A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

Бердянське управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє. Новини 21.10.2020

Дата: 22.10.2020 15:23
Кількість переглядів: 41

 

 

ВСІ НОВИНИ

Бердянські та приморські одноосібники задекларували майже

18 млн гривень отриманих доходів від обробки земельних ділянок

На території Бердянського та Приморського районів обліковуються  більше 26 тисяч користувачів земельних ділянок площею понад 2,0 га, які мають такі земельні ділянки у власності або оренді загальною площею понад 192 тисячі гектарів. З них, майже 25 тисяч громадян здають землі в оренду (загальною площею майже 180 тис  га) та понад 1,6 тисячі громадян – самостійно обробляють земельні ділянки (більш 12 тис гектарів).

Як повідомила начальниця Бердянського відділу податків і зборів з юридичних осіб Оксана Федорова, в ході кампанії декларування у 2020 році громадянами, які одноосібно обробляють земельні частки понад 2 га з метою отримання доходу, подано 1674 податкових декларацій про майновий стан і доходи, сума задекларованих доходів склала майже 18 млн грн, задекларовані зобов’язання до сплати з податку на доходи фізичних осіб 3,2 млн грн та військового збору майже 300 тисяч гривень.

Бердянські податківці в рамках операції «Урожай» окрім організації контролю за реальним станом виплати зарплати працівникам, зайнятим в аграрному виробництві на всіх етапах, ще й виявляють нелегальних найманих працівників, які досить часто працюють у цій сфері без оформлення належним чином трудових відносин. Фахівці податкової служби області звертають увагу, що лише офіційне працевлаштування дає право на отримання соціальних виплат у випадку втрати працездатності та гідне пенсійне забезпечення в майбутньому.

 

ДПС у смартфоні:

Податкова служба розширює присутність у соцмережах

Окрім вебпорталу та Електронного кабінету інформацію з податкових питань можна отримувати у соціальній мережі Facebook, Youtube та навіть у telegram-каналі.

 

Офіційні сторінки Державної податкової служби України доступні у зручному форматі, де кожен користувач може переглядати новини, актуальні роз'яснення податкових новацій, а також інфографіки та коментарі керівництва та фахівців служби.

Пропонуємо підписатися на сторінки ДПС:

– telegram-канал: https://t.me/tax_gov_ua;

– Faceboook: https://www.facebook.com/TaxUkraine;

– Youtube: https://www.youtube.com/TaxUkraine.

А також бонус від податкової служби Запорізької області:

– Faceboook: https://www.facebook.com/tax.zaporizhzhya;

– Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCM9GDhiRJWMQZ-FcjLqsH8g.

 

Новини законодавства

 

Новації Закону № 466: зміни щодо функціонування

електронного кабінету

Законом України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб – підприємців» внесено зміни до Податкового кодексу України відносно функціонування електронного кабінету.

Зокрема, з 7 листопада 2020 року наберуть чинності зміни щодо скасування договору про визнання електронних документів для реєстрації в Eлектронному кабінеті платника податків та передбачено, що в кабінеті відображатимуться податкові повідомлення-рішення, винесені контролюючими органами. Також запроваджена можливість зміни уповноважених осіб платника податків, які мають право користуватися електронним кабінетом та визначено, що контролюючий орган буде вести листування з платниками податків в електронній формі, у разі подання ними заяви про бажання отримувати документи через електронний кабінет.

Фахівці Головного управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, крім того в Електронному кабінеті для платників податків створена можливість переглянути в режимі реального часу інформацію про платника податків, яка збирається, використовується та формується контролюючими органами та стосується: обліку платників податків, адміністрування податків, зборів, податкових платежів, здійснення податкового контролю, дані оперативного обліку податків та зборів (у т.ч. дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування ПДВ, дані системи електронного адміністрування реалізації пального.

Одержати таку інформацію можна у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з Електронного кабінету із накладенням кваліфікованого електронного підпису посадової особи контролюючого органу та кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу.

Крім того, у меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини Електронного кабінету платник має доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. У тому ж меню фізичні особи можуть сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної карти.

Інформацією щодо сплати податків, зборів, платежів фізичними особами можна ознайомитись в меню «Стан розрахунків з бюджетом» розділу «Допомога» Електронного кабінету.

Слід знати, робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється після проходження електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДПС. 

 

Уточнено окремі умови надання пільг із сплати туристичного збору та податку на нерухоме майно

14 жовтня 2020 року набрав чинності Закон України від 17 вересня 2020 року № 905-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих умов надання пільг із сплати туристичного збору та податку на нерухоме майно» (далі – Закон № 905).

Законом № 905 п.п. 268.2.2 п. 268.2 ст. 268 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) доповнено новим підпунктом «з», відповідно до якого платниками туристичного збору не можуть бути особи, які взяті на облік як внутрішньо переміщені особи відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», які тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених п.п. 268.5.1 п. 268.5 ст. 268 ПКУ, а інформація про адресу таких місць зазначена в довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи як адреса фактичного місця їх проживання/перебування.

Крім того, п.п. 38.6 п. 38 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ після абзацу першого доповнено новим абзацом такого змісту:

«При обчисленні бази оподаткування об’єктів нерухомості, у тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, контролюючим органом не враховуються об’єкти нерухомості, що не є об’єктом оподаткування відповідно до цього підпункту».

Закон № 905 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 13.10.2020 № 199.

 

Новації законодавства у частині проведення документальних перевірок під час карантину

Законом України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» (набрав чинності 08.08.2020) внесено зміни до п. 52.2 ст. 52 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, а саме:

З 8 серпня 2020 року на період дії карантину контролюючим органам надано право проводити документальні позапланові перевірки:

  •  за зверненнями платника податків;
  •  документальні позапланові перевірки проводяться також і з підстав, визначених п.п. 78.1.7 ст. 78 ПКУ:
  • якщо  розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця,
  • у разі закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації,
  • якщо порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків,
  • коли подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Нагадаємо, що з 18.03.2020 по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби, діє мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок, крім:

- документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків;

- документальних позапланових перевірок з підстав, визначених п.п. 78.1.7 та 78.1.8 ст. 78 ПКУ;

- фактичних перевірок порушення вимог законодавства в частині:

  • обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
  • цільового використання пального та спирту етилового платниками податків;
  • обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками;
  • здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених п.п. 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 ст. 80 ПКУ.

 

Новації законодавства: законсервовані основні засоби, які зміни в нарахуванні податкової амортизації?

Законом України від 16.01.2020 №466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» уточнено правила нарахування амортизації, визначені п.п. 138.3.1 ст. 138 ПКУ (норма набрала чинності 23.05.2020).

Починаючи з 23.05.2020 року діяло правило, відповідно до якого не нараховувалася податкова амортизація за період невикористання (експлуатації) основних засобів у господарській діяльності у зв'язку з їх модернізацією, реконструкцією, добудовою, дообладнанням та консервацією.

Закон України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» (набрав чинності 08.08.2020) скоротив цей перелік операцій без нарахування амортизаційних відрахувань до консервації.

Отже, починаючи з 08.08.2020 року амортизація для цілей податкового обліку не нараховується за період невикористання (експлуатації) основних засобів у господарській діяльності у зв’язку з їх консервацією.

Нарахування амортизації припиняється, починаючи з місяця, наступного за місяцем вибуття об'єкта основних засобів, переведення його на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання, консервацію. Нарахування амортизації поновлюється, починаючи з місяця, наступного за місяцем введення об'єкта в експлуатацію після реконструкції, модернізації, добудови, дообладнання, консервації (наказ МФУ «Про затвердження Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів» від 30.09. 2003 року № 561).

Таким чином, якщо нарахування амортизації по об’єкту основних засобів не здійснювалося за період невикористання (експлуатації) основних засобів у господарській діяльності у зв'язку з їх модернізацією, реконструкцією, добудовою, дообладнанням з червня 2020 року, то для цілей виконання оновлених вимог п.п. 138.3.1 ст. 138 ПКУ, таке нарахування може бути відновлене починаючи із вересня 2020 року.

 

Новації законодавства: облік доходів і витрат самозайнятими особами з 01.01.2021 року

Закон України від 14.07.2020 № 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб - підприємців» змінив порядок ведення обліку доходів і витрат самозайнятими особами.

Зокрема, з 01.01.2021 року відмінено обов’язкове ведення паперових Книг обліку доходу та витрат, Книг обліку доходів.

Залежно від обраної системи оподаткування самозайняті особи, починаючи з 1 січня 2021 року, мають вести облік своїх доходів (витрат) у наступний спосіб:

  • фізичні особи – підприємці на загальній системі зобов’язані вести облік доходів  і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Облік доходів і витрат може вестись в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.
  • Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Облік доходів і витрат може вестись в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет.

Типова форма, за якою здійснюється облік доходів і витрат, та порядок ведення такого обліку визначаються Міністерством фінансів України.

На сьогодні і до моменту затвердження нової форми МФУ залишається чинною Книга обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування), і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, затверджена Наказом Міністерства доходів і зборів України від 16.09.2013 № 481.

  • Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку першої і другої

 груп та платникам єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів.

Облік доходів та витрат може вестись як у паперовому, так і в електронному вигляді.

  • Фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, надано право вести облік у довільній формі шляхом помісячного відображення доходів та витрат.

Облік доходів та витрат може вестись як у паперовому так і в електронному вигляді.

На сьогодні підприємці - платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, ведуть Книгу обліку доходів. Платники єдиного податку третьої групи (підприємці), які є платниками ПДВ, ведуть облік доходів та витрат. Форму Книги обліку доходів та Книги обліку доходів та витрат і  порядок її ведення затверджено наказом МФУ від 19.06.2015 № 579.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь