A A A K K K
для людей із порушенням зору
Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

Бердянське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє. Новини 19.08.2020

Дата: 19.08.2020 15:57
Кількість переглядів: 400

 

ВСІ НОВИНИ

Про реєстрацію податкових накладних та упорядкування земельних відносин: зустріч з бердянськими аграріями

Днями начальниця Бердянського управління ГУ ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова взяла участь у нараді голови Бердянської райдержадміністрації з керівниками сільськогосподарських підприємств та фермерських господарств Бердянського району.

Одним з питань обговорення став механізм реєстрації податкових накладних. Оксана Федорова проінформувала аграріїв про найпоширеніші причини, що призводять до зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Вона звернула увагу, на алгоритм дій платника податків, який допоможе запобігти виникненню складних ситуацій.

Окрема увага учасників зустрічі була приділена питанню упорядкування земельних відносин, зокрема, оформленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки сільськогосподарського призначення та їх легальне використання на території району. Оксана Федорова повідомила, що фахівці податкової служби здійснюють моніторинг показників діяльності сільгосптоваровиробників, в якому враховується і площа земельних ділянок, і врожайність, і кількість найманих працівників, що дає можливість встановити ризики мінімізації податкових зобов’язань.

Голова Бердянської РДА Ірина Півень зазначила, що в районі закінчилося збирання зернових культур та проходять виплати аграріями орендної плати за земельні ділянки (паї) орендодавцям. Вона зазначила, що податок на доходи фізичних осіб та плата за землю є важливим джерелом наповнення місцевого бюджету та наголосила на важливості повноти їх сплати.

Також учасники зустрічі обговорили шляхи покращення взаємовідносин між підприємцями та органами влади, визначили проблемні питання, які виникають в учасників цього ринку.

 

Шановні платники податків!

 

Головне управління  ДПС в Запорізькій області нагадує, що відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з статтею 3 Закону України від 06.07.1995 року  N 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані дотримуватись законодавчо визначених процедур.

З метою більш дієвого контролю за суб’єктами господарювання, що здійснюють готівкові розрахунки через зареєстровані реєстратори розрахункових операцій  ГУ ДПС у Запорізькій області  за допомогою Системи зберігання і збору даних реєстраторів розрахункових  операцій (СЗЗД РРО) постійно проводиться  аналіз виторгів, проведених через РРО, аналізується діяльність суб’єктів господарювання, що звітують про мінімальні виторги, причини не надходження законодавчо визначеної інформації від РРО.

Аналізуючи наявну інформацію ГУ ДПС, у т. ч.  почекову інформацію   для проведення контрольно-перевірочних заходів відбираються  господарські об'єкти, на яких застосовуються реєстратори розрахункових операцій з середньомісячним виторгом  менше 12,0 тис.  грн.,  що  свідчить про незначний обсяг продажу, проведений  через  РРО,  приховування   суб’єктами господарювання   реального   обсягу   розрахункових   операцій   та   відповідно заниження об’єкту оподаткування.                                                                   

Так, кожен господарський об'єкт потребує на місяць мінімальних  витрат :    4,7  тис  грн.  -   заробітна  плата  одного  працівника   (мінімальна   заробітна плата у 2020 році); не  менше   1,0  тис. rрн.  -   утримання  об'єкту   торгівлі   (послуг) : оренда, комунальні платежі, земельний податок  тощо; 0,2 - 0,5 тис rрн. - обслуговування касової та іншої техніки; 0,7 - 2,5 тис rрн. - ліцензії та дозвільні документи; інше.

Критерієм якості роботи ГУ ДПС у Запорізькій області є не лише  організація контрольно - перевірочної роботи, ефективність проведення перевірок, виявлення порушень та застосування фінансових санкцій а й налагоджена партнерська співпраця з платниками податків.

З метою уникнення правопорушень та забезпечення повноти наповнення бюджетів усіх рівнів, ГУ ДПС у Запорізькій області вкотре наголошує на необхідності   дотримання вимог законодавства суб’єктами господарювання всіх форм власності.

 

Податковий календар на 19 серпня 2020 року

Бердянське управління ГУ ДПС у Запорізькій області доводить до відома платників, що:

середа, 19 серпня 2020 року, останній день сплати:

- збору за місця для паркування транспортних засобів за IІ квартал 2020;

- туристичного збору за IІ квартал 2020 року;

- податку на додану вартість за IІ квартал 2020 року;

- податку на прибуток підприємств за IІ квартал 2020 року;

- частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, за  ІІ квартал 2020 року;

- екологічного податку за IІ квартал 2020 року;

- рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин без рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводної сировини за IІ квартал 2020 року;

- рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, за IІ квартал 2020 року;

- рентної плати за спеціальне використання води за IІ квартал 2020 року;

- рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за IІ квартал 2020 року;

- єдиного податку за IІ квартал 2020 року платниками – юридичними та фізичними особами, віднесеними до третьої групи.

Новини законодавства

Новації законодавства: сплата податкового зобов’язання, якщо граничний термін припадає на вихідний (святковий) день

Законом України від 16.01.2020 № 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві" запроваджено зміни щодо строків сплати податкового зобов’язання, які набули чинності з 23.05.2020 р.

Так, якщо граничний строк сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, останнім днем сплати податкового зобов'язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 57.1 ст. 57 ПКУ).

Нагадаємо, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.

Також передбачено, що сплачувати грошові зобов'язання, визначені податковим органом за підставами, зазначеними у п.п. 54.3.1 - 54.3.6 ст. 54 ПКУ, платник податків зобов’язаний протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення (було 10 календарних днів), крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу  (п.57.3 ст. 57 ПКУ).

Тобто, сплатити податкові зобов'язання, донараховані органом ДПС, платник податків має протягом 10 робочих днів із моменту отримання ППР.

 

Новації законодавства: податковий борг у платника єдиного податку, які наслідки?

Законом України від 16.01.2020 № 466-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві", внесено зміни, зокрема, до п.п. 8 п. 298.2.3  ст. 298 щодо переходу платниками єдиного податку на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, у разі порушення умов застосування спрощеної системи оподаткування, які набрали чинності з 23 травня 2020 року, а саме:

Платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, - у разі наявності податкового боргу у розмірі, що перевищує суму, визначену абзацом третім п. 59.1 ст. 59 ПКУ, на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Отже, сума податкового боргу, наявність якого на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язує платника єдиного податку перейти на загальну систему оподаткування, має перевищувати 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -  1020 грн (60 х 17 грн).

Якщо платником не буде здійснений такий перехід, то за рішенням контролюючого органу його реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.

 

Податкові новації: підвищено критерій для визначення основних засобів

Законом України від 16.01.2020 № 466 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено зміни до п.п 14.1.138 ст. 14 в частині підвищення вартісного критерія визначення основних  засобів  (норма набула чинності 23 травня 2020 року).

Так, вартісний поріг для віднесення необоротних активів до основних засобів, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік) - становить 20 тис. грн. (було 6 тис. грн.).

Цей критерій застосовується до основних засобів, що вводяться в експлуатацію після 22 травня 2020 року.

Основні засоби, введені в експлуатацію до 23 травня 2020 року, продовжують амортизуватись у податковому обліку, навіть якщо їх залишкова балансова вартість не перевищує 20 тис. грн.

Нагадаємо, що основні засоби – це матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин, наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 20000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 20000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

 

Набрав чинності Закон України, яким регулюється діяльність щодо організації та проведення азартних ігор

Бердянське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що 13.08.2020 набрав чинності Закон України від 14 липня 2020 року № 768-IX «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (далі – Закон № 768). Деякі норми Закону № 768 почнуть діяти через місяць, а деякі – з 01.01.2021.

Закон №768 визначає правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні, правові, економічні соціальні та організаційні умови функціонування ринку азартних ігор.

Зокрема, Законом №768 визначено виключний перелік видів діяльності у сфері азартних ігор, що дозволені в Україні.

Законом №768 встановлено, що Кабінету Міністрів України після введення в експлуатацію Державної системи онлайн-моніторингу необхідно розробити та подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо внесення змін до Податкового кодексу України у частині зміни ставок податку на дохід від діяльності з організації та проведення азартних ігор.

Довідково: Державна система онлайн-моніторингу – це спеціалізований програмно-апаратний комплекс, призначений для забезпечення здійснення моніторингу господарської діяльності організаторів азартних ігор, забезпечення відповідності ліцензійним умовам та технічним стандартам; отримання або передачі інформації в режимі реального часу від (до) відповідного грального обладнання через мережу Інтернет або інші канали зв’язку, збору, обробки, накопичення та реєстрації інформації про прийняті ставки, виплачені виграші (призи), здійснені виплати та інші операції, пов’язані з організацією та проведенням азартних ігор, забезпечення захисту інформації від втрати, розкрадання, спотворення, підробки, несанкціонованих дій щодо її знищення, модифікації, копіювання тощо, від несанкціонованого доступу через мережу Інтернет, а також для забезпечення принципу відповідальної гри.

Закон № 768 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 12.08.2020 №141-142.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора