Річний звіт про діяльність закладу освіти
ЗВІТ КЕРІВНИКА
Миколаївського ДНЗ (ЯСЛА- САДА) «Оленятко» за
2019-2020 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
На виконання Наказу Міністерства освіти і науки №55 від 28.01.2005 року, керівники загальноосвітніх шкіл, дошкільних закладів, позашкільних відомств щорічно звітують перед педагогічними працівниками, батьками, громадськістю.
Миколаївський ДНЗ (ясла – садок) «Оленятко» працював творчо та відповідально орієнтуючись на основні державні документи:
- Конституцію України
- Закон України “Про освіту”
- Закон України “Про дошкільну освіту”
- Положення “про дошкільну навчальний заклад”
- Базовий компонент дошкільної освіти України
- Базову програму розвитку дитини дошкільного віку “Дитина в дошкільні роки”
- Закон України “Про охорону праці”
- Закон України “Про цивільний захист”
- Закон України “Про дорожній рух”
А також, відповідно власного Статуту та річного плану роботи дошкільного закладу.
В Миколаївському дошкільному навчальному закладі «Оленятко» функціонує одна різновікова група віком від трьох до шести років . Педагогічними кадрами ДНЗ укомплектований повністю, всі педагогічні працівники пройшли курси підвищення кваліфікації при комунальному закладі "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" Запорізької обласної ради.
На групі працює вихователь Кутова Світлана Іванівна, яка пройшла у березні 2020 року атестацію.
Список дітей на протязі навчального року складав 19 дітей : 8 випускників пішли до школи.
Навчально-виховна робота здійснювалась за програмо «Дитина в дошкільні роки» у різновіковій групі. Програма орієнтуються на впровадження цивілізованої системи дошкільної освіти, центром і метою якої є розвиток компетентної особливості, здатної жити в правовому, демократичному, гуманістичному суспільстві .
В 2019-2020 навчальному році дошкільний заклад працював за оновленою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Дитина в дошкільні роки», яку рекомендовано Міністерством освіти і науки України.
Педагогічна робота ДНЗ у 2019-2020 н.р. була спрямована на виконання таких пріоритетних завдань:
1.Виховання у дітей почуття патріотизму на основі національних традицій рідного народу.
2.Розвивати емоційно-цілісне та відповідальне екологічне ставлення до природного довкілля через організацію пошукової дослідницької діяльності.
Було проведено три педагогічної наради, на яких висвітлювалися та обговорювались питання готовності закладу до навчального року та підсумки навчально-виховної роботи за рік, затверджували план роботи на новий навчальний рік та оздоровчий період. Важливий чинник ефективності роботи дошкільного закладу – тісна взаємодія між батьками та педагогами. Батьки мають уважно ставитися до здоров‘я своїх дітей, підтримувати їхнє прагнення до самостійності, заохочувати ініціативу, допомагати знаходити вихід з різних ситуацій, радіти їхнім найменшим успіхам. Для цього батьки залучаються до різних заходів впродовж року - це проведення батьківських зборів, консультацій, творчих виставок. Педагоги працюють над підвищенням психологічної та педагогічної компетентності батьків , щодо розуміння розвитку дитини, питань навчання та виховання. Також було проведено батьківські збори , на яких батькам надавалась освітня допомога з питань фізичного та психічного розвитку малюків, виховання дітей та особлива увага приділялась аналізу рівня підготовленості дітей до навчання в школі .
Національно – патріотичне виховання з дошкільного дитинства – таке завдання ставить сьогодні перед освітою держава. На протязі навчального періоду формування основ патріотизму поступово розширювали на заняттях і в повсякденному житті, а саме ознайомлювали з назвою вулиці, села, країни де живуть діти, знайомство з Державним и символами (Прапор, Герб, Гімн), знайомство з національним одягом (всі батьки придбали дітям вишиванки), діти знають столицю нашої країни, державні свята та приймають у них участь, в груповій кімнаті створено народознавчий куточок українського мистецтва.
Заняттям, як провідній формі організації навчального процесу, приділялась особлива увага. Навчальний процес проводився систематично, в ігровій формі, з використанням сюрпризних моментів, з додержанням структури заняття та тривалості. Аналізуючи стан з фізичного виховання, можна сказати, що діти засвоїли загально-розвиваючі вправи для рук, ніг, тулуба, охоче грають у рухливі ігри, використовують вправи танцювального і спортивного характеру , вправи ранкової гімнастики та пробудження, виконують фізкультурні комплекси на ділянці. Але не належному рівні були створені умови для профілактики та корекції постави дітей. Велика проблема дитячого садочка – відсутній спортивний зал. Фізичні заняття проводяться в груповій кімнаті. Проводились деякі види загартування, прищеплювались дітям культурно-гігієнічні навички.
На заняттях діти засвоїли і закріплюють свої знання про сім’ю, про Батьківщину, про світ природи, про предмети побуту, транспорт, професії, пори року і тощо. З цікавістю спостерігають за явищами і об’єктами живої та неживої природи, охоче доглядають в куточку природи за кімнатними рослинами, вуличними квітами.
На заняттях з математики діти навчаються рахувати предмети у межах відповідно до свого віку, розуміють значення кількісного і порядкового рахунку. Вміють порівнювати предмети за величиною і формою використовуючи геометричні фігури. Орієнтуються у просторі, часі та на місцевості.
Дуже полюбляють діти заняття образотворчого мистецтва, залюбки малюють, ліплять, роблять аплікації. Вихователем проводяться виставки дитячих та спільних робіт з батьками. Це заохочувало батьків більше цікавитися життям закладу.
Прийняли участь в обласному конкурсі «Перлини рідного краю» та «Писанковий рай».
Проведені в закладі всі заплановані в навчальному році музичні свята та розваги, на яких вихованці залюбки декламують вірші, співають, танцюють та грають в ігри.
А саме:
До дня визволення села 16 вересня- прийняли активну участь у св’яті «День села».
До Всеукраїнського дня дошкілля провели конкурс малюнка на асфальті, лялькову виставу: "Казку про півника та курочку"
Розвагу «Мова моя рідна, мова солов’їна» до 9 листопада ( День мови).
Та свята: «Осінь щедра, осінь мила», Свято святого Миколая, новорічне свято, «Щедрик, щедрик щедрівочка», «День зимового іменника», «Весна іде весну несе».
До співпраці в підготовці святкових ранків, розваг долучаються родини вихованців, співробітники закладу, учні Миколаївської ЗОШ.
Музичний керівник дошкільного навчального закладу творчо та креативно підходить до виконання завдань Базового компоненту дошкільної освіти, творчо співпрацює при проведенні занять, розваг із вихователем.
Одним із важливих питань є виховання екологічної культури у дошкільників. Робота над його вирішенням здійснюється у таких напрямах: формування реалістичних уявлень про явища природи, елементів екологічного світорозуміння, розвиток позитивного емоційно-ціннісного, дбайливого ставлення до природного довкілля, прищеплення практичних вмінь доцільного природокористування.
Пізнавальна діяльність дітей дошкільного віку відбувається на заняттях, у повсякденному житті, під час цільових екскурсій у природу, прогулянок. Для формування уявлень про навколишній світ вихователь використовує різноманітні методи: наочні (спостереження, картини); практичні (гра, праця, елементарні досліди); усні (розповідь вихователя, читання художньої літератури, бесіди).
Територія дошкільного закладу має естетичне природне оформлення. На центральному вході облаштовані клумби, на яких рясніють різноманітні квіти. Малята мають змогу бачити все прекрасне, вивчити природне оточення, познайомитися з багатством рослинного і тваринного світу нашого регіону.
Вихователь не тільки проводить цикл бесід, ігор, занять, на яких діти отримують необхідну інформацію, оволодівають спеціальними термінами, але й активізує знання правил дорожнього руху на випадок, якщо маршрут прогулянки-походу перетинає автомобільні дороги. Перед проведенням прогулянки-походу, екскурсії, цільової прогулянки дошкільнятам повідомляється мета майбутньої діяльності, з тим, щоб викликати у них інтерес. Діти повинні знати, куди підуть, навіщо, що побачать, а також проводиться інструктаж з техніки безпеки.
Трудове виховання дошкільників, спрямоване на пробудження позитивного ставлення до праці, виховання навичок самообслуговування, формування звички трудитися, бажання виконувати найпростіші трудові доручення, бути уважним, дбайливим до навколишнього середовища. Діти доглядають за квітами в груповій кімнаті, та на клумбі, яка знаходиться на території ДНЗ.
Повноцінний ріст і розвиток дитини безпосередньо залежить від правильного раціонального харчування. Збереження і зміцнення здоров‘я дітей являється одним із головних моментів роботи навчально-виховного закладу. Для того щоб харчування було раціональним було складено примірне двотижневе меню на зимово-весняний і літньо-осінній періоди року. Складаючи примірне меню старались правильно поєднувати продукти та страви, а саме, якщо першою стравою є овочевий суп чи борщ, то другою був гарнір з круп. Перед обідом давали дітям свіжі овочі (дякуючи батькам) це були: цибуля, часник, помідори, огірки.. Процент виконання норм харчування за рік склав 86 відсотків. Відповідно ст..35, п.5, Закону України «Про дошкільну освіту» оплата за перебування дітей в дошкільному закладі складає 50% від вартості діто-дня. Середня вартість харчування за один день складає 35 грн.
Питання харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях та батьківських зборах , аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення. Харчування дітей різноманітне за складом продуктів, і в основному задовольняє потреби дітей в основних харчових речовинах. На належному рівні проводиться робота щодо дотримання вимог Інструкції з харчування дітей в ДНЗ. Систематично здійснюється контроль за якістю продукції та їх кулінарною обробкою. Графік видачі готової продукції з харчоблоку дотримується. В ДНЗ ведеться планомірна робота щодо формування навичок культури харчування в дошкільників згідно програмових вимог.
Два рази на рік проводиться медогляд працівників ДНЗ.
З боку завідувача ДНЗ постійно та систематично контролюю виконання працівниками ДНЗ інструкції з охорони життя і здоров’я дітей, Законів України «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку» з метою запобігання дитячого травматизму та збереження здоров’я дітей.
Адміністрація закладу, педагогічний колектив та батьківська громада працюють в тісній взаємодії. Спільно вирішуються питання щодо покращення матеріально-технічної бази закладу, придбання подарунків для дітей до свята, підготовки та проведення спільних заходів. Батьки із задоволення відвідують відкриті заходи, що проводяться у дошкільних групах. Так спільна діяльність створює позитивну атмосферу, об’єднує дорослих та дітей, перетворює їх на однодумців.
Всі звернення і побажання батьків, громадськості до адміністрації ДНЗ були враховані і негайно прийняті міри по їх вирішенню та реалізації.
Завідувач ДНЗ Коломоєць Л.Ю.