Бердянський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє. Новини за 14.04.2021
До уваги платників податків!
На період дії обмежувальних заходів, пов’язаних із встановленням «червоного» рівня епідемічної небезпеки на території Запорізької області прийом громадян в Центрах обслуговування платників Бердянської та Приморської ДПІ відбувається за попереднім записом на конкретну годину прийому виключно для надання невідкладних послуг у разі гострої необхідності. Запис здійснюється за телефонами (06153) 3-84-06 (Бердянськ) та (06137) 7-35-14 (Приморськ) та через електронну скриньку zp.22@tax.gov.ua
Також, приймання вхідної кореспонденції, здійснюється через поштову скриньку, яку розміщено у вхідних приміщеннях (тамбурі) ЦОПів або засобами поштового зв’язку.
Видача ліцензій роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним здійснюється щосереди. Консультації щодо оформлення документів для отримання ліцензій за телефоном (06153) 3-84-69.
Бердянська ДПІ закликає платників податків утримуватись від відвідування центрів обслуговування платників без нагальної потреби.
Використовуйте безкоштовний сервіс «Електронний кабінет» як з персонального комп’ютера так і з смарт-пристроїв, для надання податкової звітності, листування з ДПС та отримання багатьох послуг в on-line режимі. Це один із найбільш функціональних електронних сервісів ДПС, важливість використання якого особливо зросла під час карантину, так як забезпечує дистанційні комунікації з податковими органами.
Перепрошуємо за незручності та дякуємо за розуміння.
Бердянські підприємці співпрацюватимуть із Запорізьким обласним союзом промисловців і підприємців "Потенціал"
У Бердянську відбулася робоча нарада бізнес-спільноти міста із керівництвом Запорізького обласного союзу промисловців і підприємців (роботодавців) "Потенціал". Участь у заході взяли міський голова Валерій Баранов, начальниця Бердянського відділу камеральних перевірок Головного управління ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова, представники держспоживслужби та держпраці, депутати міської ради.
Президент ЗОСППР "Потенціал" Олександр Головко презентував звіт організації за минулий рік та завдання на поточний рік, заходи щодо підтримки малого та середнього бізнесу в умовах пандемії. Серед основних завдань "Потенціалу", який на сьогодні об'єднує 192 підприємства різних сфер діяльності, - освітня робота, лобіювання інтересів бізнесу на рівні законодавства та підтримка його під час пандемії.
Міський голова Валерій Баранов відзначив, що міська влада готова до діалогу та різних форм співпраці, підтримки та допомоги підприємствам, підприємцям, зокрема, сфери послуг.
У ході дискусії бердянські підприємці озвучили свої проблеми, від яких сьогодні найбільше потерпає бізнес. Депутат міської ради Іван Братеньков запропонував звернутись від ЗОСППР "Потенціал" до Кабінету Міністрів України щодо змін в обмеженнях для промислових ринків.
Під час наради було наголошено на необхідності поглиблення взаємодії між місцевою владою, податковими органами і бізнесом, пошуку нових ефективних форматів діалогу.
Також Олександр Головко висловив вдячність очільнику податкової служби області Роману Афонову за співпрацю, проведення інформаційної та роз'яснювальної роботи, підтримку у вирішенні проблем, які виникають у повсякденній діяльності представників бізнесу.
Наприкінці заходу було підписано Меморандум про співпрацю між ЗОСППР "Потенціал" та бердянською громадською організацією "Солідарність підприємців" (керівник Алла Крівоус).
Про стан надходжень податків і зборів на оперативній нараді в Бердянській райдержадміністрації
В Бердянській райдержадміністрації під керівництвом голови Олексія Бакая відбулася нарада представників органів влади, правоохоронних та силових структур.
У заході взяла участь начальниця Бердянського відділу камеральних перевірок Головного управління ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова. Вона зазначила, що спільні зустрічі представників податкової служби і органів місцевого самоврядування щодо обговорення і вирішення питань бюджетних надходжень – це робочий процес, який відбувається в Бердянському районі вже на постійній основі. Позитивні результати у наповненні бюджетів можливо досягти завдяки спільним заходам та тісній співпраці з об’єднаними громадами.
Оксана Федорова розповіла про першочергові завдання служби в умовах змін адміністративно-територіального устрою та заходи щодо їх реалізації, а також проаналізувала стан надходження податків та зборів, сплати земельного податку, в тому числі під водними об’єктами.
Під час заходу було окреслено основні напрями соціально-економічного розвитку новоствореного укрупненого Бердянського району, а також проблемні питання, які потребують першочергового вирішення.
Виплата заробітної плати у „конвертах” - тягар сучасності, який несе за собою багато негараздів
Бердянська ДПІ акцентує, що заробітна плата – одна з головних економічних категорій, яка поєднує інтереси працівників, підприємців та держави і безпосередньо впливає на рівень життя населення.
Кожен громадянин має право на заробітну плату не менше від установленого мінімального розміру. Такі явища, як зарплата “у конверті” та робота без оформлення трудових відносин, мають глибокі коріння та руйнують суспільство зсередини, позбавляючи майбутнього тих, хто отримує неофіційну зарплату і чиї трудові книжки залишаються неоформленими.
Буває, що під час працевлаштування недобросовісні роботодавці пропонують офіційну мінімальну зарплату, а надбавки та премії у конверті.
Роботодавець, виступаючи в ролі податкового агента працівника, утримує та перераховує до відповідних фондів із заробітної плати такі податки: єдиний соціальний внесок (далі – ЄСВ), податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
Окремо варто зупинитися на сплаті роботодавцем ЄСВ, що містить відрахування до всіх «соціальних фондів» та є передумовою для отримання виплати застрахованим особам матеріального забезпечення у разі настання відповідних випадків, який надалі розподіляється у встановлених пропорціях між наступними фондами:
- Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
- Фонд соціального страхування на випадок безробіття;
- Пенсійний фонд.
Хто може перевірити роботодавця і застосувати до нього санкції?
Провести перевірку щодо дотримання норм трудового законодавства, а також застосувати фінансові (штрафні) санкції до роботодавців зможуть:
- Державна служба з питань праці;
- органи місцевого самоврядування;
- Державна податкова служба (у частині сплати податків).
І також сам працівник, який насамперед має бути зацікавлений в офіційній оплаті праці.
Куди звертатись у разі порушення?
Поскаржитись на порушення трудових прав можна до Державної служби України з питань праці або до її територіальних управлінь, які є у кожній області.
Також необхідно звертатись до органів Національної поліції з заявою щодо порушення Ваших трудових прав.
Новини законодавства
Оновлені Довідники податкових пільг розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України
Бердянська ДПІ доводить до відома, що 12.04.2021 ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html станом на 09.04.2021 року розміщено нові:
? Довідник податкових пільг № 103/1, що є втратами доходів бюджету,
? Довідник інших податкових пільг №103/2.
Нагадуємо, що у довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів, державного мита, а також початок та кінець дії пільг.
Звертаємо увагу, що облік сум податкових пільг, отриманих суб’єктами господарювання, здійснюється контролюючими органами на підставі інформації, наявної в поданих такими суб’єктами господарювання податкових деклараціях.
Новації законодавства: змінено порядок подання звітності з єдиного внеску
Бердянська ДПІ звертає увагу платників, що у 2021 році змінено порядок подання звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок).
Так, зі звітного I кварталу 2021 року така звітність подається у складі об’єднаної звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) за основним місцем обліку платника єдиного внеску.
Відповідні зміни прийнято законами України від 19 вересня 2019 року № 116-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб» (далі – Закон № 116) та № 115-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 115).
Зазначеними законами змінено порядок подання звітності про нарахування єдиного внеску, зокрема, передбачено подання звітності про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464), у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок), за якою подається об’єднана звітність, затверджено наказом Мінфіну від 15 грудня 2020 року № 773 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4» (далі – Наказ № 773).
У Наказі № 773 зазначено, що перший раз Розрахунок подається за I квартал 2021 року Розрахунок містить інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу).
Відповідно до п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ такий Розрахунок подається податковими агентами та платниками єдиного внеску лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду.
Розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Якщо останній день строку подання Розрахунку припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи платникам податку на доходи фізичних осіб податковий агент та незалежно від того чи виплачені платником єдиного внеску суми такого внеску фактично після їх нарахування до сплати протягом звітного періоду.
За січень, лютий та березень 2021 року щомісячні звіти за старою формою не подаються.
Платники єдиного внеску звітують за оновленою об’єднаною формою (відповідно до Наказу № 773) щоквартально.
З 01 січня 2021 року набрав чинності наказ Мінфіну від 05 листопада 2020 року № 670 «Про затвердження Змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Наказ № 670), яким визначено порядок подання звітності з єдиного внеску. Наказ № 670 вносить зміни до Порядку від 14 квітня 2015 року № 435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Оновлені форми звіту з єдиного внеску, запроваджені Наказом № 670 відповідно до п. 46.6 ПКУ мають подаватися з 01 лютого 2021 року.
Звертаємо увагу, що новий розрахунок складається із:
? Основної частини (Розділ I Розрахунку «Нарахування доходу та єдиного внеску за найманих працівників в розрізі місяців звітного кварталу», Розділ II Розрахунку «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу та на суми допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами в розрізі місяців звітного кварталу (крім військовослужбовців строкової військової служби, Розділ IIІ Розрахунку «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за патронатних вихователів, батьків-вихователів та прийомних батьків в розмірі місяців звітного кварталу»);
? Додатку 1 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам»;
? Додатку 2 «Відомості про осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею трирічного віку, при усиновленні дитини, та осіб із числа непрацюючих працездатних батьків, усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною з інвалідністю»;
? Додатку 3 «Відомості про осіб, які проходять строкову військову службу»;
? Додатку 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору»;
? Додатку 5 «Відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби»;
? Додаток 6 «Відомості про наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства».