A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Берестівська громада
Запорізька область, Бердянський район

Бердянський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє. Новини 02.12.2020

Дата: 02.12.2020 16:23
Кількість переглядів: 155

 

ВСІ НОВИНИ

Робоча нарада з новими керівниками ОТГ

Дієвим інструментом обговорення важливих питань наповнення місцевого бюджету та їх подальшого вирішення на рівні районної влади у Бердянському районі стали робочі зустрічі з сільськими головами та очільниками територіальних громад. Так, днями голова Бердянської райдержадміністрації Ірина Півень провела нараду з новообраними керівниками територіальних громад району. 

Участь у засіданні взяли голова Бердянської районної ради Жанна Васильчик, заступник голови райдержадміністрації Сергій Гаєвський, начальник Бердянського відділу податків і зборів з юридичних осіб Оксана Федорова, керівники підприємств, установ, організацій району, працівники виконавчого апарату районної ради.

У ході засідання було обговорено низку питань, що стосуються економічного та соціального розвитку району: щодо особливостей складання проектів місцевих бюджетів на 2021 рік, надання соціальних послуг населенню, вжиття заходів із запобігання пандемії COVID-19 та інші.

Начальник Бердянського відділу податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова проінформувала присутніх про специфіку надходжень окремих видів податків та запевнила, що лише відкрита співпраця органів ДПС та місцевого самоврядування дає можливості вирішення проблемних питань та забезпечення збільшення надходжень до місцевих бюджетів.

 

Легальні трудові відносини – гарантія забезпечення трудових прав працівників

Бердянський відділ податків і зборів з фізичних осіб управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Запорізькій області звертає увагу, що легальні трудові відносини та заробітна плати – гарантія забезпечення трудових прав працівників.

Нагадуємо, що статтею 2 Кодексу законів про працю України (далі – стаття 2) визначено основні трудові права працівників.

Відповідно до статті 2 право громадян України на працю, - тобто на одержання роботи з оплатою праці не нижче встановленого державою мінімального розміру, - включаючи право на вільний вибір професії, роду занять і роботи, забезпечується державою. Держава створює умови для ефективної зайнятості населення, сприяє працевлаштуванню, підготовці і підвищенню трудової кваліфікації, а при необхідності забезпечує перепідготовку осіб, вивільнюваних у результаті переходу на ринкову економіку.

Працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Працівники мають право на відпочинок відповідно до законів про обмеження робочого дня та робочого тижня і про щорічні оплачувані відпустки, право на здорові і безпечні умови праці, на об'єднання в професійні спілки та на вирішення колективних трудових конфліктів (спорів) у встановленому законом порядку, на участь в управлінні підприємством, установою, організацією, на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості, а також у разі хвороби, повної або часткової втрати працездатності, на матеріальну допомогу в разі безробіття, на право звернення до суду для вирішення трудових спорів незалежно від характеру виконуваної роботи або займаної посади, крім випадків, передбачених законодавством, та інші права, встановлені законодавством.

Нажаль, легалізація трудових відносин та заробітної плати залишається актуальною темою сьогодення.

Шановні громадяни! Не позбавляйте себе соціальних благ, забезпечте собі старість, не сприяйте порушенням трудового законодавства, не погоджуйтесь на пропозиції роботодавців отримувати неофіційну зарплатню.

Отримуючи неофіційну заробітну плату, працівник повністю беззахисний перед роботодавцем.

Крім того, не оформлений офіційно працівник ризикує залишитися без права на отримання соціальних пільг та виплат, гарантованих державою, особливо при нарахуванні пенсії та їх перерахунків у подальшому. Тільки офіційно оформлений найманий працівник може відчувати себе соціально захищеним.

 

Новини законодавства

Прийнято постанову про виплату соціальної допомоги на дітей фізичним особам – підприємцям

Бердянський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє, що Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 25 листопада 2020 року № 1171 «Деякі питання виплати соціальної допомоги на дітей фізичним особам – підприємцям» (далі – Постанова № 1171).

Постановою № 1171, зокрема встановлено, що:

? особам, які у травні – серпні 2020 р. отримали допомогу на дітей фізичним особам – підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку (далі – допомога на дітей), виплату такої допомоги буде здійснено у грудні 2020 р. за листопад і грудень  2020 р. без подання нової заяви та необхідних документів;

? допомога на дітей особам, які звертаються за її призначенням вперше із заявою та необхідними документами, що повинні бути подані до 15 грудня 2020 р., призначається і виплачується у листопаді та грудні 2020 р. відповідно до Порядку виплати допомоги на дітей фізичним особам — підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування і належать до першої та другої групи платників єдиного податку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. № 329 «Деякі питання соціальної підтримки сімей з дітьми».

Постанова № 1171 набирає чинності з дня її опублікування та застосовується з 01 листопада 2020 року.

Постанову № 1171 розміщено на урядовому порталі «Єдиний вебпортал органів виконавчої влади України» за посиланням

https://www.kmu.gov.ua/npas/deyaki-pitannya-viplati-socialnoyi-dopomogi-na-ditej-fizichnim-osobam-pidpriyemcyam-i251120-1171

 

Нововведення Закону №466: зміни щодо відповідальності за порушення встановленого порядку взяття на облік у контролюючих органах самозайнятих осіб та юридичних осіб

Законом України від 16.01.2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» внесено ряд змін щодо відповідальності за порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) у контролюючих органах самозайнятих осіб та юридичних осіб.

Суб’єкт господарювання зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.

Платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку, згідно з порядком обліку платників податків.

Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна, чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню (п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (далі –ПКУ)).

Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП визначено у додатку 11 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями.

Повідомлення за формою № 20-ОПП про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, платники можуть подати і в електронному вигляді за допомогою Електронного кабінету через приватну частину (особистий кабінет).

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 117.1 ст. 117 ПКУ, до платників податків, які не подали у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, застосовується накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі  340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень. (попередня редакція передбачала 170 та 510 гривень штрафу відповідно).

У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 680 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 2040 гривень (у попередній редакції - 340 та 1020 гривень відповідно).

 

З 1 січня 2021 року підприємці вестимуть облік доходів і витрат по-новому

В Бердянській ДПІ інформують, що з 1 січня 2021 року для фізичних осіб – підприємців змінюється порядок ведення обліку доходів і витрат. Зокрема,

- фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування та фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність зобов’язані будуть вести облік доходів і витрат від такої діяльності за встановленою формою в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через Електронний кабінет. Типова форма такого обліку та порядок його ведення визначається Міністерством фінансів України. Слід зазначити, що на сьогодні і до моменту затвердження нової форми залишається чинною діюча Книга обліку доходів і витрат;

-   фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками ПДВ, матимуть право вести облік у довільній формі як у паперовому так і в електронному вигляді шляхом помісячного відображення отриманих доходів;

-  фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ, зможуть вести облік у довільній формі як у паперовому так і в електронному вигляді шляхом помісячного відображення доходів та витрат.

Також з 1 січня 2021 року скасовано вимогу для платників єдиного податку щодо реєстрації Книги у податкових органах. При цьому, платникам не потрібно подавати будь-які заяви чи повідомлення до контролюючого органу щодо скасування реєстрації книг, які були зареєстровані у 2020 році.

Слід зазначити, що при веденні обліку у довільній формі платники єдиного податку вправі застосовувати будь-який спосіб обліку доходів: це можуть бути записи у будь-якому довільному реєстрі – паперовому зошиті, журналі, чи в електронній таблиці у файлі Excel. У тому числі платники зможуть продовжувати вести Книгу обліку доходів (для платників єдиного податку першої, другої та третьої груп, які не є платниками податку на додану вартість) та Книгу обліку доходів і витрат (для платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість) за діючими на сьогодні формами.

Крім цього, зміни щодо форми ведення обліку доходів і витрат не скасовують обов'язку для всіх платників податків щодо ведення обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів (документів на придбані товари) та їх належне зберігання. Тому інформація про місячні обсяги доходу, яку підприємці будуть з 1 січня 2021 року заносити до довільної Книги обліку доходів/витрат, має відповідати змісту первинних документів за відповідний період.

Для платників єдиного податку, які є платниками ПДВ, продовжуватимуть діяти всі вимоги Податкового кодексу щодо обліку ПДВ.

Разом із тим податкові органи матимуть право запросити інформацію про обраний вид обліку доходів і витрат у порядку визначеному Податковим кодексом для перевірки дотримання платником граничного обсягу доходу за відповідний період. Тому записи в узагальнюючому реєстрі мають містити інформацію щонайменше про місячні обсяги доходу, оскільки вони є джерелом інформації для складання платником податку звітності з єдиного податку.

Слід зазначити, що Книги обліку, які ведуть фізичні особи-підприємці необхідно зберігати у платника податку протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис. Тобто, фізичні особи – підприємці, які не вестимуть Книгу з 1 січня 2021 року у зв’язку з запровадженням ведення обліку доходу в довільній формі, мають її зберігати ще 3 роки.

Можливість вести облік доходів і витрат в електронній формі через Електронний кабінет для фізосіб на загальній системі оподаткування та фізосіб, які провадять незалежну професійну діяльність, буде впроваджено ДПС після затвердження Мінфіном типових форм, за якими здійснюватиметься облік доходів і витрат такими платниками податків. На наразі такий сервіс ще не запроваджено.

Нагадаємо, зазначені зміни внесені до Податкового кодексу Законом України від 14 липня 2020 року N 786-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців».

Також звертаємо увагу, що відповідно до пункту 121.1. статті 121 Податкового кодексу, незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 Податкового кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2040 гривень.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь