Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє. Новини 22.05.2019

Дата: 22.05.2019 14:00
Кількість переглядів: 817

 

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє (скачати файл)

Фото без опису

На Бердянщині курортний сезон починають із "круглого столу"

Напередодні відкриття курортного сезону у Бердянському управлінні фіскальної служби області відбулося засідання "круглого столу", на якому були присутні керівники і бухгалтери оздоровчих та готельних закладів, фізичні особи-підприємці, які надають послуги з тимчасового розміщення осіб у місцях проживання.

Відкриваючи захід, начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова поінформувала присутніх про новації законодавства щодо адміністрування туристичного збору. Вона роз'яснила, що у цьому році його розмір залежить від мінімальної заробітної плати, ставок, які встановлені місцевими органами влади, та кількості тимчасово розміщених осіб.

Керівник управління детально розповіла про такі нові поняття, як внутрішній і в’їзний туризм та визначені податковим законодавством ставки. Зокрема, для внутрішнього туризму ставка визначається в межах до 0,5 відсотка, а для в’їзного туризму – до 5 відсотків. Рішенням Бердянської міської ради встановлена ставка збору для однієї особи за добу тимчасового розміщення особи у місцях для внутрішнього та в’їзного туризму у розмірі 0,1 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати, а саме – 4,17 гривні за добу. Платіж перераховується авансовим внеском податковими агентами, які справляють збір перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання.

Посадовець довела до присутніх, що з переліком податкових агентів можна ознайомитися на офіційному сайті Бердянської міської ради. Вона зауважила, що адмінвідповідальність за порушення правил сплати туристичного збору є достатньо суворою.

Крім цього, учасники обговорили питання щодо справляння податку на нерухомість та орендної плати за землю, єдиного податку, спрощеного порядку реєстрації РРО.

Також під час зустрічі присутні мали можливість поставити запитання, обмінятися думками та поділитись практичним досвідом.

На завершення Оксана Федорова наголосила, що роботодавці повинні неухильно дотримуватися вимог законодавства про працю, обов'язково оформлювати трудові відносини з найманими робітниками, повідомляти ДФС щодо прийняття працівника на роботу, нараховувати заробітну плату у розмірах не нижче мінімально встановленої.

 

В гостях у казки про податки від бердянських «пізнайчат»

Незабутнє враження справила на бердянських податківців підготовлена педагогічним колективом та вихованцями дитячого навчального закладу «Пізнайко» театралізована вистава у несподіваній інтерпретації казки про Колобка.

   Все було по справжньому - і маленькі актори, і декорації, і глядачі. Діти мали свої ролі, були вдягнені у тематичні костюми та кожний старанно декламував свої віршовані репліки.

Запрошені на це економічне заняття у такій креативній формі, начальник Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова та фахівці сектору організаційного забезпечення були найвдячнішими глядачами, бо як кажуть, чіпляло за живе.

   Про такі серйозні та важливі речі як податки та необхідність їх своєчасної сплати, по-дитячому зворушливо і просто, розповідала дітвора. Маленькі актори були дуже переконливі в ролі податкового інспектора, вовка «крутезного пана» - власника ресторану, ведмедя – власника пасіки, лисиці «бізнес-леді» - власниці спа-салону та головного героя Колобка, який нагадував забудькуватим лісним підприємцям про сплату податків та роз’яснював важливість сумлінного ставлення до цієї справи.

«І ніхто Колобка не з’їв,

Кожен його зрозумів,

Що дозвілля й наш достаток –

Чесно сплачений податок.»

Для всіх персонажів казки все закінчилося добре, а вихованці та педагоги отримали слова вдячності та захоплення від побаченого та почутого і корисні подарунки від бердянських податківців.

 

Увага!  Семінар для платників податків

на тему «ПДВ, ПДФО, ЄСВ та податок на прибуток: ДФС України про актуальні питання оподаткування»

Місце проведення:  м.Київ, Львівська площа,8

Дата та час проведення: 30 травня 2019 року о 09.30

(початок реєстрації з 08.30).

З питань щодо участі у семінарі звертатися за телефоном (067) 406-70-94 Наталія Шокарева.

 

Сплачуєте ЄСВ? Перевірте правильність рахунків!

Фіскальна служба Запорізької області нагадує, що з 2 травня 2019 року вступили у дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС.

Старі рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, діяли до 26 квітня 2019 року.

Реєстр рахунків для сплати єдиного внеску розміщений на сайті фіскальної служби: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/214641.html.

 

 

Новини законодавства

 

Що змінилось при реєстрації касових апаратів

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області звертає увагу платників податків на суттєве спрощення процедури реєстрації реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО). А саме – реєстрація РРО здійснюється на підставі однієї заяви, без додатків.

Таке спрощення стало можливим за рахунок запровадження електронного обміну документами між учасниками відносин у сфері застосування РРО (виробник РРО, ЦСО, суб’єкт господарювання, ДФС) та взаємодії інформаційних ресурсів фіскальної служби, що прямо передбачено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» із змінами.

Нагадуємо, що заява подається через приватну частину (особистий кабінет) Електронного кабінету з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів. Для цього в меню «Введення звітності» слід обрати потрібну форму заяви заповнити її, підписати та надіслати.

Підтвердженням подання заяви до ДФС є отримання першої квитанції в електронному вигляді, в якій зафіксовані дата та час подання заяви.

Інформація про результати розгляду заяви буде надсилається в електронному вигляді у другій квитанції. Відправлену заяву можна переглянути у вкладці «Вхідні/вихідні документи».

Разом з тим, звертаємо увагу, що до початку реєстрації РРО слід надіслати (подати) до контролюючого органу Повідомлення про об’єкти оподаткування за формою № 20-ОПП, у якому надати інформацію про господарську одиницю, де буде застосовуватись РРО. Повідомлення також можна подати з використанням електронного цифрового підпису будь-якого Акредитованого центру сертифікації ключів через приватну частину Електронного кабінету.

Крім того, у платників податків в Електронному кабінеті у розділі «Реєстри» є можливість переглянути інформацію про реєстри екземплярів РРО та реєстри ЦСО.

 

Реєструєте акцизний склад – подайте форму № 20-ОПП!

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області нагадує, що з 01 липня 2019 року набирають чинності новації податкового законодавства, зокрема, щодо обов’язкової реєстрації всіх акцизних складів у Системі електронного адміністрування реалізації пального (далі – СЕАРП) та спирту етилового (далі – СЕ).

Слід зазначити, що нормами п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України визначено обов’язок інформувати контролюючий орган про всі об’єкти оподаткування.

Отже, платникам акцизного податку, які реалізують пальне, необхідно подати до контролюючих органів Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – Повідомлення) стосовно нових об’єктів оподаткування, зокрема, акцизних складів за формою № 20-ОПП.

Відповідно до розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1588) Повідомлення подається до контролюючого органу за основним місцем обліку та можете бути направленим у паперовому вигляді або засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати Повідомлення засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Повідомлення подається протягом 10 робочих днів після реєстрації, створення чи відкриття об’єктів оподаткування.

Інформацію про всі об’єкти оподаткування платники мають можливість переглянути у приватній частині «Електронного кабінету».

Звертаємо увагу, що під час реєстрації (перереєстрації/анулювання реєстрації) реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), книг обліку розрахункових операцій та акцизних складів здійснюється звірка з даними Єдиного банку даних про об’єкти оподаткування.

Відсутність об’єкта оподаткування або наявність у ньому неповної або помилкової інформації (наприклад, не зазначено код за КОАТУУ місцезнаходження об’єкта) перешкоджає процедурі реєстрації РРО та акцизних складів в СЕАРП та СЕ.

 

Стипендії всіх навчальних закладів з 01.01.2019 не оподатковуються податком на доходи фізичних осіб

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни, зокрема до п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Так, з 01.01.2019 не включаються до оподатковуваного доходу фізичних осіб будь-які стипендії, а саме: сума стипендії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), яка виплачується учню, студенту, курсанту військових навчальних закладів, ординатору, аспіранту або ад’юнкту, але не вище ніж сума, визначена в абзаці першому п. п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ. Сума перевищення за її наявності підлягає оподаткуванню під час її нарахування (виплати) за ставкою, визначеною п. п. 167.1 ст. 167 ПКУ (оновлений п. п. 165.1.26 ст. 165 ПКУ).

У 2019 році ця гранична сума становитиме 2 690 грн (сума, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень). Якщо розмір стипендії є більшим ніж 2 690 грн, то сума перевищення підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим збором — 1,5 %.

Таким чином, з 01.01.2019 усі навчальні заклади (а не тільки бюджетні), які виплачують стипендії, враховують зазначені зміни.

 

З 1 липня 2019 року торгівля пальним підлягає ліцензуванню

З 01 липня 2019 року запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.

Суб'єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним – одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.

Суб'єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі пальним видаються строком на п'ять років.

Ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб'єкт господарювання має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального).

Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об'єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об'єкта в експлуатацію, цільове призначення якої відповідає заявленій діяльності;

- акт введення в експлуатацію об'єкта або акт готовності об'єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об'єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об'єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

- дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Суб'єкти господарювання, які здійснюють оптову торгівлю пальним, за відсутності місць оптової торгівлі пальним копії таких документів не подають.

Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2000 гривень на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів згідно із законодавством.

Суб'єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.

За порушення норм щодо виробництва і торгівлі, зокрема, пальним та зберігання пального посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

До суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

- виробництва пального без наявності ліцензії – 1000000 грн.;

- оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії – 500000 грн;

- роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії – 250000 грн.

Зазначена норма передбачена ст. 3, ст. 15 та ст. 17 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (з урахуванням змін, внесених Законом України від 23.11.2018 №2628-VII).

 

Важливо для суб’єктів господарювання, які здійснюють відпуск пального

з акцизного складу!

З 1 липня 2019 року запрацюють нові вимоги законодавства, пов’язані з електронним адмініструванням реалізації пального.

Платники акцизного податку зобов’язані з 01 травня по 1 червня 2019 року зареєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких вони будуть станом на 01 липня 2019 року.

Акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), змішування навантаження-розвантаження, зберігання пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, які зареєстровані в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

Порядок ведення зазначеного Реєстру, а також порядок передачі облікових даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників електронними засобами зв’язку контролюючим органам затверджено постановою КМУ від 22.11.2017 № 891.

При цьому відпуск пального без наявності витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників забороняється.

Розпорядники акцизних складів зобов’язані обладнати акцизні склади витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічильниками та зареєструвати їх в Реєстрі в такі строки:

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 липня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, - не пізніше 1 жовтня 2019 року;

- акцизний склад, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, - не пізніше 1 січня 2020 року.

Отже, відпуск пального без наявності витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників, зареєстрованих в Реєстрі забороняється:

- з акцизного складу, де розташовані резервуари, загальна місткість яких перевищує 20000 куб. метрів, – з 1 липня 2019 року;

- з акцизного складу, де розташовані резервуари, загальна місткість яких перевищує 1000 куб. метрів, але не перевищує 20000 куб. метрів, – з 1 жовтня 2019 року;

- з акцизного складу, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1000 куб. метрів, – з 1 січня 2020 року.

Зазначена норма передбачена п. 230.1 ст. 230 та п. 12 підрозд. 5 розд. XX Податкового кодексу (з урахуванням змін, внесених Законом України від 23.11.2018 №2628-VII).

 

 

Затверджено базовий норматив відрахування частки прибутку господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави

Постановою КМУ від 24.04. 2019 №364 «Про затвердження базового нормативу відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2018 році господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави» затверджено:

- базовий норматив відрахування частки прибутку, що спрямовується на виплату дивідендів за результатами фінансово-господарської діяльності у 2018 році господарських товариств, у статутному капіталі яких є корпоративні права держави, а також господарських товариств, 50 і більше % акцій (часток) яких належать господарським товариствам, частка держави в яких становить 100 %, у тому числі дочірніх підприємств, які за результатами 2018 року отримали чистий прибуток менше 50 млн грн, у розмірі 50 %.

Для суб'єктів господарювання, які за результатами 2018 року отримали чистий прибуток, що перевищує 50 млн грн, затверджено базовий норматив у розмірі 90 %.

Для публічного акціонерного товариства "Державний ощадний банк України", приватного акціонерного товариства "Укргідроенерго", акціонерних товариств "Українська залізниця" та "Об'єднана гірничо-хімічна компанія" затверджено базовий норматив у розмірі 30 %.

Постанова КМУ №364 опублікована в Урядовому кур'єрі  27.04.2019 № 82.

 

Оновлено критерії блокування податкових накладних

Постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 р. № 391  затверджено зміни до постанови КМУ "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 21.02.2018 №117 .

Постанова КМУ № 391 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. N 117»  набула чинності 11 травня 2019 року (опублікована в "Урядовому кур'єрі" 11.05.2019 № 87).

У разі коли за результатами перевірки ПН/РК визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 Порядку, такі ПН/РК не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Підпункт 2 п. 3 Порядку доповнено додатковими умовами, а саме: обсяг постачання, зазначений платником податку в ПН/РК (крім РК, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у ЄРПН в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію ПН/РК, становить менше 500 тис. грн., за умови, що обсяг постачання, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником ПДВ, не перевищує 50 тис. грн., сума ПДВ (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України), сплаченого у попередньому місяці, має складати більше 20 тис. грн.

Підпункт 3 п. 3 Порядку доповнено додатковою умовою, яка одночасно виконується з діючою (D > 0,05, Р<Рм×1,4), відповідно до якої загальна сума ПДВ (крім суми ПДВ, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК, платником ПДВ та його відокремленими підрозділами, якими подано ПН/РК на реєстрацію в ЄРПН, становить більше 400 тис. грн.

Пункти 23 та 28 Порядку  доповнено умовами, що стосуються відповідності платника податку критеріям ризиковості, для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Пункт 27 Порядку викладено у новій редакції (внесено зміни до Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації. Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Рішення комісії центрального рівня може бути оскаржено тільки у судовому порядку.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора