A A A K K K
для людей із порушенням зору
Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє!

Дата: 14.02.2019 09:23
Кількість переглядів: 790

 

Фото без опису

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє (скачати файл)

Набагато краще та комфортніше оформити найманих працівників та працювати прозоро

Доки в Україні були заборонені перевірки підприємств контролюючими органами, їх власники "розслабилися". Відсутність контролю – натомість велика кількість порушень. Найпоширеніше – це коли керівники підприємств, установ, організацій та громадяни-суб'єкти підприємницької діяльності не прагнуть оформити своїх працівників офіційно, а виплачують так звану заробітну плату в “конвертах”. І це незважаючи на те, що штраф за фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) сягає 125 тис. грн. (у 2018 році – 112 тис. гривень).           

Підприємства, установи, організації та громадяни-суб'єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись вимог чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати.

Працівники Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області вкотре закликають роботодавців не використовувати різні способи мінімізації заробітної плати, адже позиція Держпраці у цьому питанні дуже принципова: роботодавець-порушник повинен нести відповідальність згідно із законом. Тому роботодавцям слід бути готовими до того, що в разі нехтування правами своїх працівників їм доведеться заплатити значно більше коштів. До підприємств або фізосіб-підприємців, якщо вони є роботодавцями, застосовується відповідальність згідно зі ст. 265 КЗпП у вигляді фінансової санкції (штрафу). Слід звернути увагу і на той факт, що ст. 265 КЗпП не визначено строків давності для притягнення суб’єктів господарювання до фінансової вiдповiдальностi. На жаль, сума штрафів зазвичай значно перевищує суму несплачених податків та єдиного соціального внеску.

Тож, підсумовуючи вищевикладене, хочеться сказати наступне: "Чим наражатися  на значні суми штрафних санкцій, підприємцям було б набагато краще та  комфортніше оформити найманих працівників та працювати прозоро".

 

Бердянські та Приморські роботодавці сплатили  понад 41 млн. гривень єдиного внеску

У січні 2019 року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування від роботодавців Бердянського та Приморського районів склали 41,3 млн гривень. У порівнянні з січнем 2018 року сума надходжень збільшилась на 6,5 мільйонів гривень, або на 18,6% - інформують в Бердянському управління ГУ ДФС у Запорізькій області.

В управлінні нагадують, що єдиний внесок для всіх платників (крім пільгових категорій) встановлено у розмірі 22% і він підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Акцентуємо увагу, що в умовах сьогодення істотно зросли вимоги до належного оформлення найманих працівників та підвищено ступінь відповідальності роботодавців, що передбачає застосування штрафних санкцій за використання нелегальної праці, несплату податків та неподання звітності щодо найманих робітників. Адже, повна сплата єдиного внеску – це забезпечені соціальні гарантії та своєчасно виплачені пенсії.

 

На підтримку української армії платники податків перерахували майже 3 мільйони гривень

У січні 2019 року платники податків Бердянського та Приморського районів направили для зміцнення обороноздатності України 2,9 млн. грн. військового збору, що перевищує минулорічний показник на 0,6 млн. гривень.

Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Військовий збір, який перераховують на модернізацію та реформування української армії, сплачується у розмірі 1,5% від об’єкта оподаткування, що визначений статтею 163 Податкового кодексу України. Крім заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються чи виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, відносяться і ряд інших. Зокрема – це орендна плата, виграші в державній або недержавній грошовій лотереї, купівля – продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини тощо.

Як підкреслила начальник Бердянського управління ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова, відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків. 

Звертаємось до усіх роботодавців на території обслуговування Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області, які виплачують своїм працівникам неофіційну заробітну плату і таким чином занижують військовий збір, своєчасно і в повному обсязі сплачуйте відрахування  з реальних заробітків працівників. 

 

Розміри ставок місцевих податків та зборів на 2019 рік можна дізнатися на офіційному порталі ДФС України

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до вимог Податкового кодексу України ДФС України оприлюднює на офіційному веб-порталі (sfs.gov.ua) зведену інформацію про розміри та дату встановлення місцевих податків і зборів на відповідних територіях.

Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

У разі якщо сільська, селищна, міська рада або рада об'єднаних територіальних громад, що створена згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами Податкового кодексу України, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з його норм із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

Для уточнення інформації щодо прийнятих рішень платники податків можуть звертатися до органів місцевого самоврядування, на території яких знаходяться об'єкти оподаткування.

 

Новини законодавства

Нові рахунки для сплати ПДФО та військового збору: кому та коли застосовувати?

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що  з метою належного ведення оперативного обліку податку (збору), ДФС наказом від 27.12.2018 № 873 «Про затвердження внесення Змін до наказу ДФС від 10.04.2015 № 267» введено у дію нові коди бюджетної класифікації:

11010501 – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

11011001 – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Таким чином, платники податку – фізичні особи, які відповідно до розділу IV ПКУ зобов’язані сплатити податок, але звільнені від подання декларації (при нотаріальному посвідченні договорів та/або при видачі свідоцтв про право на спадщину тощо) сплачують:

податок по коду платежу «11010501» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами, які не підлягають обов’язковому декларуванню»;

військовий збір по коду платежу «11011000» – «військовий збір».

У разі, якщо платник податку – фізична особа зобов’язаний подати декларацію, визначити та сплатити свої податкові зобов’язання, то в такому випадку платник податку сплачує:

податок по коду платежу «11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

військовий збір по коду платежу «11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

 

Порядок оподаткування туристичним збором

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» від 23.11.2018 № 2628-VIII  внесено зміни до порядку оподаткування туристичним збором.

Так, з 01.01.2019 ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 ПКУ, у розмірі:

-  до 0,5% для  внутрішнього туризму;

- до 5% для  в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

З 1 січня 2019 року мінімальна заробітна плата становить 4173 гривні (ст. 8 Закону України "Про державний бюджет на 2019 рік").

Базою справляння збору є загальна кількість діб тимчасового розміщення у місцях проживання (ночівлі).

Нагадаємо, що до змін (до 01.01.2019) ставка туристичного збору встановлювалась у розмірі від 0,5 до 1 відсотка від вартості усього періоду проживання (ночівлі) в місцях, визначених п.п. 268.5.1 ст. 268 ПКУ, за вирахуванням податку на додану вартість.

Податкові агенти сплачують збір за своїм місцезнаходженням:

- щоквартально, у визначений для квартального звітного (податкового) періоду строк та відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал,

- або авансовими внесками до 30 числа (включно) кожного місяця (у лютому – до 28  (29)  включно) на  підставі рішення відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаної територіальної громади.

Податкові агенти, які сплачують збір авансовими внесками, відображають у податковій декларації за звітний (податковий) квартал суми нарахованих щомісячних авансових внесків. При цьому остаточна сума збору, обчислена відповідно до податкової декларації за звітний (податковий) квартал

.

(з урахуванням фактично внесених авансових платежів), сплачується такими податковими агентами у строки, визначені для квартального звітного (податкового) періоду.

У 2019 році, до прийнятих рішень органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, не застосовуються вимоги п.п. 4.1.9 та п. 4.5 ст. 4, п.п. 12.3.4 , п.п 12.4.3 та п. 12.5 ст. 12 Кодексу та до змін до статті 268, як виняток не застосовуються вимоги п.п. 4.1.9 та п. 4.5 ст. 4 Податкового кодексу.

Зазначена норма передбачена ст. 268 Податкового кодексу та п. 3, п. 4 розділу ІІ Закону № 2628 від 23.11.2018 р.

 

Важливо для платників екологічного податку

Збільшено ставки податку за викиди двоокису вуглецю в повітря

Законом України від 23.11.2018 №2628-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" внесено зміни до порядку справляння та розподілу сум доходів від екологічного податку, зокрема, в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря, визначення платників, які справляють екологічний податок за викиди двоокису вуглецю та ставок податку.

Так, за зобов'язаннями екологічного податку за викиди двоокису вуглецю, що виникають за результатами діяльності у 2019 році до платників податку належать суб'єкти, у яких сукупний річний обсяг викидів двоокису вуглецю за даними форми статистичної звітності 2-ТП повітря за 2018 рік  перевищує 500 тонн (п. 240.7 ст. 240 Податкового кодексу).

Тобто, до платників податку в частині викидів двоокису вуглецю належать лише ті суб’єкти господарювання, у яких сукупний річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн.

Дані про кількість викидів СО2 відображаються у формі статистичної звітності 2-ТП повітря за 2018 рік, копія форми подається до органу ДФС за місцезнаходженням стаціонарного джерела викидів.

З 1 січня 2019 року ставка екоподатку за викиди двоокису вуглецю (СО2) стаціонарними джерелами забруднення становитиме 10 гривень за тонну, замість 0,41 грн у 2018 році. Тобто  її розмір збільшився у 24,4 рази.

Платники перераховують суми податку, що справляються за викиди, крім викидів двоокису вуглецю, скиди забруднюючих речовин та розміщення відходів, одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які забезпечують розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному Бюджетним кодексом України.

Платники екологічного податку повинні складати окремий додаток 1 до декларації, затвердженої наказом МФУ від 17.08.2015 N 715, в частині зобов'язань за викиди двоокису вуглецю, починаючи вже за зобов'язаннями з податку за IV квартал 2018 року.

Податкові декларації подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації.

Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов'язань з податку вважаються за:

IV квартал 2018 року - 11 лютого 2019 року, а останнім днем сплати податку - 19 лютого 2019 року;

I квартал ц. р. - 10 травня та 20 травня 2019 року відповідно;

II квартал ц. р. - 9 серпня та 19 серпня 2019 року відповідно;

III квартал ц. р. - 11 листопада та 19 листопада 2019 року відповідно;

IV квартал ц. р. - 10 лютого та 19 лютого 2020 року відповідно.

Застосування нового порядку справляння та розподілу сум доходів від екологічного податку роз’яснено у листі Державної фіскальної служби України від 16.01.2019 № 1422/7/99-99-12-03-04-17.

 

Новації у сплаті рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин

Законом України від 23.11.2018 № 2628-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких  законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» визначено  ставку рентної плати за залізну руду у 2019 році, а саме:  8,8 відс. від вартості товарної продукції гірничого підприємства (у 2018 році ставка становила 8 відс.).

Крім цього, нормами Бюджетного кодексу України з 2019 року змінено розмежування рентної плати до відповідних бюджетів:

- до державного бюджету – 70 відс. (у 2018 році – 75 відс.); 

- до місцевих бюджетів – 30 відс. (у 2018 році – 25 відс.). 

Крім цього, Законом України № 2628-УІІІ  передбачено збільшення ставок по рентній платі за спеціальне використання лісових ресурсів в 1,5 рази.

 Рекомендації щодо особливостей адміністрування у 2019 році рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин надані у листі ДФС  України від 25.01.2019 № 2394/7/99-99-12-03-04-18.

 

Оновлено довідники податкових пільг станом на 01.01.2019

Державна фіскальна служба України  оприлюднила:

- Довідник № 91/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету,

- та Довідник № 91/2 інших податкових пільг.

Дані  довідників використовуються платниками податків при складанні Звіту про суми податкових пільг за формою, затвердженою постановою КМУ від 27.12.2010 р. № 1233.

Довідники податкових пільг станом на 01.01.2019 розміщено на офіційному веб-порталі ДФС: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html

 

Декларування 2019

Скористайтесь податковою знижкою за освітні послуги

Податкова декларація про майновий стан і доходи для громадян, які мають право на податкову знижку подається до 31 грудня 2019 (включно).

Так, до витрат, дозволених до включення до податкової знижки включаються сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу).

Слід зазначити, що новою редакцією вказаної норми (з урахуванням змін, внесених Законом України від 03.07.2018 № 2477-VIII, який набув чинності 28.07.2018) розширено право на податкову знижку за освітні послуги

Так, громадяни, які сплачують за освітні послуги, що надаються вітчизняними дошкільними, шкільними та позашкільними закладами освіти, мають право на податкову знижку.

До змін право на користання податковою знижкою надавалося лише за послуги, сплачені на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для здобуття середньо-професійної або вищої освіти.

Як і раніше, право на отримання податкової знижки мають платник податку та/або члени сім’ї першого ступеня спорідненості (батьки, чоловік, дружина, діти, у тому числі усиновлені).

Якщо платник сплачував за своє навчання, навчання дітей або батьків, він може до 31 грудня наступного за звітним податкового року (до 31 грудня 2019 року) подати декларацію, в якій зазначити суму отриманих доходів та суму коштів, які були сплачені на освітні послуги, для отримання податкової знижки.

Після проведення відповідних перерахунків кошти будуть повернуті платнику протягом 60 днів у спосіб, зазначений ним у декларації.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).

Звертаємо увагу на те, що податкова знижка нараховується на доходи, які отримані у вигляді заробітної плати, при цьому сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яку платник отримав протягом року.

Податкова декларація про майновий стан і доходи подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.2015 № 859 (у редакції від 06.06.2017 № 556).

 

Роз’яснення законодавства

Податкові нюанси роботи сімейних фермерських господарств

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що Законом України від 10 липня 2018 року №2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс) та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств», внесено зміни до Податкового кодексу, зокрема:

- статтю 298 Податкового кодексу доповнено:

п.п. 298.8.7 «Платники єдиного податку четвертої групи можуть самостійно перейти на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або відмовитися від спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано відповідну заяву, за умови сплати податку за поточний рік у розмірі, що розраховується виходячи з 25 відсотків річної суми податку за кожний квартал, протягом якого платник перебував на четвертій групі платників єдиного податку»;

п.п. 298.8.8 – «Сільськогосподарський товаровиробник повторно може бути включений до четвертої групи платників єдиного податку не раніше ніж через два календарні роки після його переходу на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку іншої групи, або анулювання його попередньої реєстрації платником єдиного податку четвертої групи. Норми цього підпункту не застосовуються у разі анулювання реєстрації платником єдиного податку четвертої групи юридичної особи за ініціативою контролюючого органу».

Також п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу «Реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі: доповнено підпунктом 5) – «якщо платником єдиного податку четвертої групи не подано податкову звітність, передбачену підпунктом 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 цього Кодексу».

 

Адвокати, внесені до реєстру адвокатів, зобов’язані стати на облік в органах ДФС

В Бердянському управлінні ДФС у Запорізькій області повідомляють, згідно із Законом України від 05.07.2012 № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», адвокатська діяльність може здійснюватися, зокрема, фізичною особою індивідуально. Інформація про організаційну форму адвокатської діяльності вноситься до Єдиного реєстру адвокатів України, ведення якого забезпечується Радою адвокатів України.

Відповідно до підпункту 14.1.226 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України адвокат, який здійснює адвокатську діяльність - є самозайнятою особою, яка провадить незалежну професійну діяльність.

Відповідно до статті 65 Податкового кодексу, адвокат після отримання свідоцтва повинен стати на облік в територіальних органах державної фіскальної служби за місцем свого проживання протягом календарних 10 днів. Для цього необхідно подати до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації:

- заяву за формою 5-ОПП, із зазначенням КВЕДу діяльності;

- копії паспорту та ідентифікаційного коду;

- копія свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю.

Оподаткування доходів самозайнятих осіб регулюється статтею 178 Податкового кодексу, відповідно до якого самозайнята особа є:

- платником податку на доходи за ставкою, передбаченою пунктом 167.1 статті 167 Податкового кодексу, і на даний час становить 18% від бази оподаткування - різниці між отриманим доходом та документально підтвердженими понесеними витратами;

- платником військового збору за ставкою 1,5 % від бази оподаткування;

- платником єдиного соціального внеску за ставкою, передбаченою ч. 5 ст. 8 Закону України "Про збір та облік єдиного соціального внеску", яка на даний час складає 22% і не може бути меншою за мінімальний страховий внесок.

Відповідно до пункту 178.6 статті 178 Податкового кодексу, самозайняті особи зобов'язані вести облік доходів і витрат своєї діяльності. Форму такого обліку та порядок його ведення визначено Наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 N 481.

Звітнім періодом для самозайнятих осіб, які провадить незалежну професійну діяльність є календарний рік. Відповідно до чинного законодавства  самозайняті особи зобов’язані подати податкову декларацію про майновий стан і доходи та звіт щодо сум нарахованого ЄСВ. Строк подання – до 1 травня року, наступного за звітній періодом.

Підпунктом 3 пункту 6.7 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (зі змінами) встановлено, якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та при цьому така особа здійснює незалежну професійну діяльність, така фізична особа обліковується в контролюючих органах як фізична особа - підприємець з ознакою провадження незалежної професійної діяльності.

В зв’язку з цим, в Бердянському управлінні звертають увагу осіб, які здійснюють адвокатську діяльність і обліковуються лише як фізична особа - підприємець про необхідність подати до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву за формою № 5-ОПП з позначкою «Зміни» та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності. Зазначену заяву можна подати особисто, надіслати рекомендованим листом з описом вкладення або через уповноважену особу.

Крім цього нагадують, якщо адвокат, який здійснює діяльність індивідуально не став на облік в органах фіскальної служби до нього буде застосований штраф та донараховано суми податків і зборів. Також необхідно пам’ятати, що зобов'язання із сплати ПДФО, військового збору та ЄСВ виникають не з моменту поставлення на облік, а з моменту отримання свідоцтва.

 

Як виправити помилки у декларації з плати за землю

Згідно з п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним (п. 286.3 ст. 286 ПКУ).

Податкове зобов’язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця (п. 287.3 ст. 287 ПКУ).

Відповідно до п. 50.1 ст. 50 ПКУ якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених ст. 50 ПКУ), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявлені.

Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 ст. 50 ПКУ:

а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку;

б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов’язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п’яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов’язання з цього податку.

З урахуванням викладеного, оскільки податковим періодом з плати за землю є податковий (звітний) рік, а сплата податкових зобов’язань здійснюється щомісячно, то для виправлення помилок, допущених у податковій декларації на поточний рік, суб’єкт господарювання може подати одну уточнюючу податкову декларацію з уточненням показників як за місяці, строк сплати податкових зобов’язань по яких минув, так і за місяці, строк сплати по яких не настав.

При цьому платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов’язання минулих податкових періодів, зобов’язаний, у разі надіслання уточнюючого розрахунку, сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку.

Також при нарахуванні суми податкового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, нарахування пені розпочинається після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання.

На суми грошового зобов’язання, визначеного п. п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий п. 129.4 ст. 129 ПКУ).

 

19 лютого 2019 року – останній день подання податкової декларації з транспортного податку юридичними особами

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що відповідно до ст.265 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) транспортний податок входить до складу податку на майно.

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні, згідно з чинним законодавством, власні легкові автомобілі, що відповідно до пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ є об'єктами оподаткування. Об'єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (пп.267.2.1 п.267.2 ст.267 ПКУ). Середньоринкова вартість легкових автомобілів, для цілей оподаткування транспортним податком, визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня звітного року виходячи з марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального.

Щороку до 1 лютого звітного року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об'єм циліндрів двигуна, тип пального.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн. за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування. Базовим звітним періодом є календарний рік. Юридичні особи, які є платниками податку, самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування податкову декларацію з транспортного податку за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально – пп.267.6.4 п.267.6 ст.267 ПКУ.

Звертаємо увагу, що у 2019 році останній день подання податкової декларації з транспортного податку юридичними особами – 19 лютого.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора