Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє

Дата: 24.04.2019 08:36
Кількість переглядів: 609

 

До уваги платників податків!

Фото без опису

З 2 травня 2019 року вступають у дію нові рахунки для сплати ЄСВ та фінансових санкцій, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України. Реєстр нових рахунків ЄСВ оприлюднено на головній сторінці сайту ДФС  України у розділі «Реєстри» та розміщені на субсайті ГУ ДФС у Запорізькій області : http://zp.sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki

.Зверніть увагу! Що граничний термін використання «старих» рахунків з ЄСВ спливає 01.05.2019 року.

А вже з 2 травня кошти, які сплачуватимуться платниками на старі рахунки, не будуть зараховуватись, а повертатимуться платникам, як нез’ясовані надходження. 

А також, Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує платникам податків, що 29 та 30 квітня 2019 року є вихідними днями. У зв’язку з цим граничний термін сплати податків до бюджетів 26 квітня поточного року.

 

 

До уваги школярів!

Університет державної фіскальної служби України запрошує учнів 9-11 класів усіх регіонів України до участі у IІI Всеукраїнському Інтелектуальному конкурсі «Податківець майбутнього»

Конкурс відбуватиметься у два тури.

І тур. Регіональний, що проходитиме у двох форматах (на вибір).

Дистанційний, з використанням платформи Moodle (19 квітня -11 травня 2019 року).

Стаціонарний (11 травня 2019 року) на базі відокремлених структурних підрозділів Університету (у м. Вінниці, Житомирі, Кам'янець-Подільському, Львові).

ІІ тур. Фінал (17 травня 2019 року) на базі Університету державної фіскальної служби України.

Для участі необхідно здійснити заповнення онлайн – заяви http://www.nusta.edu.ua, головна сторінка.

 

 

 

Власники та орендарі земельних ділянок  на Бердянщині сплатили до місцевих бюджетів  понад 23 мільйони гривень плати за землю

У першому кварталі 2019 року до місцевих бюджетів міста Бердянськ, Бердянського та Приморського районів надійшло 23,3 млн грн плати за землю, що на 4,1 млн грн більше, ніж за відповідний період минулого року. Про це повідомила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова.

Власниками та орендарями земельних ділянок - юридичними особами до місцевої скарбниці перераховано 19,7 млн грн, а фізичними особами - підприємцями  та громадянами – 3,6 млн гривень.

Фахівці Бердянського управління нагадують, що плата за землю включає два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

Крім того, наголошуємо, власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичне перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

 

Від власників нерухомості до місцевих скарбниць Бердянщини та Приморська надійшло понад 2 мільйони гривень

Впродовж січня-березня 2019 року платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплатили до місцевих бюджетів            2,5 млн гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 0,6 млн гривень.

Як зазначила начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова, левова частка сплати (94,6 відс.) припадає на власників нерухомості - юридичних осіб. За три місяці вони сплатили            2,4 млн грн податку на нерухоме майно. А це на 0,5 млн грн більше, ніж у першому кварталі минулого року.

Фізичні особи сплатили за нерухомість 0,1 млн грн, що перевищило минулорічні надходження на 0,04 млн гривень.

Нагадаємо, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачують фізичні та юридичні особи, які є власниками житлової та нежитлової нерухомості.

Юридичні особи самостійно визначають суму податку до сплати у декларації та сплачують податок за 2019 рік. Фізичним особам податок нараховують органи фіскальної служби, вручаючи їм податкові повідомлення-рішення. Громадяни в поточному році сплачують податок на нерухомість за об`єкти, що були у володінні в 2018 році.

Власники житлової нерухомості, загальна площа якої перевищує 300 квадратних метрів для квартири та/або 500 квадратних метрів для будинку, сплачують додатково 25000 гривень на рік за кожен об'єкт такої житлової нерухомості.

Сплачують податок фізичні особи протягом 60 днів із моменту вручення податкового повідомлення-рішення. 

 

Новини законодавства

 

Про Реєстр рахунків для сплати ЄСВ

З 02.05.2019 вступають в дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України для сплати коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ) та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС!!!

 Заповнення платниками поля «Призначення платежу»розрахункових документів у разі сплати ЄСВ

При сплаті ЄСВ поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:

*

;101

; код за ЄДРПОУ

; сплата ЄСВ

;

;

;

1

2

3

4

5

6

7

 1 – службовий код («*»);

2 – код виду сплати («101» – Сплата суми ЄСВ);

3 – код за ЄДРПОУ платника, який здійснює сплату;

4 – друкується роз'яснювальна інформація про призначення платежу;

5 – не заповнюється;

6 – не заповнюється;

7 – не заповнюється.

Символи рахунків для зарахування ЄСВ в органах ДФС розміщено за посиланням http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/183771.html

Із вищезазначеною інформацією можна ознайомитись на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:  http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/214641.html

 

 

Роз’яснення законодавства

 

Визначення строків адміністративного оскарження та сплати грошових зобов’язань

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє, що з  01 січня 2019 року до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі – Закон № 2628) внесені зміни, зокрема до порядку оскарження рішень контролюючих органів.

Так, Законом № 2628 збільшено з десяти календарних до десяти робочих днів передбачений п. 56.3 ст. 56 ПКУ термін, протягом якого може бути подана скарга для оскарження в адміністративному порядку прийнятих контролюючими органами податкових повідомлень-рішень.

Звертаємо увагу на те, що п. 57.3 ст. 57 ПКУ передбачені граничні терміни сплати нарахованих контролюючим органом сум грошових зобов’язань.

Так, у разі визначення грошового зобов’язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 – 54.3.6 п. 54.3 ст. 54 ПКУ, платник податків зобов’язаний сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов’язання платник податків зобов’язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

З метою запобігання нарахуванню штрафних санкцій та пені за порушення строків сплати визначеного у податковому повідомленні-рішенні грошового зобов’язання, платникам податків варто дотримуватись передбаченого  п. 57.3 ст. 57 ПКУ граничного строку сплати. У разі незгоди з таким рішенням контролюючого органу, розпочати протягом такого строку процедуру його оскарження.

У випадку подання скарги на податкове повідомлення-рішення після спливу 10 календарних днів у платника податків виникає обов’язок сплатити нараховану суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених у ПКУ, а у разі несплати – такий платник притягується до відповідальності, передбаченої ст. 126 ПКУ.

 

 

У яких випадках ФОП – платники єдиного податку застосовують РРО

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу на наступне.

ДФС України повідомила, що фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) – платники єдиного податку другої – четвертої груп, які здійснюють розрахункові операції в готівковій чи в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) з роздрукуванням відповідних розрахункових документів у разі:

? перевищення в календарному році незалежно від обраного виду діяльності обсягу доходу понад 1 000 000 гривень (застосування РРО розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом реєстрації суб’єкта господарювання як платника єдиного податку);

? здійснення реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення незалежно від групи єдиного податку та обсягу річного доходу;

? здійснення роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємностях до 20 літрів та діяльності, пов’язаної з роздрібним продажем пива, сидру, пері (без додання спирту) та столових вин.

Нагадаємо, доходом платника єдиного податку для ФОП є дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі, визначеній п. 292.3 ст. 292 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

При цьому, до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності (п.п. 1 п. 292.1 ст. 292 ПКУ).

Більше роз’яснень про порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій – у сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», перейти на який можна з головної сторінки офіційного веб-порталу ДФС (дане роз’яснення у категорії 109, підкатегорії 109.04).

Інформацію розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/375817.html

 

Ключі електронного цифрового підпису можна отримати у відокремленому пункті реєстрації Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що електронний цифровий підпис (ЕЦП) дає можливість платникам податків оптимізувати процедуру подачі звітів, швидко та без перешкод звітувати  до податкових, митних органів не витрачаючи свій час,  замовляти довідки, тощо.

Платник податків може звернутись до відокремлених пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС. При цьому ідентифікація фізичної особи, яка звернулася для отриманням ЕДП, здійснюється за умови її особистої присутності. Звертаємо увагу, що строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від АЦСК ІДД ДФС, становить два роки з моменту їх формування.

Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС (http://acskidd.gov.ua/r_kor), у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація».

Детальну інформацію щодо режиму роботи, розміщення віддалених пунктів реєстрації користувачів АЦСК ІДД ДФС можна отримати на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (www.acskidd.gov.ua) у розділі «Пункти обслуговування».

 

 

Платники єдиного податку – власники земельних ділянок у разі тимчасового припинення діяльності сплачують земельний податок

Відповідно до статті 269 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями, платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності (п. 270.1 ст. 270 Кодексу).

Відповідно до абзацу першого п. 49.2 ст. 49 ПКУ платник податків зобов’язаний за кожний звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню,  подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Ця норми застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.

Особливості справляння податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються ст. 269 Кодексу.

Зокрема, платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку третьої групи для провадження господарської діяльності (п.п. 4 п. 297.1 ст. 297 Кодексу).

Тобто, у разі тимчасового припинення господарської діяльності, юридична особа – платник єдиного податку третьої групи не використовує для провадження господарської діяльності свої земельні ділянки, а тому не виконуються умови, які звільняють платника єдиного податку третьої групи від сплати земельного податку.

Отже, юридичні особи – платники єдиного податку – власники земельних ділянок (землекористувачі на правах постійного користування земельними ділянками) у разі тимчасового припинення господарської діяльності сплачують земельний податок на загальних підставах.

 

Важливо для платників акцизного податку!

Суб’єкти господарювання, які з 1 липня 2019 року відповідатимуть визначенню «платник акцизного податку», зобов’язані:

- з 1 травня 2019 року до 1 червня 2019 року зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року;

- до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року;

- протягом 20 календарних днів, починаючи з 1 липня 2019 року, подати до контролюючого органу акт проведення інвентаризації обсягів залишків спирту етилового станом на початок дня 1 липня 2019 року із зазначенням адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків спирту етилового, перелік резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишків спирту етилового, їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам), правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти та документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об'єктів.

Зазначена норма передбачена п. 22, п. 24 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

 

Дивіденди виплатили товаром. Наслідки з оподаткування ПДВ

Суми дивідендів, виплачені емітентом у грошовій формі або у вигляді цінних паперів, не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Якщо виплата дивідендів проводиться у товарній формі (продукцією, товарами), то така операція оподатковується ПДВ на загальних підставах, оскільки така операція визначається як продаж товарів.

Тобто виплата дивідендів у натуральній формі оподатковується ПДВ у загальному порядку за ставкою 20 %.

В акціонерних товариствах дивіденди повинні виплачуватися лише в грошовій формі (ст. 30 Закону України "Про акціонерні товариства" від 17.09.2008 № 514-VI).

Товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю повинні виплачувати дивіденди грошовими коштами, якщо інше не встановлено одностайним рішенням загальних зборів учасників, у яких взяли участь всі учасники товариства (ст. 26 Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" від 06.02.2018 № 2275-VIII).

Емітент, який виплачує дивіденди у товарній формі, має скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та включити суму ПДВ до податкових зобов'язань звітного періоду.

Зазначений порядок оподаткування дивідендів визначено п.п. 196.1.6 ст. 196 Податкового кодексу України.

 

Відображення в Податковому розрахунку за формою №1ДФ заробітної плати

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту); суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору.

Відповідно до ст. 21 Кодексу законів про працю України, працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.

Доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) зазначаються у Податковому розрахунку за формою № 1ДФ під ознакою доходу «101».

Отже,  доходи у вигляді заробітної плати, нараховані (виплачені) платнику податку відповідно до умов трудового договору (контракту) зазначаються в Податковому розрахунку за формою № 1ДФ під ознакою доходу «101», як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом.

Враховуючи, що оплата за сумісництвом проводиться за трудовим договором, то суми нарахувань доходів відображаються за ознакою «101» одним рядком сукупно із заробітною платою.

Суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору відображаються за ознакою доходу «102».

Зазначена норма передбачена п.п.164.2.1, 164.2.2 ст. 164 Податкового  кодексу  України.

 

Платник єдиного податку перейшов на загальну систему оподаткування. Як звітувати з ПДВ?

Платники ПДВ, які сплачують єдиний податок, можуть вибрати квартальний податковий період для подання звітності з ПДВ.

Заява про вибір квартального податкового періоду подається податковому органу разом з декларацією з ПДВ за наслідками останнього податкового періоду календарного року.

Якщо платник ПДВ, який застосовував спрощену систему оподаткування і квартальний звітний період з ПДВ, переходить на загальну систему оподаткування, такий платник податку зобов'язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з першого місяця переходу на загальну систему оподаткування, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.

У такому випадку податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Зазначена норма передбачена п. 202.2 ст. 202  Податкового кодексу України.

 

Фізична особа продає вантажний автомобіль.

Який порядок оподаткування?

Об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого включаються доходи від операцій з майном.

Дохід платника податку від продажу (обміну) об'єкта рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою 5% бази оподаткування.      

Дохід від продажу об'єкта рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче оціночної вартості цього об'єкта, визначеної згідно із законом.

Тобто, доходи від продажу фізичною особою вантажного автомобіля оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

Крім того, дохід від продажу вантажного автомобіля, є об’єктом оподаткування військовим збором за ставкою 1,5%.  

У разі якщо стороною договору купівлі-продажу об'єкта рухомого майна є  юридична особа, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов'язана виконати всі функції податкового агента.    

Отже, у разі продажу фізичною особою вантажного автомобіля підприємству, така юридична особа зобов’язана при нарахуванні (виплаті) доходу  виконати функції податкового агента, зокрема, нарахувати, утримати та сплатити (перерахувати) до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% та військовий збір за ставкою 1,5%.

Фізична особа-продавець у разі нотаріального посвідчення договорів купівлі-продажу рухомого майна (вантажного автомобіля) з іншою фізичною особою є відповідальною за нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб та сплачує  його до відповідного бюджету за місцем нотаріального посвідчення таких договорів.

При цьому, обов’язок платника податку щодо подання річної декларації про майновий стан і доходи вважається виконаним, якщо він отримував доходи від операцій продажу, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора