A A A K K K
для людей із порушенням зору
Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

Бердянське управління ГУ ДФС у Запорізькій області повідомляє. Новини 20.11.2019

Дата: 21.11.2019 08:38
Кількість переглядів: 442

Фото без опису

Бердянське управління ГУ ДПС

у Запорізькій області повідомляє (скачати файл)

 

Платники Бердянського та Приморського районів спрямували

до бюджету понад 3 мільйони екологічного податку

За десять місяців 2019 року бердянські та приморські підприємства сплатили до бюджету 3,3 млн грн екологічного податку. Як зазначила начальниця Головного управління ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова, у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року надходження зросли на 0,7 млн грн, або на 24,8 відсотка.

Із загальної суми до державної скарбниці спрямовано 1,6 млн грн, до спеціального фонду місцевих бюджетів  майже – 1,7 млн гривень.

З початку року більшу частину надходжень забезпечили платники           м. Бердянськ – понад 3 мільйони гривень, суб'єкти господарювання Бердянського району перерахували 80,3 тисячі, Приморського району –198,5 тисячі гривень.

 

Бердянці та приморчанє  сплатили 485 тисяч гривень «автоподатку»

За січень-жовтень 2019 року до місцевих бюджетів міста Бердянськ, Бердянського та Приморського районів сплачено 484,9 тисячі гривень транспортного податку.

Як повідомила начальниця Бердянського управління ГУ ДФС у Запорізькій області Оксана Федорова найбільші відрахування "автоподатку" забезпечили власники автомобілів міста Бердянськ – 271,3 тисячі, до скарбниці Бердянського району перераховано 88,6 тисячі, Приморського району – 125 тисяч гривень.

Транспортний податок входить до складу податку на майно та повністю зараховується до місцевих бюджетів тих територій, на яких зареєстроване авто.  Варто зазначити, що сплачують транспортний податок і фізичні, і юридичні особи.

За десять місяців цього року від автовласників - юридичних осіб надійшло 367,8 тисячі гривень та 117,1 тисячі – від фізосіб.

Одним з критеріїв для визначення об’єкта оподаткування транспортним податком є вартісна оцінка легкового автомобіля. Оподатковуються легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня. У 2019 році вартість автівки, що підпадає під оподаткування, складає 1 млн 565 тис. гривень (375 МЗП х 4173).

 

Тиждень права: платника податків мають знати свої права

З 9 по 13 грудня 2019 року в Україні, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 року №568-р,  буде проходити  Всеукраїнський тиждень права. В рамках його проведення, Бердянське управління ГУ ДПС у Запорізькій області, надає роз’яснення з актуальних питань реалізації прав і свобод людини та правозахисної діяльності в органах ДПС. Отже, розглянемо права платників податків.

Податковим кодексом України (далі – ПКУ) закріплені права платників податків, згідно положень статті 17 платник має право:

- безоплатно отримувати у контролюючих органах, у тому числі і через мережу Інтернет, інформацію про податки та збори і нормативно-правові акти, що їх регулюють, порядок обліку та сплати податків та зборів, права та обов'язки платників податків, повноваження контролюючих органів та їх посадових осіб щодо здійснення податкового контролю;

- представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента або уповноваженого представника;

- обирати самостійно, якщо інше не встановлено ПКУ, метод ведення обліку доходів і витрат;

- користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ;

- одержувати відстрочення, розстрочення сплати податків або податковий кредит в порядку і на умовах, встановлених ПКУ;

- бути присутнім під час проведення перевірок та надавати пояснення з питань, що виникають під час таких перевірок, ознайомлюватися та отримувати акти (довідки) перевірок, проведених контролюючими органами, перед підписанням актів (довідок) про проведення перевірки, у разі наявності зауважень щодо змісту (тексту) складених актів (довідок) підписувати їх із застереженням та подавати контролюючому органу письмові заперечення в порядку, встановленому ПКУ;

- оскаржувати в порядку, встановленому ПКУ, рішення, дії (бездіяльність) контролюючих органів (посадових осіб), у тому числі індивідуальну податкову консультацію, яка йому надана, а також узагальнюючу податкову консультацію;

- вимагати від контролюючих органів проведення перевірки відомостей та фактів, що можуть свідчити на користь платника податків;

- на нерозголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника без його письмової згоди та відомостей, що становлять конфіденційну інформацію, державну, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов'язків, крім випадків, коли це прямо передбачено законами;

- на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому ПКУ;

- на повне відшкодування збитків (шкоди), заподіяних незаконними діями (бездіяльністю) контролюючих органів (їх посадових осіб), у встановленому законом порядку;

- самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через електронний кабінет, якщо інше не встановлено ПКУ;

- реалізовувати через електронний кабінет права та обов'язки, передбачені ПКУ та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв'язку;

- подавати декларацію та інші документи в паперовій формі у разі виникнення технічних проблем у роботі електронного кабінету (наявність помилки має бути підтверджена у порядку, встановленому методологом електронного кабінету або судом). Платник податку має також інші права, передбачені законом.

 

Новини законодавства

 

Нові соціальні стандарти з 1 грудня 2019 року

З 01 грудня 2019 року, відповідно до  статті 7 Закону України №2629-УІІІ від 23.11.2018р. «Про Державний бюджет України на 2019 рік», зросте прожитковий мінімум на одну особу з розрахунку на місяць. Водночас збільшаться й інші види прожиткового мінімуму. 

Законом №2629-УІІІ установлено прожитковий мінімум на одну особу у 2019 році у розрахунку на місяць у розмірі: з 1 грудня - 2027 грн.

Для основних соціальних і демографічних груп населення прожитковий мінімум на одну особу:

-  для дітей віком до 6 років: з 1 грудня -1779 грн.

-  для дітей віком від 6 до 18 років: з 1 грудня - 2 218 грн.;

-  для працездатних осіб: з 1 грудня –2 102 грн.;

-  для осіб, які втратили працездатність: з 1 грудня - 1 638 грн.

 Бердянське управління ГУ ДПС у Запорізькій області наголошує, що  мінімальна заробітна плата станом на 01.12.2019 р. не змінюється і становить 4173 грн. на місяць (або 25,13 грн. у погодинному розмірі) та звертає увагу платників податків на те, що залишаються незмінними  при нарахуванні та сплаті єдиний податок, ЄСВ та податкова соціальна пільга.

Додатково повідомляємо, що 14 листопада Верховна Рада остаточно схвалила законопроект Державного бюджету України на 2020 рік, відповідно до якого мінімальна зарплата у 2020 році зросте до 4723 гривні на місяць або 28,31 гривні за годину, а  мінімальна пенсія у 2020 році зросте з 1638 до 1769 гривень.

 

Затверджено Зміни до Положення про рух коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування

08.11.2019 набрав чинності наказ Міністерства Фінансів України від 10.10.2019 № 422 (зареєстровано у Міністерстві юстиції України 25.10.2019 за № 1134/34105) (далі – Наказ № 422).

Наказом № 422 затверджено Зміни до Положення про рух коштів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.02.2016 № 54, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 02.03.2016 за № 330/28460 (із змінами).

Наказом № 422 уточнено порядок надання інформації про рух страхових коштів. Так, Державна казначейська служба України (щодня) наступного робочого дня після зарахування страхових коштів на рахунки 3719 формує та передає обмінну інформацію про сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до ДПС до 10 години.

Наказ № 422 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 08.11.2019 № 86.

 

 

 

Нові правила повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені

З 01.11.2019 року набрали чинності положення Наказу Міністерства фінансів від 11.02.2019 №60 «Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені», відповідно до яких діє новий механізм повернення платникам податків помилково та/або надміру  сплачених сум грошових зобов'язань та пені.

Для максимальної зручності обробки заяв платників податків в процесі повернення коштів рекомендуємо платникам подавати заяви в електронній формі за допомогою засобів інформаційно-телекомунікаційних систем, а саме через електронний кабінет платника податків.

Заява на повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов'язань та пені повинна містити:

- податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта;

- найменування або прізвище, ім'я, по батькові (для фізичних осіб);

- дата та номер заяви про повернення коштів;

- назва помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу;

- сума помилково та/або надміру сплаченого податку, збору, платежу;

- дата сплати і реквізити, за якими кошти перераховано до бюджету (код класифікації доходів бюджету, бюджетний рахунок, на який перераховано кошти, код ЄДРПОУ територіального органу Казначейства, на ім'я якого відкрито рахунок, та МФО Казначейства);

- напрями перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються, тощо.

Платник самостійно визначає напрями перерахування помилково та/або надміру сплачених коштів, що повертаються, а саме:

-на поточний рахунок платника податку в установі банку;

-на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на органи ДПС, незалежно від виду бюджету.

Додатково до заяви платник може подати копію платіжного документа, на виконання якого помилково та/або надміру сплачений платіж перераховано до бюджету.

 

Новації при  застосуванні РРО з 19 квітня 2020 року

Законом України від 20.09.2019 року № 128-IX "Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та інших законів України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг" передбачені нові норми щодо застосування РРО.

Закон №128 набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування - 19 квітня 2020 року, крім окремих норм (Закон №128 опублікований 19.10.2019 в газеті «Голос України» № 200).

Зокрема, Законом №128 внесені Зміни до ст. 2 і ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР щодо порядку застосування РРО, які набирають чинності з 19 квітня 2020 року.

Так, передбачається запровадження програмного РРО. Це програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для подальшого переказу. Контролюючий орган забезпечує безкоштовне програмне рішення для використання суб'єктом господарювання.

Суб'єкти господарювання, які використовують програмні РРО, повинні подавати до контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні фіскальні звіти та електронні фіскальні звітні чеки.

Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:

- створювати контрольні стрічки у паперовій та/або електронній формі і забезпечувати їх зберігання: -  на РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) - протягом трьох років;-  на програмних РРО у разі здійснення розрахункових операцій у режимі офлайн відповідно до цього Закону - до моменту передачі електронних розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних фіскальних звітних чеків до фіскального сервера контролюючого органу;

- проводити розрахункові операції через РРО та/або через програмні РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товарів (послуг) та обліку їх кількості;

- вести в порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені в такому обліку.

При цьому суб'єкт господарювання зобов'язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті).

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора