеного  в податковій декларації?

Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею податковій декларації.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Податковим кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

     при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу;

     при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відс. погашеної суми податкового боргу.

Крім цього, при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.

Зазначена норма визначена п. 179.7 ст. 179,  п. 126.1 ст. 126, п.п. 129.1.3 та п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України.

 

Чи враховує при розрахунку загальної чисельності працівників, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період платник єдиного податку?

При розрахунку загальної кількості осіб, які перебувають у трудових відносинах з платником єдиного податку - фізичною особою, не враховуються наймані працівники, які перебувають:

-  у відпустці у зв'язку з вагітністю і пологами,

- у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею передбаченого законодавством віку,

- а також працівники, призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

Одним із критеріїв перебування на спрощеній системі оподаткування для підприємців - платників єдиного податку 2-ї групи є не перевищення кількості осіб, які одночасно перебувають  з ним  трудових відносинах 10 осіб.

Тобто, з метою перевірки права перебування на спрощеній системі оподаткування,  при розрахунку загальної кількості найманих осіб у підприємця, не  враховуються працівники, які призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

Зазначена норма передбачена  п.п. 291.4.1 ст. 291 Податкового  кодексу України.

 

Чи визначається як податкова декларація звіт про суми податкових пільг?

Податкова декларація, розрахунок, звіт це - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов'язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Облік сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, здійснюється відповідно до «Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг» затвердженого постановою КМУ від 27.12.10  №1233.

Суб'єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв'язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг за формою згідно з додатком до Порядку №1233.

Звіт про суми податкових піль подається за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем реєстрації суб'єкта господарювання протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

У звіті у графах "Код пільги згідно з довідником пільг" та "Найменування податкової пільги" зазначається код та найменування податкової пільги за кожним видом  пільг відповідно до довідника пільг.

На сьогодні є чинним Довідник №81/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету на 31.12.16 та Довідник №81/2 інших податкових пільг станом на 31.12.16.

Зазначена норма передбачена п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України та постановою КМУ від 27.12.10 №1233 "Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг".

 

Законодавство щодо ЄСВ

 

Заповнення реквізитів «Призначення платежу» та «Отримувач» платіжного доручення на сплату ЄСВ

Вимоги щодо заповнення платіжних документів на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) визначені Порядком заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 липня 2015 року № 666 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 666).

Так, відповідно до п. 5 Порядку № 666 при сплаті ЄСВ поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:

· у полі № 1 – зазначається службовий код («*»);

· у полі № 2 – друкується розділовий знак «;» та код виду сплати («101» – Сплата суми єдиного внеску);

· у полі № 3 – друкується розділовий знак «;» та код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;

· у полі № 4 – друкується розділовий знак «;» та роз’яснювальна інформація про призначення платежу;

· у полі № 5 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється; 

· у полі № 6 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється;

· у полі № 7 – друкується розділовий знак «;», поле не заповнюється.

Відповідно до п. 15 додатка 7 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 (далі – Інструкція № 22), при заповненні реквізита «Отримувач»:

? зазначаються найменування отримувача, що відповідає найменуванню отримувача, яке заявлене в банку отримувача у картці із зразками підписів, або його скорочене найменування, яке відповідає зареєстрованому в установчих документах;

? зазначається прізвище, ім’я, по батькові отримувача, що відповідає прізвищу, імені, по батькові отримувача, яке заявлене в банку отримувача у картці із зразками підписів;

? під час сплати платежів до бюджету зазначаються найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, найменування території та код бюджетної класифікації.

Зазначений Інструкцією № 22 порядок розповсюджується і на платників ЄСВ.

При цьому, відповідно до частини шостої ст. 9 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями для зарахування ЄСВ в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів.

Оскільки ЄСВ не належить до доходів бюджету, то код бюджетної класифікації не вказується, а у полі «Отримувач» платіжного доручення зазначаються найменування органу ДФС та його код за ЄДРПОУ.

 

ФОП – іноземці сплачують єсв на загальних підставах

Іноземний громадянин, який бажає вести бізнес та легально отримувати доходи в Україні, може зареєструватися підприємцем.

Він самостійно обирає систему оподаткування та сплачує податки і збори відповідно до законодавства  України. Не є виключенням і єдиний соціальний внесок.

Єдиний внесок сплачується за ставкою 22 відсотки як з доходу, отриманого ним від здійснення підприємницької діяльності, так і з заробітної плати найманих працівників.

    

 

Головне управління ДФС у Запорізькій області

 

За використання природних ресурсів підприємства Запорізького регіону сплатили понад 377 мільйонів

За січень-серпень від запорізьких платників до бюджетів надійшло понад 198 мільйонів гривень рентної плати за спеціальне використання води (без врахування показників великих платників, які обслуговуються в Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). У порівнянні з відповідним періодом 2017 року надходження збільшились на 44,3 мільйона або на 29 відсотків.

Із загальної суми 109 мільйонів надійшло до державного бюджету, 89 мільйонів отримали бюджети громад регіону. Найбільші суми сплатили підприємства м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровського та Великобілозерського районів – 134,5 мільйона, м. Запоріжжя – 39,5 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 1,4 мільйона.

Усього в області зареєстровано 875 первинних водокористувачів.

Крім того, підприємства добувної промисловості спрямували до бюджетів майже 180 мільйонів гривень рентних платежів за користування надрами, у тому числі до державного бюджету – 131,7 мільйона, до місцевих – 47,1 мільйона.

Станом на початок вересня на обліку в територіальних органах ДФС Запорізької області перебувають понад 600 платників рентної плати за користування надрами.

 

Боротьба з нелегальною торгівлею підакцизними товарами: діалог громадськості, підприємництва та влади Запорізької області

Механізми протидії нелегальному продажу підакцизних товарів розглянули члени обласної координаційної ради з питань розвитку підприємництва. Засідання відбулося під головуванням губернатора Запорізької області Костянтина Бриля, за участю керівництва облдержадміністрації, фіскальної служби регіону, представників інших органів влади, громадських організацій та платників податків.

Під час засідання було зауважено, що незаконний продаж алкоголю і сигарет в обласному центрі продовжує залишатися однією з гострих проблем, що негативно позначається на бюджетних надходженнях, захисті прав споживачів та розвитку легального бізнесу.

Як повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Антоніна Вагилевич, нелегальну реалізацію продукції у більшості випадків здійснюють  громадяни, які не оформлюють діяльність відповідно до законодавства, тому для детінізації цієї сфери необхідно вживати комплексі заходи. Один із шляхів вирішення цієї проблеми – спільне відпрацювання таких об'єктів торгівлі за участю працівників фіскальної служби області та співробітників правоохоронних органів.

Говорячи про результати контролю у сфері обігу підакцизних товарів, начальник оперативного управління ГУ ДФС у Запорізькій області Богдан Красюк підкреслив, що в цьому році оперативники ДФС регіону ліквідували п'ять "підпільних цехів", у тому числі з виробництва алкогольного фальсифікату та тютюнових виробів, із незаконного обігу вилучили підакцизних товарів на суму 33,6 мільйона гривень. Також він наголосив на готовності податкової міліції до проведення в межах своїх повноважень спільної роботи з виявлення порушень податкового законодавства.

Як зазначила начальник управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Запорізькій області Юлія Зарецька, фіскальна служба регіону ретельно відпрацьовує суб'єктів господарювання, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів. За минулий рік та у поточному році фахівці провели 377 перевірок, за результатами яких виявлено 477 порушень та донараховано 6,6 мільйона гривень штрафних санкцій. Крім того, за фактами нелегальної торгівлі до правоохоронних органів передано понад 160 матеріалів для відповідного реагування.

У ході обговорення учасники наради вирішили розробити механізм для ефективної взаємодії усіх структур та громадськості у боротьбі з підпільною торгівлею, а також підготувати пропозиції змін до діючого законодавства щодо посилення відповідальності за незаконний продаж підакцизної продукції.

 

Запорізькі митники викрили спробу незаконного ввезення Maserati

Спробу ввезення та розмитнення дорогої автівки за заниженою вартістю попередили співробітники Запорізької митниці ДФС та Управління захисту економіки в Запорізькій області Національної поліції.

Як було встановлено, громадянка України ввезла зі Сполучених Штатів Америки у контейнері через Одеський морський торговельний порт автомобіль "MASERATI GHIBLI" 2015 року випуску. 13 вересня вона подала до митного оформлення за місцем проживання декларацію, у якій вказала, що вартість автомобілю становить 9500 доларів США.

Натомість, як з'ясували фахівці митниці та поліції,в результаті опрацювання наданої інформації та отриманих відомостей з відкритих інформаційних ресурсів, ціна продажу через онлайн-аукціон даного транспортного засобу становить 17250 доларів США (488679гривень за курсом НБУ).

За фактом надання неправдивих відомостей щодо ціни транспортного засобу 18 вересня співробітники Запорізької митниці стосовно громадянки завели справу про порушення митних правил за ч.1 ст. 483 Митного кодексу України.

На даний час автомобіль тимчасово вилучено.

 

"Електронна митниця" в дії: на Запоріжжі понад 42 тисячі декларацій оформлено в онлайн режимі

Показник електронного митного декларування в Запорізькій області становить майже 100 відсотків. Усього за вісім місяців фахівці Запорізької митниці ДФС оформили понад 42 тисячі митних декларацій в електронному вигляді.

Електрона взаємодія з митними органами дозволяє суб'єктам господарювання економити час і ресурси. Крім того, про ефективність онлайн сервісів свідчить динаміка скорочення середнього часу митних процедур. На сьогодні кожна митна декларація оформлюється, у середньому, за 1 годину 11 хвилин.

Також значно прискорює митне оформлення експортних та імпортних поставок застосування принципу "єдиного вікна", завдяки якому митниця, інші контролюючі служби та підприємства здійснюють інформаційний обмін в електронній формі.

Все більше учасників зовнішньоекономічної діяльності надають перевагу цьому дієвому механізму. З початку року за допомогою системи "єдиного вікна" у Запорізькій області оформлено близько 90 відсотків митних декларацій.

 

Надходження транспортного податку до бюджетів громад Запорізької області зросли на 43 відсотки

З початку року власники люксових автівок сплатили до місцевих бюджетів Запорізької області понад 7,2 мільйона гривень транспортного податку. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, порівняно з минулим роком надходження збільшились на 2,2 мільйона або на 43 відсотки.

Майже 3,9 мільйона гривень від загальної суми податку перерахували автовласники-фізичні особи, юридичні особи поповнили скарбниці на 3,3 мільйона.

Від платників транспортного податку м. Запоріжжя до бюджету надійшло понад 3,5 мільйона, м. Мелітополь, Мелітопольського та Веселівського районів – 848 тисяч, Вільнянського, Запорізького та Новомиколаївського – 724 тисячі, м. Бердянськ, Бердянського та Приморського районів – 466 тисяч, Пологівського, Більмацького та Розівськиого – 443 тисячі, Василівського та Михайлівського – 416 тисяч, Оріхівського та Гуляйпільського районів – понад 400 тисяч тощо.

Усього в Запорізькій області зареєстровано 158 платників-юридичних та 318 фізичних осіб, які володіють легковими авто віком до п'яти років та середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати (1 мільйон 396 тисяч 125 гривень). Ставка податку складає 25 тисяч на рік.

 

У Запоріжжі митники попередили чергову спробу ввезення автівки за заниженою вартістю

Останнім часом почастішали спроби ввезення іномарок із заявленою вартістю, яка значно менша від реальної суми. Завдяки співпраці митників з Управлінням захисту економіки в Запорізькій області такі порушення вдається оперативно виявляти, упереджуючи несплату до бюджету значних сум митних платежів.

Так, громадянин ввіз із США придбаний через онлайн-аукціон  транспортний засіб «FORD  FUSION» 2015 року випуску та подав до митного оформлення документи, що містять неправдиві відомості щодо вартості товару.

У результаті подання неправдивих даних про товар автомобіль було вилучено на склад митниці. Матеріали справи передані на розгляд суду.

Відповідальність за вказане порушення визначено частиною 1 статті 483 Митного Кодексу України і передбачає штраф у розмірі 100 відсотків вартості автомобіля та конфіскацію цього транспортного засобу.

 

Новостворені податкові інспекції надають послуги платникам податків Запорізької області

Фіскальна служба Запорізької області наближається до завершального етапу реалізації дворівневої системи контролю та адміністрування податків і зборів, відповідно до якої Головне управління ДФС у Запорізькій області здійснюватиме фіскальні функції, а сервісне обслуговування відбуватиметься на районному рівні.

На даний момент вже утворено 11 управлінь ГУ ДФС області, у складі яких сформовані 12 державних податкових інспекцій. Об'єднані державні податкові інспекції втратили статус юридичної особи та припиняють свої повноваження.

Нагадаємо, минулого року до Головного управління ДФС у Запорізькій області з районних інспекцій разом із профільними підрозділами перейшли аудиторські функції, адміністрування податків і зборів з юридичних осіб, фізичних осіб, а також контроль за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів та погашення податкового боргу.

Робота територіальних управлінь, які функціонують в області, зосереджена тільки на обслуговуванні платників податків. Адже саме вони мають безпосередній контакт із мешканцями регіону.

Отже, платники податків Запорізької області можуть звертатися до територіальних підрозділів, які виконують повноваження Головного управління ДФС на відповідній території:

Олександрівське управління ГУ ДФС у Запорізькій області – територія Олександрівського, Шевченківського та Комунарського районів м. Запоріжжя;

Вознесенівське управління – Вознесенівський, Дніпровський, Заводський та Хортицький райони м. Запоріжжя;

Бердянське управління – м. Бердянськ, Бердянський та Приморський райони;

Пологівське управління – Пологівський, Більмацький та Розівський райони;

Оріхівське управління – Оріхівський та Гуляйпільський райони;

Токмацьке управління – м. Токмак, Токмацький та Чернігівський райони;

Василівське управління – Василівський та Михайлівський райони;

Мелітопольське управління – м. Мелітополь, Мелітопольський та Веселівський райони;

Якимівське управління – Якимівський та Приазовський райони;

Енергодарське управління – м. Енергодар, Кам’янсько-Дніпровський та Великобілозерський райони;

Вільнянське управління – Вільнянський, Новомиколаївський райони (у Вільнянській державній податковій інспекції), Запорізький район (у Запорізькій державній податковій інспекції).

Докладна інформація про Територіальні управління (структуру, контакти, адреси) розміщена на сайті фіскальної служби: http://zp.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/struktura/, http://zp.sfs.gov.ua/anonsi-ark/19054.html.

 

 

 

 

ДФС України

 

Олександр Власов: Досвід та ефективна робота митних органів Німеччини є актуальними для розбудови української митниці

На сьогодні у рамках реформування української митниці, що передбачено Стратегічними напрямами розвитку ДФС до 2020 року, фіскальною службою проводяться низки зустрічей з іноземними колегами для обміну досвідом та застосування найкращих практик та методик. Одним з важливих партнерів, який має великий досвід у цьому напрямі і в співпраці з яким зацікавлена фіскальна служба України є Федеративна Республіка Німеччини.

«Зараз фіскальна служба України активно модернізується, вдосконалюючи сервіси для бізнесу, формуючі нові високі стандарти якості послуг для платників податків та суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Ми зацікавлені у тому, щоб німецькі колеги з передовим практичним досвідом долучилися до команди підтримки реформ та разом узгодили довгострокову програму співпраці саме на базі наших Стратегічних ініціатив до 2020 року», – заявив в.о. Голови ДФС Олександр Власов під час зустрічі з митним аташе Посольства Федеративної Республіки Німеччини в Україні Хайко Вільдом, яка відбулася сьогодні в ДФС.

За його словами, ДФС вже має значні досягнення у співпраці з Німеччиною у попередні роки, зокрема, яскравим прикладом такої взаємодії є проект Твіннінг, який став найуспішнішим проектом у митній сфері за останні роки. Проект передбачав підтримку Державної фіскальної служби у розвитку елементів інтегрованого управління кордонами у митній сфері. 

Крім того, як відзначив Олександр Власов, деякі принципи роботи митних органів Німеччини вже використовувалися під час роботи міжвідомчого цільового центру по боротьбі з контрабандою. Для ДФС, яка останнім часом активно долучається до заходів з протидії незаконному переміщенню товарів та контрабанді, є цікавим досвід Німеччини у роботі мобільних груп, застосуванні аналітичних методів аналізу оперативної інформації та нових заходів, які використовують німецькі митники у боротьбі з незаконним переміщенням товарів.

Загалом оперативна взаємодія між митними органами обох країн є дієвою та різноплановою. Так, сторони не лише обмінюються оперативною упереджувальною інформацією, але й співпрацюють у сферах протидії контрабанді наркотиків, викриття шахрайських схем поставки товарів, розслідування заходів з перекриття каналів незаконного переміщення товарів.

Ефективній роботі у цьому напрямі значно сприяє постійний контакт з представником митної служби Німеччини при Посольстві ФРН у м. Києві. Така взаємодія дозволяє співпрацювати у режимі реального часу, запобігати вчиненню митних правопорушень та злочинів.

Так, прикладом такої співпраці є розкриття схеми псевдоекспорту з території  ЄС тютюну для кальянів, який переміщувався з ОАЄ транзитом через ЄС (Німеччину) та мав ввозитись в Україну. У дійсності на територію України під виглядом тютюну для кальянів було ввезено суміш тирси з джемом. Також у ході контрольних заходів виявлено приховані додаткові номерні знаки та свідоцтво про реєстрацію на мікроавтобус.

Очільник ДФС також звернув увагу німецьких колег, що в ДФС вже активно працюють два підрозділи портового контролю, які були створені у рамках приєднання України до Глобальної програми по контролю за контейнерами. Фахівці цих підрозділів працюють на упередження незаконного переміщення контрабанди наркотиків, зброї, фальсифікованих товарів, товарів подвійного призначення, об’єктів флори та фауни з використанням морських контейнерів та іншої злочинної діяльності.

В.о. Голови ДФС Олександр Власов запропонував німецьким колегам здійснити ознайомчий візит до Одеської митниці, де детально ознайомитися з роботою цього підрозділу.

Сторони також домовилися про формування переліку питань, які потребують посилення співпраці митних органів ДФС та Німеччини для подальшого їх відпрацювання та впровадження відповідних заходів. 

 



« повернутися до списку новин